Har det inte gått lite för långt när även användare här på FB försöker tysta ned saker som handlar om Joakim?
Fick detta skrivet till mig (ligger i tråden):
"Ang Lundellhuset tycker jag att du ska vara tyst, du vet inte allt hör jag."
Användaren uppmanar mig direkt att sluta prata
("du ska vara tyst") och nedvärderar min information
("du vet inte allt") Användaren tycker inte om att jag skriver om att paret Lundell har hyrt ut Lundellhuset utan tillstånd, undrar varför...
Så frågan är ju vad som menas med
"Du vet inte allt", speciellt när det finns ett beslut hos Norrköpings kommun som, klart och tydligt, visar att paret Lundell har hyrt ut Lundellhuset utan tillstånd från kommunen.
Nedan är en del av ett beslut som finns publicerat på Norrköpings kommuns hemsida:
Citat:
Beslut
1. Byggnads- och miljöskyddsnämnden förelägger Jocke & Jonna AB,
organisationsnummer 559070-1545 att senast inom två veckor från delgivning av
detta beslut (beslut tas den 14 maj 2025), upphöra med uthyrning av tillfällig
vistelse/ tillfälligt boende inom fastigheten Yrvädret 7. Föreläggandet förenas
med ett fast vite på 50 000 kronor om föreläggandet inte följs inom den tiden, och
därefter ett löpande vite om 50 000 kronor för varje per 14:e dag som
föreläggandet inte uppfylls.
2. Förbudet ska gälla omedelbart även om det inte har fått laga kraft.
3. Byggnads- och miljöskyddsnämnden förbjuder Jocke & Jonna AB, 559070-1545,
att på nytt ta i anspråk fastigheten för tillfällig vistelse/tillfälligt boende. Förbudet
förenas med ett löpande vite om 100 000 kronor för varje gång förbudet
överträds.
Ett mejl skickas från Joakim (via PS Byggkonsult) till en anställd på Norrköpings kommun den 27 juni 2025, detta sker i anslutning till att paret Lundell inte fått tillstånd att hyra ut Lundellhuset via Airbnb. I texten står bl.a. det här:
"Jag tror nästan man kan ta detta vidare till press och sociala medier för att få till en granskning av denna air bnb verksamhet som ni tackar nej till."
Källa: Norrköpings kommun