2025-11-25, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Intressant hur olika man kan tolka en människas uppträdande. Jag tycker hon framstår som djupt nedtyngd och krossad.
Tyckte hon var en kopia av Åsa Lindeborg!
Citera
2025-11-25, 23:28
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livremmen
Helgen skulle troligtvis inte ens kunna skjuta en katt.
Helge är vad som kallas en "nyttig idiot".
Han har blivit totalspelad av Åsa, Peter och Patrik mfl.
Nej...han sitter troligtvis på en hel del info men jag är extremt säker på att han inte sköt någon. Tror inte heller att han slog Helens huvud mitt kranen.

Helge, blev syndabock först efter att det kom fram att han hade haft en relation med Daniels fru. Det får inte glömmas! När allt det kom fram så blev Helgen bannlyst, häxjagad och alla församlingsmedlemmar började hata och skriva och prata med polis. Det gick från 0 - 100.
Under båda morden är det mera troligt att någon som haft en enorm hållhake på sig, haft/har psyket och musklerna till att klara av det. Har mördat både Aalexandra och Helene. Helge är en klen gubbe som har ordets gåva, inte muskler.

Ja nåt som är mystiskt är Åsa Waldaus reaktion idag, att hon sa till media att de skulle lägga det där bakom sig och kanske lägga blommot på hennes grav istället.
Åsa verkar inte speciellt intresserad av vem som mördade hennes syster.
Citera
2025-11-25, 23:30
Medlem
Den där Daniel?
Citera
2025-11-25, 23:34
Medlem
Van Nostrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento

Alexandras sista ord till barnflickan
Publicerad 13 maj 2004 kl 05.30
Uppdaterad 14 jun 2018 kl 22.45

Alexandra Fossmos sista ord är ett sömndrucket "aj!". Sen är det tyst. Innan kroppens dödsrosslingar börjar.
(...)

Smyger ned för trappan - Jag skjuter mot kroppen och hör att Alexandra säger ett svagt "aj". Men det konstiga är att hon efter det inte säger något mer. Och så går det någon sekund, eller några sekunder och då skjuter jag mitt nästa skott. Den här gången siktar hon mot huvudet. - Efter det skottet så blir det knäppt tyst. https://www.expressen.se/nyheter/alexandras-sista-ord-till-barnflickan/
Och Aschberg undersöker blodgenomströmningen i en madrass utan skotthål.

Ja, just det. Hjärnan sönderskjuten och skallen tömd på blod. Och lyckas ändå få fram ett "Aj!"

Nej. Detta liknar mer och mer ett nytt hål-i-estonia-avslöjande.
Citera
2025-11-25, 23:41
Avslutad
Det mest troliga är väl att det var Sara som mördade Alexandra och att hon blir hjärntvättad på nytt. Minns jag läste att hon påstod i polisförhör att Alexandra sa "aj" när hon träffades i höften. Nu påstår hon att inget hände.
Citera
2025-11-25, 23:45
Medlem
Livremmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorbi
Du verkar insatt, men hur i helsike kan du då säga att du tror att Helge är oskyldig??? Där försvann all din trovärdighet och du är förmodligen "insatt" för att du känner dessa personer IRL eller har varit i närheten av sekten eller kanske släkt med några inblandade i sekten.

Är du trög?! Jag känner mig säker på att Helge är oskyldig till Mord och anstiftan till mord då jag är ganska säker på att det inte var han som skrev de där smsen till Sara helt ensam. Det tror jag är Åsa , Helge kanske inte ens skrev dem.
Citera
2025-11-25, 23:46
Medlem
Livremmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorbi
Du verkar insatt, men hur i helsike kan du då säga att du tror att Helge är oskyldig??? Där försvann all din trovärdighet och du är förmodligen "insatt" för att du känner dessa personer IRL eller har varit i närheten av sekten eller kanske släkt med några inblandade i sekten.

Kolla efter istället för att påstå något om min trovärdighet!
Citera
2025-11-25, 23:47
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Är detta verkligen ett avslöjande? Denna tråd är ju skapad 2021.

Hade inte barnflickan en försvarare? Vad sysslade den med?

Vad jag förstår var det denna advokat Christer Söderberg: https://www.advokatbolaget.net/medarbetare/christer-soderberg/

Han säger 2012 bland annat detta om fallet: https://www.advokaten.se/tidigare-nummer/2011/Nr-9-2011-Argang-77/Advokaten-Tjejer-kan-fa-lite-fordelar/

Det har hela tiden funnits en lobby som vill göra ett offer av mördaren Sara Svensson. Förmodligen är allt detta ståhej en fortsättning på det och inte något avslöjande av en rättsskandal eller felaktig dom.

Alla kan förresten notera att psykiatern Göran Källberg inte ansåg att Svensson var sjuk alls. Hade hon varit en man hade hon i kryssats, menade han.
Citera
2025-11-25, 23:52
Medlem
Livremmens avatar
Till er på Aftonhoran, expressen och tv4. Till er snutar och andra bögar som sitter här för att ni är nyfikna på vad som skrivs.

GRANSKA ÅSA!

GRANSKA PETER

GRANSKA PATRIK!

GRANSKA FARID!

GRANSKA URBAN !

GRANSKA GRANSKA GRANSKA!

Ni har i över 22 års tid låtit någon / några andra ta ett fall som ni borde tagit.

ÅSA ,din dag kommer säkerligen att komma då sanningen och verkligheten kommer ikapp.
Och då är Nora för litet att gömma sig i.
Citera
2025-11-25, 23:57
Medlem
Livremmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cringebro
Det mest troliga är väl att det var Sara som mördade Alexandra och att hon blir hjärntvättad på nytt. Minns jag läste att hon påstod i polisförhör att Alexandra sa "aj" när hon träffades i höften. Nu påstår hon att inget hände.

Min vän!
Om du sitter på en maktposition, och vill stärka den ytterligare och dessutom ha ytterligare hållhske på en av dina älskare. Hade du då inte låtit manipulera två av dina mest korkade till att gå dina ärenden då?

Det är bara att jämföra med dagens kriminella skitungar! De i toppen smutsar sällan ner sig, de låter springisarna gör det istället, och får ta smällen . Samma sak har hänt här.

Undra VAR Sara Svensson donerar sitt 10e idag?! Är det kanske till en kyrka någonstans kring Nora, eller Örebro?

Follow the money!
Citera
2025-11-26, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det har hela tiden funnits en lobby som vill göra ett offer av mördaren Sara Svensson. Förmodligen är allt detta ståhej en fortsättning på det och inte något avslöjande av en rättsskandal eller felaktig dom.

Alla kan förresten notera att psykiatern Göran Källberg inte ansåg att Svensson var sjuk alls. Hade hon varit en man hade hon i kryssats, menade han.

Som jag trodde. Det är inte rättssäkert det här med att försöka avgöra om någon utfört ett brott under en psykisk störning.
Citera
2025-11-26, 00:08
Medlem
Livremmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Var har du läst detta? Finns det någon artikel eller fup på nätet? Länka gärna.

Mycket intressant läsning

https://www.magasinetparagraf.se/public/42769-del-3-22-punkter-som-friar-sara/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in