Citat:
Ursprungligen postat av
Zorrkan
En domare som pratar med spelare som filmar istället för att visa ut dom är en dålig domare, det tror jag vem som helst kan skriva under. Och Wessner är en av de minst omtyckta domarna i HA och där finns det sannerligen konkurrens. Du får tycka vad du vill om honom men det här var hans första match han dömde er va? Jag har en större bank av insatser tyvärr.
Att du har agg mot Wessner sen matcher i allsvenskan är väl inte relevant i sammanhanget? Han kunde visat ut Larmi för embellishment men då hade er kille också åkt på en tvåa som kör undan benet på Larmi. Bättre att kvitta skiten och köra vidare.
Att en jämföra de två insatserna är skrattretande. FBK åkte ut för minsta grej men DIF fick sänka våra spelare gång efter gång utan åtgärd, flera gånger långt utanför spelet. När de halvt hugger av benet på Jack så får de sin enda utvisning. Vad hade vi? 10?
Som sagt var detta det värsta jag sett på länge och det märktes redan efter 5 minuter att det skulle bli en ”sån” match. Bara att ge upp hoppet om poäng och hoppas att dessa domare får harva i U-20 ett tag till innan de får chansen igen.