2025-11-25, 21:59
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGiggles
https://www.expressen.se/nyheter/krim/detaljen-om-knutbymordet-utelamnas-inte-riktigt-sant/

Det nya scenariot är väl lika troligt som när advokat Pelle Svensson fiskade upp ett par brallor ur en soptunna, som ska ha haft blod på sig och dom han sa var Marita Routalammis jeans när hon sköt i Åmsele och Juha Valjakalla var mindre skyldig. Var bara det att de var 4 storlekar för små när hon tog på sig dem..(i bild). Såg helt pantat ut.

Men när en polisutredning är undermålig eller korrumperad öppnar det upp för kraftiga spekulationer, och det öppnar även upp för misstänkta/dömda att hävda sin oskuld och bättra på bilden av sig själva. Därför är det så viktigt att verkligen allt undersöks, vilket faktiskt inte verkar ha varit fallet här.
Citera
2025-11-25, 22:03
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Hon vill rota i det för att förstärka sin roll som offer när hon egentligen är en iskall gärningsman. Nu vill hon sprida den självbilden och bilden av sig själv.

Det här är vad hon gjorde mot Daniel Linde: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/J1Q2JR/jag-motte-en-dodsmaskin

Han var definitivt inte död innan hon försökte avrätta honom och var på håret att lyckas.

Det måste väl ändå gå ganska lätt att vederlägga de nya uppgifterna. Om det fanns två puffror igång i sovrummet den kvällen? Lika vapen? Kaliber? Samma vapen? Ballistikundersökning? Antal kulor i kroppen/rummet?

Vem är den andre GM? Helge förstås. Men hur vågade han chansa på att SS skulle dyka upp den natten och avfyra? Om hon inte hade kommit hade det blivit lite stelt att förklara för polisen vad som hänt…
Citera
2025-11-25, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det är även Leif GW övertygad om.
Vad GW har för åsikt är helt irrelevant.
Han hsr ju åsikter om allt och älskar att se sig själv i tidningar & på TV
Citera
2025-11-25, 22:09
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boxbollen
Vad GW har för åsikt är helt irrelevant.
Han hsr ju åsikter om allt och älskar att se sig själv i tidningar & på TV

Han är ju professor i kriminologi så det är ju hans uppgift att ha åsikter om brottsutredningar.
Citera
2025-11-25, 22:11
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Innan ni köper in för mycket i det här senaste Aftonbladet-grävet. Gå till Youtube och kolla på rekonstruktionen med SS. Jag vet att den delvis kan vara tillrätta lagd av dåliga poliser men den besvarar faktiskt många frågor. Jag tror dessutom att hon ljuger. Mest troligt sköt hon fler än 3 skott till exempel. Kanske sköt hon något extra skott när hon dubbelkollade att BO var död.

Fast det är väl bara att ta fram hennes förhör från FUP:en och kontrollera mot den? Det skriks höger och vänster här i tråden. Det är enklare att lugnt och metodiskt gå igenom det hela. Har tyvärr inte FUP:en själv men vet att vissa där ute har kvar den. Med den kan man lätt se om Sara efterkonstruerat saker eller inte och i så fall vad
Citera
2025-11-25, 22:14
Medlem
Är detta verkligen ett avslöjande? Denna tråd är ju skapad 2021.

Hade inte barnflickan en försvarare? Vad sysslade den med?
Citera
Medlem
Bilderberg78s avatar
Aftonbladet kultur om cirka ett år, Barnflickan mångmiljonär efter sin bok om "Knutby"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Han är ju professor i kriminologi så det är ju hans uppgift att ha åsikter om brottsutredningar.

Han är professor emeritus i kriminologi. Han lämnade sin tjänst 2012 med pension i samband med att han fyllde 67 år. Men det kanske fortfarande är hans uppgift att ha åsikter om brottsutredningar?
Citera
2025-11-25, 22:19
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantradys
G W Persson uttrycker nu kritik mot utredningen. Jag är litet undrande: Borde inte denne man ha upptäckt denna typ av brist i utredningen redan då det begav sig? Komma o vara expert nu 20 år senare, då allt blir serverat. Det kan även jag bistå med!
Det är ju Leifs trademark så att säga.
Citera
2025-11-25, 22:24
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Det är ju Leifs trademark så att säga.

Den gubben är man så jävla trött på.
Han yttrar ju bara självklarheter.
Citera
2025-11-25, 22:25
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smala-klor
Jag är förvånad att detta inte kommit ordentligt upp till ytan tidigare. Jag som följt fallet genom åren och tänkt mycket på det (samt säkert många fler än mig) har hört Saras vittnesmål i diverse dokumentärer och dyl. Att hon initialt sköt mot höften och att Alexandra inte reagerade är inga nya uppgifter i media och det är ju egentligen mycket anmärkningsvärt. Jag har aldrig fått detta att stämma. Det känns egentligen solklart att H-F var så oehört lömsk att han ville försäkra sig om att A skulle dö att han inte vågade ta risken att Sara skulle missa. Så nöjd han måste ha känt sig någonstans under alla dessa år, med att ha kommit undan skulden för mord på sina två tidigare fruar, även om han fick ett längre fängelsestraff för anstiftan för den senare. Att få någon att utföra ett mord åt en som man redan har utfört, inte ens i Hollywood.

Fast samtidigt.. Helge skjuter sin fru till döds och tror samtidigt så in i helvete hårt på att Sara faktiskt ska gå in och skjuta mot sin fru? Det är faktiskt ett väldigt vågat antagande. Ponera att Sara drar sig ut, vad ska han då göra? Berätta för polisen när han i något skeende måste kontakta dom att frun är skjuten att någon smugit sig in och gjort det? Låter inte det som en väldigt stor risk? Visst, Sara var säkert lindad runt hans finger men att tro så starkt på att någon faktiskt går in och skjuter som aldrig tidigare verkar ha hållit i ett vapen är en väldigt stor risk..
Citera
2025-11-25, 22:30
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Alltså hela grejen är helt knäpp, vem fan bryr sig om var barnflickan påstår sig ha stått och skjutit, att hon sett en blodpöl, osv. Finns ju inget av substans här, hon sköt en granne först rätt i huvudet på nära håll, sen ska hon inte vågat gå fram nära och skjutit någon som sov i huvudet.
Fattar ni ägghuvud inte att hon ljuger och vill bli lite rentvådd, alternativt är psyksjuk.
Ptjaa det hela hade ju inte hänt om den värdelösa Uppsala polisen faktiskt hade gjort en korrekt teknisk undersökning när Helge utförde sitt första mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in