2025-11-25, 13:21
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
Fox News
"Did you see it [crafts] with your own Eyes?"

David Grusch
"Yes"
https://www.youtube.com/watch?v=HFIOoS7XFN4&t=161s
Kollade lite längre i filmen och frågan ställs igen, men då "Did you see it (the intelligence) with your own eyes?"
Så jag lutar mer åt att det är rapporterna som åsyftas, dvs att han sett rapporter med sina egna ögon.
Citera
2025-11-25, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Kollade lite längre i filmen och frågan ställs igen, men då "Did you see it (the intelligence) with your own eyes?"
Så jag lutar mer åt att det är rapporterna som åsyftas, dvs att han sett rapporter med sina egna ögon.

I JRE så hintar han om att han personligen har briefat presidenten avseende UAP/NHI-temat. Karl Nell har även sagt att Grusch har "presidential clearance" (behörighetsnivå på presidentnivå).
Citera
2025-11-25, 13:28
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:

Du har rätt, han åsyftar att han sett "intelligence reports" om Crash Retrievals med sina egna ögon.
Citera
2025-11-25, 14:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
Fox News
"Did you see it [crafts] with your own Eyes?"

David Grusch
"Yes"
https://www.youtube.com/watch?v=HFIOoS7XFN4&t=161s

Han har varit ganska tydligt med att han vare sig sett farkoster eller kroppar.
Grusch also said he has not seen photos of the alleged craft himself, but has spoken extensively with other intelligence officials who have.
https://www.newsnationnow.com/space/military-whistleblowe-us-ufo-retrieval-program/
Mr. BURLISON. Have you seen any of the bodies?
Mr. GRUSCH. That is something I have not witnessed myself.
https://www.congress.gov/118/meeting/house/116282/documents/HHRG-118-GO06-Transcript-20230726.pdf
Citera
2025-11-25, 14:33
Medlem
Citat:
De fem som har uttalat sig i ord som är av mer handfast art, dvs har själva sett eller arbetat med UFO är vad jag kan få fram dessa:
David Grusch , Underrättelseofficer
Karl Nell, Pensionerad arméöverste
Jonathan Grey, Underrättelseanalytiker
Hal Puthoff, Fysiker, parapsykolog
Eric Davis, Fysiker, försvarskonsult

Där Davis och Puthoff har vissa tveksamheter i sin tillförlitlighet då de tidigare stött eller på annat vis uttalat sig i lite märkliga parapsykologiska saker förut.

Så filmen har egentligen tre stycken personer som säger sig ha konkreta "bevis".. Men ingen av dem har något alls att visa upp som stödjer det.
Och ingen har på 80 år bestämt sig för att visselblåsa och lägga fram konkreta och trovärdiga bevis trots att det under så enormt lång tid måste ha funnits gigantiska mängder med folk som arbetat rent handfast med detta i allt från bärgning till laboratorium och undersökningar av både livsformer och material.

Det förefaller jäkligt mkt mer troligt att det är en bluff än inte bara på detta enkla faktum
Du glömde veteranen och David Grusch's tidigare chef, Jay Stratton,.

Former director of the governments UAP Task Force and a career intelligence officer who pushed for the use of the term UAP. Jay Stratton possibly knew the more about reported UFO sightings from 2008 until 2021 than anyone...
https://theufodatabase.com/people/jay-stratton

"I have seen with my own eyes, non-human crafts and non-human beings" - Jay Stratton

Jag tvivlar dock inte på att fenomenet är verkligt, men den här dokumentären är ju i princip sponsrad av CIA. Intressant är också Steven Spielbergs kommande storfilm ''Disclosure''. Farah har en koppling till Spielberg.

Uppenbart i alla fall att man pushar detta narrativ med crash-retrievals hårt.
Citera
2025-11-25, 15:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Omnik
Du glömde veteranen och David Grusch's tidigare chef, Jay Stratton,.

Former director of the governments UAP Task Force and a career intelligence officer who pushed for the use of the term UAP. Jay Stratton possibly knew the more about reported UFO sightings from 2008 until 2021 than anyone...
https://theufodatabase.com/people/jay-stratton

"I have seen with my own eyes, non-human crafts and non-human beings" - Jay Stratton

Jag tvivlar dock inte på att fenomenet är verkligt, men den här dokumentären är ju i princip sponsrad av CIA. Intressant är också Steven Spielbergs kommande storfilm ''Disclosure''. Farah har en koppling till Spielberg.

Uppenbart i alla fall att man pushar detta narrativ med crash-retrievals hårt.

Håller med dig helt och hållet. Jag tvivlar inte heller på att vi inte är ensamma, och att mycket som kommit ut kan vara "real deal".

Men jag tror det blir tydligt för allt fler att denna dokumentär är del av en coverup och inte en riktig disclosure, tyvärr.
Citera
2025-11-25, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Håller med dig helt och hållet. Jag tvivlar inte heller på att vi inte är ensamma, och att mycket som kommit ut kan vara "real deal".

