2025-11-27, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Nu är det endast en liten minoritet av alla svenska män som köper sexuella handlingar på distans, du verkar dock lida av storhetsvansinne när du inbillar dig att alla män tittar på er säljare. Du borde söka för dina vanföreställningar.

Sju av tio köpare har dessutom försvunnit sen den nya sexköpslagen infördes den första juli så marknaden har krympt vad gäller svenska köpare.

Man förstår dock att den nya lagen utgör ett problem för dig eftersom du är beroende av sexköparnas pengar men samtidigt får du anpassa dig efter verkligheten.

Skulle säga att de flesta män kollar på porr, och köper eller ser på vårat material, beroende på preferenser, ju mer svenska tjejer ju mer svenskt blir det, men de flesta män har och tittar på porr.

Du glömmer att vårat material blir förinspelat porr några minuter efter. Nästan alla kollar på porr, och vi gör porr, först live, sen i förinspelat.

Så du har fel.
Citera
2025-11-27, 10:10
Medlem
Eftersom vissa i tråden bara sitter och ältar lögner så behövs istället lagen diskuteras som den faktiskt är.

Lagen skapar till exempel en lucka där lagens syfte (att straffa köp av sexuella handlingar online) kan undergrävas — eftersom materialet från en live-session ändå kan nå tittare i efterhand via försäljning av förinspelat material.

Köpet av klippet är lagligt. Men själva livesändningen kan juridiskt ses som köp av en sexuell handling om betalningar skedde samtidigt tillsammans med önskemål. Två personer kan alltså betala för samma innehåll, men bara en av situationerna är straffbar. Det skapar en märklig motsägelse: samma material kan vara olagligt i “liveform”, men helt lagligt i “klippform”.
--------------------

Lagen säger att betalningen + live i sig räcker — men tekniskt är konsumenten passiv utan önskemål som vid att köpa en förinspelad film

-------------------------------------
Är dricks att tolka som att köparen “beställt” en handling? Eller är det bara ett frivilligt stöd, som på Twitch eller YouTube?
-----------------------

Någon beställer ett skräddarsytt klipp från en kreatör. Efteråt bestämmer kreatören att lägga upp klippet offentligt eller sälja det brett.

Själva beställningen var olaglig. Men andra tittare kan lagligt köpa exakt samma klipp efteråt, så ni som konsumerar porr ni köper alltid en taliban förmådd sexuell handling
--------------

En kreatör sänder med några minuters fördröjning (tekniskt vanligt). Tittaren betalar för att se streamen.

------------------

Tittaren betalar för en livesändning som sker utomlands. Plattformen och modellen är 100% internationell? plattformarna följer ju inte svensk rätt och har ingen skyldighet att underlätta bevisning. Det gör lagen svår att tillämpa i praktiken.
--

Är det rätt att Sverige tillämpar lagar som både är moraliserade, och rättsosäkra eftersom lagen lämnar hålrum för att förstå vad den innebär?
Citera
2025-11-27, 10:13
Medlem
Citat:
Varför kan inte du uppmana dina kunder att inte bryta mot den nya svenska sexköplagen?

Här kan du för en gångs skull göra en insats i gott syfte.

Eller är pengar det enda du tänker på oavsett om köparna bryter mot lagen?

Jag tänker mest på mig själv. Jag har ingen plikt att meddela någon, om du har problem att vi säljer lagligt, kan du kontakta en psykolog!
Citera
2025-11-27, 13:01
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Jag tänker mest på mig själv. Jag har ingen plikt att meddela någon, om du har problem att vi säljer lagligt

Men du måste väl ändå ha funderat över det motsägelsefulla faktum att de som säljer sexuella handlingar/tjänster online är beroende av att deras kunder bryter mot lagen?

Du själv har fortsatt att diskutera olika sätt att runda den nya lagen så helt uppenbart är du medveten om problemet. Ansvaret ligger väl alltså inte bara på köparna utan även på säljarna?

Att du tänker mest på dig själv är uppenbart men tänker du aldrig på köparna?
Citera
2025-11-27, 13:20
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Finns ingen logik i att förbjuda köp av distans om vi sålde i verkligheten. Vi får så bra pengar så finns ingen anledning att göra mer.

Du är inte ärlig nu, låt oss istället titta på tidningen BT:s kartläggning av sexhandeln på Onlyfans.

"Det dröjer inte många dagar innan konversationerna som BT har med olika ”kreatörer” på Onlyfans lämnar det lagliga. Det är inte bara bilder och filmer av sexuell karaktär som läggs ut till försäljning – utan möjligheten till faktiska, fysiska sexköp"

"Men det görs med försiktighet. Endast användare som visat prov på sin ”generositet” får veta upplägget"

https://www.bt.se/boras/sa-anvands-onlyfans-for-att-salja-sex-annars-hade-det-varit-olagligt/

Det finns samtidigt också kreatörer och insatta personer som jobbat mot sexhandeln som varnat för att Onlyfans är en inkörsport till fysisk prostitution så det vore bra att du för en gångs skull erkänner att du har fel.
Citera
2025-11-27, 14:17
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Skulle säga att de flesta män kollar på porr

Samtidigt så köper inte en majoritet av Sveriges män sex på distans. Inte heller är de villiga att göra detta.

