Citat:
Ursprungligen postat av
ljungbacken666
Tycker nog Lodin förstärkte mer än filmade. Larmi däremot. Han filmar ju hej vilt. Men jag har inte bestämt mig just med honom om det är spelförstörande eller show. Han skrattar ju själv åt det. Ungefär som den där killen i skolan som alltid kommer undan med att klämma tjejerna på pattarna. Om någon annan gör det så är det direkt till rektorn.
Men jag avskyr filmningar och förstärkningar. Håller på fbk och det är inte kul när Nygård, Lodin och Larmi är pajaser.
Men hur ska man komma till rätta med det? Automatisk avstängning i 3 matcher inkl pågående? Eller vad hjälper?
Det Larmi håller på med är löjligt. Visst kan man kalla det "show"... jag minns en viss Wallinheimo som var lite liknande i det avseendet. Det var heller ingen vidare diskret "filmare", men det känns som ingen av dem tar det särskilt allvarligt, utan bjuder på sig själva och latjar lite, om du förstår.
"Show" som sagt.
Sen är det fel att förstärka i syfte att försöka påverka domarna anser jag. Och det är där jag tycker det blir löjligt. Förstärkningar och filmningar hör inte till sporten, det är smutsigt.
Därför skäms jag över att se Nygård, Lodin och Larmi, jag med när de håller på.
Och det är upp till ledarna att ta ett snack med de som håller på så här (oavsett lagtillhörighet), visa att det inte är acceptabelt. För så länge ledarna inte säger något om det så kommer de kunna fortsätta.
Just det.. du nämnde vad lämplgit straff skulle vara.
Själv har jag sagt livstids avstängning om man filmar. Det gäller att vara stenhård mot sådant man vill få bort.
Men istället är man stenhård mot idiotsaker istället. Heja svensk hockey.