Men jag tror det blir tydligt för allt fler att denna dokumentär är del av en coverup och inte en riktig disclosure, tyvärr.
Det är givet att risken med en psy-op inte bör underskattas i alla fall när så många deltagande är direkt eller indirekt under inflytande av den djupa staten/CIA.

Jag lutar mot att det är en blandad påse, eventuellt någon form av ''damage controll'' gällande informationsflödet.
Citera
2025-11-25, 16:22
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omnik
Det är givet att risken med en psy-op inte bör underskattas i alla fall när så många deltagande är direkt eller indirekt under inflytande av den djupa staten/CIA.

Jag lutar mot att det är en blandad påse, eventuellt någon form av ''damage controll'' gällande informationsflödet.

Kan det säkert va. Brukar iaf vara så att man blandar sanning med osanning.
Men det räcker med att bara en del är sanning för att det ska få enormt stort genomslag.
Citera
2025-11-25, 16:50
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Jag finner det otroligt svårt att tro att INGEN av alla tusentals personer som rimligen måste varit inblandade under 40 år skulle läcka handfasta bevis, ens på sin dödsbädd. Att ingen skulle kunna ha tagit foton, eller material som oomkullrunkeliga bevis.

Det känns faktiskt helt otroligt i min värld.. Och ställer man dessa muntliga vaga uttalandena mot detta faktum så vet jag iaf vad som känns mest troligt

Här har du det som händer med bevisen.

https://youtu.be/eg43ccj-69c?si=O0PDBdxr3qKUFDaF

Om du inte kopplar efter den här infon kan jag plocka fram gott om flerlilknande fall från arkiven
Citera
2025-11-25, 16:55
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Jag finner det otroligt svårt att tro att INGEN av alla tusentals personer som rimligen måste varit inblandade under 40 år skulle läcka handfasta bevis, ens på sin dödsbädd. Att ingen skulle kunna ha tagit foton, eller material som oomkullrunkeliga bevis.

Det känns faktiskt helt otroligt i min värld.. Och ställer man dessa muntliga vaga uttalandena mot detta faktum så vet jag iaf vad som känns mest troligt

Och Billy Meier lämnade både foton, ljudupptagningar, och fysiskt Materiel efter sig för analys
Billy är visserligen något av en vattendelare i UFO sammanhang. Anklagad för bluff av vissa.
Dock var det ett tjugotal i hans närhet som bekräftade besöken i nedskrivna vittnesmål samt lögndetektortest.
Billy överlevde ett tjugotal mordförsök enligt Wendelle Stevens och andra undersökare
Senast redigerad av Viktor79x 2025-11-25 kl. 17:16.
Citera
2025-11-25, 19:49
Medlem
K.Blomkvists avatar
Gamla bilder släppta för 10 månader sedan.
Ganska intressanta.

The Best UFO Photos and Film Footage: Confiscated, Kept Secret or Got “Lost”
https://www.youtube.com/watch?v=eg43ccj-69c

Men, på slutet av den videon snacka man om Polaroid bilder.
Man pratar om kopior och negativ.

Men Polaroid gör inga negativ.
Såvida Polaroidbilderna är fotade med en vanlig kamera som gör negativ.

Verkar skumt.

Jag tror inte på detta.
Citera
2025-11-25, 20:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Gamla bilder släppta för 10 månader sedan.
Ganska intressanta.

The Best UFO Photos and Film Footage: Confiscated, Kept Secret or Got “Lost”
https://www.youtube.com/watch?v=eg43ccj-69c

Men, på slutet av den videon snacka man om Polaroid bilder.
Man pratar om kopior och negativ.

Men Polaroid gör inga negativ.
Såvida Polaroidbilderna är fotade med en vanlig kamera som gör negativ.

Verkar skumt.

Jag tror inte på detta.

UFO-svängen pekar väldigt ofta på Calvine fotot som "aldrig debunkat", såg även någon skriva det här i tråden.

Faktum är att David Clarke var otroligt fascinerad av det och la 15 år av sitt liv på att samla fakta och försöka få fram fotot, vilket han tillslut lyckades med och det blev en headline.

Många påstår att det inte är debunkat vilket det inte är i form av att ingen kan förklara om det faktiskt är ett UFO eller det kan vara militärt, optiskt illusion, modell, prank osv.

Men det intressanta Där är att Clarke som var otroligt fascinerad av detta och la så många år på det tillslut drog slutsatsen att han Inte längre tror att det var något utomjordiskt utan att det har en annan förklaring och han lutar åt militär hemlig teknologi som testas.

Jag tänker samma. Om USA vill testa tidiga drönare och hur lätt dom upptäcks osv, så gör dom det på bortaplan oannonserat. Vilket även förklarar varför man ser ett militärflyg på bilden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in