Citat:
Ursprungligen postat av
Alba007
min teori är ändå att det är en arbetsplats. Och där jobbade assistenter dygnet runt, två på varje pass. Assistenter filmade händelser som inte godtogs av polisen. Förekom det redskap som användes på Essie hade nog inte assistenterna varit tysta om detta. De var ju de enda vittnena.
Var några polishundar där och nosade för de hade väl markerat vittring av blod isf. Anmälan till LS står inget om redskap. Isf så vore risken stor att personalen också blev skadade. Det finns mycket i detta som borde redas ut. Min teori är att det brustit på väldigt många punkter i detta. Hur kunde outbildade unga tjejer få jobba med detta ansvar och dessutom riskera att bli skadade. Och se till att hunden inte blev skadad. Om inte förra boendet klarade av och då utan hund hur skulle då detta kunnat fungera undrar man. Där fanns ändå utbildad personal. Incidenter skedde som finns på offentliga handlingar som borde ha visat att det inte inte skulle finnas en hund här. Fam säjer att de märkt skillnad trots detta på brukaren som blivit lugnare. Varför försvann hon då så snabbt. Om inte anmälningarna stämde att det tvärtom fungerade och brukaren hade nytta av Essie. Vad hände egentligen? Det måste finnas mer än det som kommit fram.
Ja det stämmer det jobbade två assistenter där och det var en arbetsplats.
Det fick hållas möte och även krismöte på arbetsplatsen då assistenterna protesterade hur Essie blev behandlad, om det nu fungerade så bra, varför behövde de dessa möten?
Jag finner det troligt att assistenter la undan alla redskap utom räckhåll, medan vissa tex närstående som arbetade där lät de ligga framme.
Du skriver här att polishundar varit involverade
och även på arbetsplatsen efter Essie försvann, detta är inte sant!
Således ingen Polishund som markerat vittring efter blod!
Så min undran vart du läst detta?
Jag vet att familjen uppgav de använde sig av frivilliga! Detta står också att läsa bla i EP!
Polisen mottag bara anmälan om försvinnandet och ryckte ut två gånger bla vart de hemma hos närstående och kontrollerade däckspårsundersökning på en bil, även hem till en före detta assistent som enligt ägare hade en sambo som var gängkriminell i ett gäng värre än ett mc-gäng!
Dessa uppgifter skrevs det inlägg om i facebookgruppen Essie ska hem.
Enligt uppgifter var det en privat hund som markerade hos denna assistent och polis blev kontaktad, finns flera grannar som såg när polisen kom dithän men fann inte Essie och assistenten kunde klargöra vart denne befunnit sig vid olika tidpunkter, därför fann polisen det osannolikt att denne skulle vara skyldig till Essies försvinnande!