2008-09-14, 23:53
Medlem
Ful Fisks avatar
Jag kom på en idé att man skulle kunna grafiskt eller i ren statistik kunna visa för varje användare vilka forum/underforum den skrivit mest i. Det vore väldigt roligt att veta om man är så bred eller snäv som man tror. Skulle man på ett någorlunda lätt och praktiskt sätt kunna genomföra detta?
Citera
2008-09-15, 00:12
Medlem
JoffaJaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ful Fisk
Jag kom på en idé att man skulle kunna grafiskt eller i ren statistik kunna visa för varje användare vilka forum/underforum den skrivit mest i. Det vore väldigt roligt att veta om man är så bred eller snäv som man tror. Skulle man på ett någorlunda lätt och praktiskt sätt kunna genomföra detta?

Kul att se!
Finns mitt första inlägg kvar ngnstans? Skulle vara intressant att se.
Citera
2008-09-15, 00:15
Medlem
Germanias avatar
det finns såna funktioner i en del forumprogramvara, men med restriktioner i en del fall då det orsakar belastning på databasen för en liten onödig detalj.

Citat:
Ursprungligen postat av JoffaJaffer
Kul att se!
Finns mitt första inlägg kvar ngnstans? Skulle vara intressant att se.

bara att använda sökfunktionen och se till att det sorteras i omvänd tidsordning

edit: det borde iaf vara så, men det verkar fuckat då den vägrar sortera så.
Senast redigerad av Germania 2008-09-15 kl. 00:18.
Citera
2008-09-15, 00:22
Medlem
wilcores avatar
låter som en kul grej:P
Citera
2008-09-15, 00:28
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Jag är tveksam till den funktionen. Den skulle kunna vara ok om endast den enskilde medlemmen skulle kunna se var h*n har postat sina inlägg, men om alla kan se det känns det som att det förenklar en eventuell kartläggning av medlemmar.
Citera
2008-09-15, 00:48
Medlem
JoffaJaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag är tveksam till den funktionen. Den skulle kunna vara ok om endast den enskilde medlemmen skulle kunna se var h*n har postat sina inlägg, men om alla kan se det känns det som att det förenklar en eventuell kartläggning av medlemmar.

Jo, håller med, egentligen bryr jag mig inte om var andra medlemmar har postat.
Ngn kan starta en laidback-tråd, ''var har du postat mest?'' Om de känner för det.
För egenvinning är det en kul grej!
Citera
2008-09-15, 11:52
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:

Tanken var att man bara själv skulle kunna se det för i alla fall jag skulle tycka det va mycket roligt med en sådan funktion. Grundtanken var alltså att den används helt och hållet för eget bruk. Sen om folk vill skriva om det på laidback så är det ju upp till dem. Om man på ett relativt enkelt sätt skulle kunna göra det så skulle det i alla fall i mitt liv bringa lite extra glädje .
Citera
2008-09-15, 14:16
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:

Skulle ju kunna ha en privat funktion samt en allmän där man i t.ex. i form av stapeldiagram ser aktiviteten i de olika delforumen?
Citera
2008-09-15, 14:55
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Skulle ju kunna ha en privat funktion samt en allmän där man i t.ex. i form av stapeldiagram ser aktiviteten i de olika delforumen?
Ja, det skulle kunna fungera och jag håller med om att det skulle vara lite kul att se hur ens egen postfördelning ser ut.
Citera
2008-09-15, 18:02
Medlem
bananjuices avatar
ang. att se "din första post" så kommer det nog bli svårt. Om du går in på din "presentation" s.a.s. så märker du att du kan klicka på "se alla inlägg av X", men den går bara upp till 1000 inlägg bak i tiden.
Citera
2009-07-08, 12:11
Medlem
Statistik på användares egen inläggsfördelning i ämnen och delforum[Sammanfogade]

Jo jag skulle vilja ha något sådant. Staplar, cirkeldiagram eller något så att man kan se var man själv och andra postar mest, i vilka forum och i vilka ämnen. Det borde väl inte vara så svårt att implementera?

Anledningen är givetvis främst att man är nyfiken på detta. Det borde väl räcka?

På detta sättet kan man kanske också t ex bedöma en användares trovärdighet och kunnighet inom ett ämne och liknande. Det skulle också bli lättare att se KFK då staplar lätt kan visa hur många inlägg som ligger i papperskorgen, då kunde vi användare lättare tipsa ledningen om detta.

Ja det finns flera bra argument för att införa detta.

Motargument att detta är ett steg till community avfärdar jag innan de ens tagits upp. Det är en slippery slope som inte är befogad, man kan ju inte vara emot all utveckling av forumet bara för att det är en slippery slope. Det hade helt klart gynnat forumet på flera sätt.

Säg inte sök för helvete, jag har sökt men inte hittat trådar om detta.
Citera
2009-07-08, 20:06
Medlem
Se där det fanns en tråd redan...inte konstigt att jag inte hittade den med den ursprungliga rubriken.

Kul att det åtminstone finns någon som tycker som jag att det vore en bra funktion att ha på forumet.

Hur ser ledningen på detta?

Att det förenklar kartläggningen av användarna som Carl Hamilton påpekade må vara sant, men det är ju inget som hindrar en från att göra det som det är nu ändå. Så det argumentet ser jag som inte särskilt starkt.

Starka argument mot är kanske att det tär på kraft och att det är andra funktioner som är viktigare. Men jag kan inte se att det skulle vara något negativt för forumet om det inte skulle vara för dessa invändningar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in