2025-11-26, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Nej, det räcker med att kolla på matchen och ha över genomsnittet i IQ för att göra den analysen.
Kan du ge mig nästa eurojackpot?
Finns inte en chans att Skansen hade kvitterat

Du var väl på plats på Hovet igår och såg hur kassa Skansen var?
Citera
2025-11-26, 17:35
Medlem
Einar Emanuelsson lämnar äntligen Luleå för spel i Lugano. Bra nyhet.
Citera
2025-11-26, 19:13
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ALSGLOBAL
Ja, det är en bra nyhet, framförallt för Einar själv, han har haft det lite svårt den här säsongen att hitta rätt plats i laget. Och samtidigt har Luleå några nya (för säsongen) som ska ta plats, trångt på forwardssidan. Tror på succé nere i Schweiz för Emanuelsson.
Citera
2025-11-26, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Ja, det är en bra nyhet, framförallt för Einar själv, han har haft det lite svårt den här säsongen att hitta rätt plats i laget. Och samtidigt har Luleå några nya (för säsongen) som ska ta plats, trångt på forwardssidan. Tror på succé nere i Schweiz för Emanuelsson.

Jodå, de skulle skeppat honom till HA för 3 säsonger sen... Hoppas han får en nytändning i en sämre liga. Kan bli bra framöver, fart har han.
Citera
2025-11-26, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aec
Kan du ge mig nästa eurojackpot?
Finns inte en chans att Skansen hade kvitterat

Du var väl på plats på Hovet igår och såg hur kassa Skansen var?
Absolut. Ingen vidare insats igår men tar poängen och springer. Inte bara ineffektivitet utan extremt dåliga avslut från Färjestad. Det var inte en gång de missade pucken i helt öppna lägen eller sköt Hellberg rakt i bröstet.

Matchen i lördags var absolut mer kvalitativ och jämn, vilket precis alla jag både läst och pratat med vidhåller. Alla utom du då.
Senast redigerad av Zorrkan 2025-11-26 kl. 19:51.
Citera
2025-11-26, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackQuartz
Domarinsatsen igår är den sämsta jag sett sen vi var nere i Salzburg. Gårdagens ansvariga borde inte få döma på SHL-nivå, för jag antar ändå att det rör sig om total inkompetens och inte matchfixning.

EDIT: även DIF-fansen själva verkar fullt medvetna om detta. De försvarar sig inte ens utan hävdar att insatsen i lördags skulle varit lika illa. Pajasar
De missade absolut nån tvåa för DIF, men otroligt odisciplinerat av Färjestad. Ledande spelare som Linus och Lodin tar frustrationstvåor när man har spelet helt o hållet. Kan inte tycka att nån av tvåorna var feldömd även om Grewe definitivt skulle haft en när han sänker Lodin utanför spelet.

I lördags däremot så åker ju alltså Wessner fram till både Lodin och Larmi och pratar med dem efter att båda filmat, istället för att visa ut dem. Det är ju som att han hittat på en egen regelbok och det blir tydligt varför varenda lag i Hockeyallsvenskan de senaste åren tycker att han är helt värdelös.
Citera
2025-11-26, 20:03
Medlem
Citat:
De missade absolut nån tvåa för DIF, men otroligt odisciplinerat av Färjestad. Ledande spelare som Linus och Lodin tar frustrationstvåor när man har spelet helt o hållet. Kan inte tycka att nån av tvåorna var feldömd även om Grewe definitivt skulle haft en när han sänker Lodin utanför spelet.

I lördags däremot så åker ju alltså Wessner fram till både Lodin och Larmi och pratar med dem efter att båda filmat, istället för att visa ut dem. Det är ju som att han hittat på en egen regelbok och det blir tydligt varför varenda lag i Hockeyallsvenskan de senaste åren tycker att han är helt värdelös.

Tydligen tyckte inte Wessner att det var några utvisningar. Vad de pratade om vet bara de tre.

Apropå Wessners domarinsatser i övrigt väljer jag att avstå betygssättning. Han är varken sämre eller bättre än andra domare.

Färjestads insats igår var blek i avgörande lägen. Hyfsat stort spelövertag i övrigt. Visst drog de på sig för många tvåor. Djurgården skulle definitivt haft åtminstone två tvåor till på Grewe (Lodin) och Kylington ( tripping på Kellman). Skulle Hudon fått en femma? Ja enligt mig. Den var rätt ful på Berglund.
Citera
2025-11-26, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Tydligen tyckte inte Wessner att det var några utvisningar. Vad de pratade om vet bara de tre.

