2025-11-26, 11:39
  #27805
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
Håller med. Dock tror jag vi går lägre än 70k.

Tveksam till det.

Vi får se.
Citera
2025-11-26, 15:00
  #27806
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Well, i strikt mening så äter ju inflationen upp era tillgångar när BTC står still. I synnerhet i förhållande till alla möjliga tillgångsslag, till exempel aktier som går uppåt (till och med lågräntefonder har ju krossat BTC i år).

För övrigt intressant hur lite tal det är om inflationen i BTC-kretsar just nu. Det skulle ju vara en fantastisk hedge mot just inflationen ...

Nej det gör den ej 🥰
Citera
2025-11-26, 15:01
  #27807
Medlem
Monerokungens avatar
Nu får det hända något! Förbannad pendlade mellan 86-88 ! Åk upp eller åk ner, helst ner


https://m.youtube.com/watch?v=nYAvwMVq2_s&pp=ygUoWW91IHdhaXRlZCAzIHllYXJ zIGZvcm50aGUgbmV4dCAzIG1vbnRocw%3D%3D


Mycket bra info! Rekommenderar att kolla
__________________
Senast redigerad av Monerokungen 2025-11-26 kl. 15:36.
Citera
2025-11-26, 16:27
  #27808
Avslutad
Texas köpte nyss bitcoin för $10M till sin strategiska reserv. Texas är världens 5e största ekonomi (Kalifornien världens 4e) så det är signifikant.

Tror inte vi ska så mycket lägre ner utan det är nog ett tämligen acceptabelt köpläge i skrivande stund (86K) eller senast på 80K om vi ens når dit ner igen.
Citera
2025-11-26, 16:31
  #27809
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av machineman
Texas köpte nyss bitcoin för $10M till sin strategiska reserv.
Kan man till slut få ett svar på vari det "strategiska" ligger i dessa så kallade reserver?

Det är som vanligt med kryptokillar, att de lånar begrepp från verkligheten (som de inte begriper) som inte alls är förenliga med det de sysslar med.
Citera
2025-11-26, 17:20
  #27810
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Kan man till slut få ett svar på vari det "strategiska" ligger i dessa så kallade reserver?

Det är som vanligt med kryptokillar, att de lånar begrepp från verkligheten (som de inte begriper) som inte alls är förenliga med det de sysslar med.

Inte jag som myntat uttrycket.

Du får ta upp det med Texas.

Glöm inte att påtala att de inte förstår vad de sysslar med.
Citera
2025-11-26, 17:29
  #27811
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av machineman
Inte jag som myntat uttrycket.
Använd inte uttryck som du inte förstår. Det kan resultera i att du ser löjlig ut (som nu).
Citera
2025-11-26, 17:36
  #27812
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Använd inte uttryck som du inte förstår. Det kan resultera i att du ser löjlig ut (som nu).

Du frågade precis vad det är, men nu är du expert alltså?

Mer expert än världens 5e största ekonomi som precis investerat $10M i bitcoin, att placera i deras strategiska bitcoin reserv.

Din strategiska kebab reserv ter sig onekligen tämligen löjlig i jämförelse.
Citera
2025-11-26, 17:45
  #27813
Avslutad
Till yttermera visso noterar jag att världen är tämligen Darwinian:

JPMorgan's Bitcoin Structured Notes Offer Potentially Massive Returns—If BTC Surges by 2028

https://finance.yahoo.com/news/jpmorgans-bitcoin-structured-notes-offer-020526080.html
Citera
2025-11-26, 17:49
  #27814
Medlem
Nästa vecka slutar QT, blir intressant att se hur den veckan utvecklar sig.
__________________
Senast redigerad av EnjoyLife2000 2025-11-26 kl. 17:52.
Citera
2025-11-26, 19:34
  #27815
Avslutad
Ordentlig puff upp precis, någon som vet varför?
Citera
2025-11-26, 19:38
  #27816
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av machineman
Ordentlig puff upp precis, någon som vet varför?


Nej och det är irriterande! Detskulle ju för *** ner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in