Citat:
Ursprungligen postat av
itsaek
Det er det som er heile failen med krav maga, det er ikke nok intens til å få deg i form.
Tren thaiboxning, boksing eller kickboksing og formen kommer automatisk fordi du blir etterhvert en fighter.
Nei altså jeg har da vært klar på her (tror jeg) at det ikke nytter å komme på krav maga trening som et fysisk vrak og tro man skal bli en skikkelig badass.
Man må trene opp sin fysikk også spesialisere seg på noe, f.eks muay thai, boxing eller BJJ, for så å ha verktøy man bruker sammen med krav maga. DA kommer krav maga til sin fulle rett.
For eldre er krav maga også bra siden det er enkelt og effektivt og går fint å rotere med boxing. Krav maga P1-P3 1 års tid kanskje, 1-2 år boxing, tilbake til krav maga P1-P3, boxing igjen 1 år, muay thai 1-2 år, krav maga P1-P3 igjen etc, 2-3 ganger pr uke VED SIDEN AV styrketrening.
Da kommer krav maga til sin fulle rett og man kan trene skadefritt og trygt langt inn i alderdommen før man kanskje gir seg når man er 60-65 år.
Jeg vil påstå det er den beste og mest effektive treningsformen for selvforsvar.