Apropå Wessners domarinsatser i övrigt väljer jag att avstå betygssättning. Han är varken sämre eller bättre än andra domare.

Färjestads insats igår var blek i avgörande lägen. Hyfsat stort spelövertag i övrigt. Visst drog de på sig för många tvåor. Djurgården skulle definitivt haft åtminstone två tvåor till på Grewe (Lodin) och Kylington ( tripping på Kellman). Skulle Hudon fått en femma? Ja enligt mig. Den var rätt ful på Berglund.
En domare som pratar med spelare som filmar istället för att visa ut dom är en dålig domare, det tror jag vem som helst kan skriva under. Och Wessner är en av de minst omtyckta domarna i HA och där finns det sannerligen konkurrens. Du får tycka vad du vill om honom men det här var hans första match han dömde er va? Jag har en större bank av insatser tyvärr.

Kan faktiskt hålla med dig gällande Grewe och Kylington.

Berglund delar ut en smäll med klubban upp mot ansiktet på Hudon precis innan tacklingen som inte är vacker. Ska det vara en 5a ska det absolut vara en tvåa på Berglund med.
Citera
2025-11-26, 20:28
Medlem
BlackQuartzs avatar
Citat:
En domare som pratar med spelare som filmar istället för att visa ut dom är en dålig domare, det tror jag vem som helst kan skriva under. Och Wessner är en av de minst omtyckta domarna i HA och där finns det sannerligen konkurrens. Du får tycka vad du vill om honom men det här var hans första match han dömde er va? Jag har en större bank av insatser tyvärr.
Att du har agg mot Wessner sen matcher i allsvenskan är väl inte relevant i sammanhanget? Han kunde visat ut Larmi för embellishment men då hade er kille också åkt på en tvåa som kör undan benet på Larmi. Bättre att kvitta skiten och köra vidare.

Att en jämföra de två insatserna är skrattretande. FBK åkte ut för minsta grej men DIF fick sänka våra spelare gång efter gång utan åtgärd, flera gånger långt utanför spelet. När de halvt hugger av benet på Jack så får de sin enda utvisning. Vad hade vi? 10?

Som sagt var detta det värsta jag sett på länge och det märktes redan efter 5 minuter att det skulle bli en ”sån” match. Bara att ge upp hoppet om poäng och hoppas att dessa domare får harva i U-20 ett tag till innan de får chansen igen.
Citera
2025-11-26, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackQuartz
Att du har agg mot Wessner sen matcher i allsvenskan är väl inte relevant i sammanhanget? Han kunde visat ut Larmi för embellishment men då hade er kille också åkt på en tvåa som kör undan benet på Larmi. Bättre att kvitta skiten och köra vidare.

Att en jämföra de två insatserna är skrattretande. FBK åkte ut för minsta grej men DIF fick sänka våra spelare gång efter gång utan åtgärd, flera gånger långt utanför spelet. När de halvt hugger av benet på Jack så får de sin enda utvisning. Vad hade vi? 10?

Som sagt var detta det värsta jag sett på länge och det märktes redan efter 5 minuter att det skulle bli en ”sån” match. Bara att ge upp hoppet om poäng och hoppas att dessa domare får harva i U-20 ett tag till innan de får chansen igen.
Köra undan benet? Kom igen nu, bättre kan du.

Jag har agg mot Wessner för att jag tycker att han är dålig och för att bedömningarna är fel utifrån regelboken och du tycker att två missade tvåor är den sämsta domarinsatsen någonsin? Då har du haft en jäkla behaglig tillvaro i ditt hockeyliv. Hoppas det fortsätter så.

Ni hade medstuds med domsluten i lördags, vi hade det igår. Över två matcher tycker jag att ni förtjänar fler poäng än oss, ni är betydligt bättre igår och jämnt men något övervikt er i lördags med.
Citera
2025-11-26, 20:39
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ALSGLOBAL
Lite sjukt att de slösar en "import" plats på en botten-6 spelare. Eller har de släppt på det?
Citera
2025-11-26, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Lite sjukt att de slösar en "import" plats på en botten-6 spelare. Eller har de släppt på det?
Lugano har alltid gått hejvilt på importplatserna. Känns inte speciellt välskött och det är en massa konstiga spelare som fått de platserna och det skickas och kommer in 4-5 olika importer varje år. Djurgårdens 8:e back Valtteri Pulli innehade en av platserna ifjol, bland annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in