Citat:
Ursprungligen postat av
didi2
Att dom ens bryr sig om vad psykSara minns och säger om händelsen.
Hon har förmodligen varit typ i chock efter första personen hon försökte mörda.
Sen ska vi behöva lyssna på hennes redogörelse, var hon stod osv och dra konstiga slutsatser av det.
Det är så helvetes långsökt att hälften skulle vara nog.
Nu vet jag inte riktigt om du syftar på att man
idag inte borde bry sig om vad Sara minns/säger, eller om man rent generellt aldrig skulle brytt sig om det? Men en anledning till att man viljat/kunnat lyssna på hennes historia är ju att man ansett att hon, bortsett från skjutavståndet, i princip haft ALLA RÄTT under förhör och rekonstruktion. Dvs; vart skotten träffade, antal skott, hur/var Alexandra låg i sängen osv. Men också vart/hur vapnet, kläder och annan bevisning dumpades efter händelsen.
Men givetvis stämmer det du säger om hennes sinnestillstånd. Hon har ju troligen varit i chock, nervositet och haft stresspåslag. Hon var dessutom ung, oerfaren och psykiskt instabil. Ser man också till under vilka omständigheter hon förhörts och genomgått rekonstruktion så kan man ju gissa att hon varit både rädd och osäker, och våndats över vad hon skall säga/inte säga både för sin egen och Helges skull. Dessutom har hon varit häktad med fulla restriktioner med allt vad det innebär. Ja, så bättre förutsättningar kan man ha om man säger så...