2025-11-27, 01:30
Medlem
Mr.RedHats avatar
Alldeles för få trådar skapas.

Har bevakning på papperskorgen och kan inte se att det är vidare många trådar som slängs. Vilket är bra.

Som exempel:
I skrivande stund på 24h har det skapats cirka 109 trådar.

Den 15 maj 2011 skapades det 100 trådar mellan kl 13.00 - 15.00. Hur många som skapades den dagen vet jag inte. Men troligen många fler.

Det är fler online nu klockan 01:00 på natten än vad det var mitt på dagen för 14 år sedan.
Nästan dubbelt så många: 48 954 besökare jämfört med dåtiden 28 996 besökare

Kollade även antalet inlägg. I skrivande stund är det
2025
86 902 014
2024
83 883 095
2023
80 607 880
Vilket är ungefär 3 miljoner inlägg årligen.

Jämför vi då mellan
2013
40 758 672
2012
35 219 763
och 2011
29 034 242
så är det 5-6 miljoner inlägg per år.
Plattformen lever på användargenererat innehåll. Och vi ser en tydlig trend med sviktande siffror. För jag tror inte att det raderas så pass mycket att det väger upp för den markanta skillnaden.

Vad hände? Är Flashback statistiskt sätt döende vad gäller användargenererat innehåll?

Diskutera och dela med er av statistik!

Här är länk till Waybackmachine *klick* som jag använde för att kolla ovanstående siffror.

--------------------------------------------------------------------------------------

Länk till tidslinje

(FB) Håller Flashback på att dö ut? Tråden där vi håller koll på statistik!

/Moderator
Senast redigerad av Maviel 2025-11-28 kl. 10:09.
Citera
2025-11-27, 02:17
Medlem
laughingducks avatar
Allting har sin tid på gott och ont !.
Citera
2025-11-27, 04:25
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Alldeles för få trådar skapas.

Har bevakning på papperskorgen och kan inte se att det är vidare många trådar som slängs. Vilket är bra.
Jag vet inte om det är bra. Jag irriterar mig enormt på att så många idioter skapar tråd efter tråd om ämnen som det redan finns en massor av. Använd sökfunktionen! Jävla nollor...

Citat:
Ursprungligen postat av Invandrar
Klart det dör ut när yttrandefrihet är på låtsas. När muppadminen hamna i rättegång och alla vet vem han är irl så får man helt plötsligt inte kränka vänstermänniskor, niggers och bögar. Flashback är samma sak som familjeliv nuförtiden
Ja, Flashback började tappa kvalitet för ca 15 år sedan, helt infiltrerat av en massa vänstermuppar i dagsläget.
Citera
2025-11-27, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Jag vet inte om det är bra. Jag irriterar mig enormt på att så många idioter skapar tråd efter tråd om ämnen som det redan finns en massor av. Använd sökfunktionen! Jävla nollor...

Ja, Flashback började tappa kvalitet för ca 15 år sedan, helt infiltrerat av en massa vänstermuppar i dagsläget.
Ja. Antalet skapade trådar är inget bra mått då det som sagt skapas nya som redan finns. Dessutom en massa tramstrådar och trollförsök. Att vänstermupparna skriver tycker jag inte är fel. Det ska ju vara öppet för alla och även vänsterblivna får framföra sina dumma åsikter
Citera
2025-11-27, 04:41
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Ja alltså denna tråden var jag på väg att posta som ett inlägg i (FB) ♦·♦·♦ Fråga om Flashback här! ♦·♦·♦
Eller kanske (FB) Vad har hänt med flashback? (Sammanfogad)
Eller kanske (FB) Statistik på trådskapande
Eller kanske (FB) Statistik på användares egen inläggsfördelning i ämnen och delforum (Sammanfogade)
Eller kanske den här jävla tråden som av någon anledning inte är papperskorgad (FB) Flashback-statistik för Augusti

Men så kände jag att min problemformulering förtjänade en egen trådstart. Hade jag skrivit i någon av de andra trådarna så hade inlägget drunknat.
Och det är just det. Jag minns tiden för 15 år sedan när det skapades trådar stup i kvarten. Helt ärligt, som användare tycker jag inte det var särskilt störande. Väldigt kul att trycka på refresh och hitta nya funderingar hos folk. Och det kunde vara allt mellan himmel och jord.

Varför man gick mot samlingstrådar kan jag bara spekulera i. Men troligen så kunde man inte hålla koll på alla trådar som skapades. Men jag saknar den kreativa sidan av Flashback. Där sakligt underbyggda tramstrådar ändå kunde få leva vidare.
Citera
2025-11-27, 04:55
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Ja. Antalet skapade trådar är inget bra mått då det som sagt skapas nya som redan finns. Dessutom en massa tramstrådar och trollförsök. Att vänstermupparna skriver tycker jag inte är fel. Det ska ju vara öppet för alla och även vänsterblivna får framföra sina dumma åsikter
Varför är inte antalet skapade trådar ett bra mått? Jag tror inte att alla funderingar som alla i de skandinaviska länderna sammantaget någonsin har tänkt har lyckats formuleras till en egen trådstart. Jag tror det finns mer.

Dessutom håller inte din logik. Om det verkligen fanns trådar redan så hade minskat antal trådar kompenserats med motsvarande inlägg.
Med andra ord: Trenden är tydlig. Färre skriver, trots fler medlemmar och dagliga besökare.
Senast redigerad av Mr.RedHat 2025-11-27 kl. 05:45.
Citera
2025-11-27, 07:01
Medlem
Flabbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Varför är inte antalet skapade trådar ett bra mått?

Kvalitet framför kvantitet (KFK).
Citera
2025-11-27, 07:07
Medlem
pn222jws avatar
Det är väl den minskade nyrekryteringen - under 25 år - som nu går till internationella sociala medier.
Citera
2025-11-27, 07:14
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Det är väl den minskade nyrekryteringen - under 25 år - som nu går till internationella sociala medier.
Där en av huvudfaktorer helt klart.
Yngre kan gå in och kolla om något hänt i närområdet men att bidra själv sitter långt inne, så FB har blivit en nyvetssida bland många men inget ställe att interaggaera på.
Citera
2025-11-27, 07:17
Avslutad
Traditionella forum har sen 2010-talets första halva drastiskt minskat i popularitet i och med att moderna sociala medier och till en viss del imageboards tagit över. Dessutom har Flashback blivit väldigt mainstream under de senaste 10 åren och är helt annat idag än vad det var ännu för 15 år sen, för att inte tala om hur det såg ut i början! Blivit mera som familjeliv eller reddit.
Citera
2025-11-27, 07:25
Medlem
För det första så har mycket ältats om och om igen, bara liksom denna "kreativa" tråd om flashback håller på att dö.
Detta har liksom förts upp ett antal gånger genom åren, och hur mycket orkar man egentligen svara på samma saker hela tiden?
Denna här tråden kommer troligen gå in i den närbesläktade megatråden "Vad har hänt med flashback" från 2002.
Vi har en annan generation idag där de flesta sitter och scrollar på mobilen, samt skriver mycket mindre.
Senast redigerad av Kammadaj 2025-11-27 kl. 07:51.
Citera
2025-11-27, 07:25
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Tidigare tilläts nog mer trams och oseriösa trådar som ständigt spårade ur. Nu är det bättre moderering.
Det och att de aktiva pionjärerna numera är gamla och sitter på hemmet, döda eller medlemmar i Lions och liknande klubbar för äldre människor som vill tvätta bort sin smutsiga barndom.

Dessutom vad förväntar du dig av ett forum som ser ut som forum såg ut 1995?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in