2025-11-24, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aec
Det är bara i era drömmar ni tror att ni hade kvitterat
Nej, det räcker med att kolla på matchen och ha över genomsnittet i IQ för att göra den analysen.
Citera
2025-11-24, 14:17
Medlem
Tycker nog Lodin förstärkte mer än filmade. Larmi däremot. Han filmar ju hej vilt. Men jag har inte bestämt mig just med honom om det är spelförstörande eller show. Han skrattar ju själv åt det. Ungefär som den där killen i skolan som alltid kommer undan med att klämma tjejerna på pattarna. Om någon annan gör det så är det direkt till rektorn.

Men jag avskyr filmningar och förstärkningar. Håller på fbk och det är inte kul när Nygård, Lodin och Larmi är pajaser.

Men hur ska man komma till rätta med det? Automatisk avstängning i 3 matcher inkl pågående? Eller vad hjälper?
Citera
2025-11-24, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Ja, Omark och Luleå upptäckte att dom behövde varandra. Det är bra även för det totala intresset i landet då värdet på SHL stiger.

Varit lite negativt inställd tills jag såg hans nya lön, han spelar ju inte gratis, men håller han någorlunda Omark-nivå är det nästan som att spela gratis. Läste att de var runt 100k/mån. Dvs en minskning med över 250k/mån från förra perioden i Luleå. Undra vad Lugano betalat? 4-500/mån? Levchti däremot måste vara en ekonomisk mardröm för föreningen.
Citera
2025-11-24, 16:03
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ALSGLOBAL
Varit lite negativt inställd tills jag såg hans nya lön, han spelar ju inte gratis, men håller han någorlunda Omark-nivå är det nästan som att spela gratis. Läste att de var runt 100k/mån. Dvs en minskning med över 250k/mån från förra perioden i Luleå. Undra vad Lugano betalat? 4-500/mån? Levchti däremot måste vara en ekonomisk mardröm för föreningen.
Levchti har säkert kontrakt som ger bra betalt, en skicklig spelare som inte visat det fullt ut denna säsong liksom många andra i laget. Han kanske kan lira tillsammans med Omark, det kan bli bra.
Citera
2025-11-24, 16:27
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljungbacken666
Tycker nog Lodin förstärkte mer än filmade. Larmi däremot. Han filmar ju hej vilt. Men jag har inte bestämt mig just med honom om det är spelförstörande eller show. Han skrattar ju själv åt det. Ungefär som den där killen i skolan som alltid kommer undan med att klämma tjejerna på pattarna. Om någon annan gör det så är det direkt till rektorn.

Men jag avskyr filmningar och förstärkningar. Håller på fbk och det är inte kul när Nygård, Lodin och Larmi är pajaser.

Men hur ska man komma till rätta med det? Automatisk avstängning i 3 matcher inkl pågående? Eller vad hjälper?
Det Larmi håller på med är löjligt. Visst kan man kalla det "show"... jag minns en viss Wallinheimo som var lite liknande i det avseendet. Det var heller ingen vidare diskret "filmare", men det känns som ingen av dem tar det särskilt allvarligt, utan bjuder på sig själva och latjar lite, om du förstår.

"Show" som sagt.
Sen är det fel att förstärka i syfte att försöka påverka domarna anser jag. Och det är där jag tycker det blir löjligt. Förstärkningar och filmningar hör inte till sporten, det är smutsigt.

Därför skäms jag över att se Nygård, Lodin och Larmi, jag med när de håller på.
Och det är upp till ledarna att ta ett snack med de som håller på så här (oavsett lagtillhörighet), visa att det inte är acceptabelt. För så länge ledarna inte säger något om det så kommer de kunna fortsätta.

Just det.. du nämnde vad lämplgit straff skulle vara.
Själv har jag sagt livstids avstängning om man filmar. Det gäller att vara stenhård mot sådant man vill få bort.

Men istället är man stenhård mot idiotsaker istället. Heja svensk hockey.
Senast redigerad av Bartman777 2025-11-24 kl. 16:33.
Citera
2025-11-24, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Levchti har säkert kontrakt som ger bra betalt, en skicklig spelare som inte visat det fullt ut denna säsong liksom många andra i laget. Han kanske kan lira tillsammans med Omark, det kan bli bra.

Minns ej, men runt 300 i månaden betalar dom för levchti. Även om Omark är seg så borde Levchti spela med typ Emanuelsson, kan han tappa puck bakom förlängda sen kommer Levchti precis före periodpausen och tar den
Citera
2025-11-24, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Det Larmi håller på med är löjligt. Visst kan man kalla det "show"... jag minns en viss Wallinheimo som var lite liknande i det avseendet. Det var heller ingen vidare diskret "filmare", men det känns som ingen av dem tar det särskilt allvarligt, utan bjuder på sig själva och latjar lite, om du förstår.