Dina märkliga påståenden känns helt missvisande

Citat:
och köper eller ser på vårat material, beroende på preferenser, ju mer svenska tjejer ju mer svenskt blir det, men de flesta män har och tittar på porr.

De flesta män köper fortfarande inte och har inte köpt sex på distans.

Du måste lära dig att hålla isär begreppen här, att titta på exempelvis gratis porr är något helt annat. Det har nog de flesta män gjort men det betyder inte att de är villiga att bryta mot sexköpslagen.

Citat:
Du glömmer att vårat material blir förinspelat porr några minuter efter. Nästan alla kollar på porr, och vi gör porr, först live, sen i förinspelat.

"Nästan alla" köper fortfarande inte ert material utan det är endast en liten ytterst begränsad grupp av män som du kommer i kontakt med. Jag vet inte vad dessa män har för problem eller diagnoser men det är inte friskt att kasta bort pengar på något som inte leder till någonting positivt.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2025-11-27 kl. 14:26. Anledning: Tillägg
Citera
2025-11-27, 14:25
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Tydligare än så här går det nog inte att sammanfatta din inställning till den nya sexköpslagen.

Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
Jag åker aldrig fast det är lugnt jag vet hur man ska göra.

Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
Ni kan skapa hur många sexköpslagar ni vill jag kommer fortsätta ändå och runda lagarna.

Det är dock ändå bra att du är ärlig men vi får samtidigt hoppas att du någon kommer till insikt om att det du gör är fel.
Citera
2025-11-27, 14:43
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Kasta bort, vi jobbar med detta, det är lön vi får, jo jag läst om Magnus och Johan

Och de gör knappast någon bra reklam för sexhandeln på Onlyfans, man kan dock förstå ditt motstånd här eftersom det är en negativ bild som framträder sett ur ditt perspektiv.

Citat:
jag har också flera 100 tals kunder som mår bra, sköter jobb och lever helt vanliga liv,

Men om du säljer på distans, hur vet du då att alla dina kunder mår bra, har jobb och lever helt vanliga liv? 🤔

Man kan dessutom ifrågasätta att du överhuvudtaget skulle ha tid att ha kontakt med hundratals personer och sitta och prata och chatta med dem, det är omöjligt.

Citat:
jag tror jag kommer upp i tusentals kunder nu tack vare den nya lagen, men tråkigt lämna en del Svenska sidor.

Det där låter som en enorm överdrift och en ren lögn eftersom du lägger ner så mycket tid på att tjata om hur dålig och värdelös den nya sexköpslagen är.

Citat:
Jag undrar varför ingen har lyft de nöjda kunderna i tidiningarna

Det beror med stor sannolikhet på att det finns nog väldigt få nöjda kunder utan merparten är istället personer som mår dåligt och skäms för sina sexköp?
Citera
2025-11-27, 14:48
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Är det rätt att Sverige tillämpar lagar som både är moraliserade, och rättsosäkra eftersom lagen lämnar hålrum för att förstå vad den innebär?

Ja det är rätt eftersom syftet med den nya lagen är alltigenom gott. Du verkar tro att riksdagen röstar igenom nya lagar bara för att jävlas med vissa människor.

Nämn en enda negativ sak med den nya sexköpslagen förutom att nakenkreatörerna har fått se sina intäkter krympa?

Det positiva här överväger det negativa med råge.
Citera
2025-11-27, 15:17
Medlem
Citat:
Ja det är rätt eftersom syftet med den nya lagen är alltigenom gott. Du verkar tro att riksdagen röstar igenom nya lagar bara för att jävlas med vissa människor.

Nämn en enda negativ sak med den nya sexköpslagen förutom att nakenkreatörerna har fått se sina intäkter krympa?

Det positiva här överväger det negativa med råge.
Vad är det som är positivt med lagen.
Citera
2025-11-27, 15:22
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Kasta bort, vi jobbar med detta, det är lön vi får, jo jag läst om Magnus och Johan eftersom du troligen länkat de i tråden säkert 3 gånger om dagen i 4 månader, jag har också flera 100 tals kunder som mår bra, sköter jobb och lever helt vanliga liv, jag tror jag kommer upp i tusentals kunder nu tack vare den nya lagen, men tråkigt lämna en del Svenska sidor.

Jag undrar varför ingen har lyft de nöjda kunderna i tidiningarna

Transparant nyhetsjournalistik kan ta mig i rumpan!
Hur kan man ha hundratals och tusentals kunder utan att må dåligt?
Förklara för oss som inte begriper.
Citera
2025-11-27, 15:36
Medlem
Citat:
Och de gör knappast någon bra reklam för sexhandeln på Onlyfans, man kan dock förstå ditt motstånd här eftersom det är en negativ bild som framträder sett ur ditt perspektiv.
Du väljer att lyfta fram två personer när det finns tusentals som är nöjda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in