"Show" som sagt.
Sen är det fel att förstärka i syfte att försöka påverka domarna anser jag. Och det är där jag tycker det blir löjligt. Förstärkningar och filmningar hör inte till sporten, det är smutsigt.

Därför skäms jag över att se Nygård, Lodin och Larmi, jag med när de håller på.
Och det är upp till ledarna att ta ett snack med de som håller på så här (oavsett lagtillhörighet), visa att det inte är acceptabelt. För så länge ledarna inte säger något om det så kommer de kunna fortsätta.

Just det.. du nämnde vad lämplgit straff skulle vara.
Själv har jag sagt livstids avstängning om man filmar. Det gäller att vara stenhård mot sådant man vill få bort.

Men istället är man stenhård mot idiotsaker istället. Heja svensk hockey.

Livstid känns lite tungt. Kan ju finnas tillfällen där de snubblar eller bara ramlar när någon råkar vara i närheten med klubban. Tråkigt då att bli avstängd resten av livet.
Att lodin förstärkte just i detta fallet har jag mer förståelse för. Det kunde ha varit riktigt farligt. Men det räcker väl för fan o slänga bak huvudet när det fladdrar i näshåren.
Eller finns det bättre bilder än det som visades på repriserna?
Citera
2025-11-24, 17:40
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljungbacken666
Livstid känns lite tungt. Kan ju finnas tillfällen där de snubblar eller bara ramlar när någon råkar vara i närheten med klubban. Tråkigt då att bli avstängd resten av livet.
Att lodin förstärkte just i detta fallet har jag mer förståelse för. Det kunde ha varit riktigt farligt. Men det räcker väl för fan o slänga bak huvudet när det fladdrar i näshåren.
Eller finns det bättre bilder än det som visades på repriserna?
Jag förstår det, men det skulle iallafall få spelarna att tänka till både en och två gånger innan de får för sig något sådant.
Som du säger så blir det ett problem de gånger de faktiskt råkar ramla eller liknande.

Men om någon "råkar ramla" upprepade gånger kanske det är dags för livstids avstängning.
Eller åtminstone ett års avstägning, och helt utan lön. Varför inte? Då skulle man inte bara förstöra för sig själv, utan även sin familj, hela lagbygget och föreningen. Det skulle sätta lite press att sluta fjanta sig.

Alltså, egentligen skiter jag i detaljerna kring straffet. Bara det är ruskigt jävla hårt, så det påverkar både egna karriären och laget ordentligt. Något som får spelaren att verkligen inte ens fundera på att göra det.
Citera
2025-11-24, 20:16
Medlem
Carrocks avatar
Malmös Ivarsson är ju fan mer efterbliven än vad Jämtin och Ledin var på sin tid.- Jag vann kramkalaset säger han efter att bakifrån slängt ner en spelare utan hjälm under avblåsning.
Citera
2025-11-24, 21:26
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Malmös Ivarsson är ju fan mer efterbliven än vad Jämtin och Ledin var på sin tid.- Jag vann kramkalaset säger han efter att bakifrån slängt ner en spelare utan hjälm under avblåsning.

Skellefteå får spela ut och krossa Malmö med mål i de två hemmamatcher mot dem som kommer senare under säsongen. Men jag tror det kommer att bli mer problem med Ivarsson och Kuokkanen i första hand. Kanske blir kastade handskar mellan Krogdahl och någon av dem? Malmö kommer nog att få kämpa för att undvika kval.
Citera
2025-11-25, 14:10
Medlem
Blot-Svens avatar
Dennis Everberg blir tyvärr borta från spel året ut efter att ha skadat benet mot Brynäs i lördags.
Citera
2025-11-26, 10:06
Medlem
BlackQuartzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aec
Du är fullständigt klappkass. Följt laget sedan 1974 och har noll koll 😂

Märkligt att supportrarna är tysta angående domarna ifrån gårdagens match, en match man vinner pga ineffektivitet Färjestad samt en bra målvakt
Domarinsatsen igår är den sämsta jag sett sen vi var nere i Salzburg. Gårdagens ansvariga borde inte få döma på SHL-nivå, för jag antar ändå att det rör sig om total inkompetens och inte matchfixning.

EDIT: även DIF-fansen själva verkar fullt medvetna om detta. De försvarar sig inte ens utan hävdar att insatsen i lördags skulle varit lika illa. Pajasar
Senast redigerad av BlackQuartz 2025-11-26 kl. 10:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in