2025-11-25, 10:07
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
1. Tusentals visselblåsare HAR trätt fram de senaste 80 åren. Från Jesse Marcel 1947 till Marco Rubio 2025.
2. Ingen topphemlig militär teknologi – vare sig stealth, kvantdatorer eller hypersoniska drönare – hamnar på löpsedlarna. Att det inte läckt publikt är inte samma sak som att det inte finns.

Om så många redan försökt berätta – vad skulle krävas för att du skulle uppfatta deras vittnesmål som trovärdiga? Vad är anledningen till att de gemensamt hittar på?

Jag finner det otroligt svårt att tro att INGEN av alla tusentals personer som rimligen måste varit inblandade under 40 år skulle läcka handfasta bevis, ens på sin dödsbädd. Att ingen skulle kunna ha tagit foton, eller material som oomkullrunkeliga bevis.

Det känns faktiskt helt otroligt i min värld.. Och ställer man dessa muntliga vaga uttalandena mot detta faktum så vet jag iaf vad som känns mest troligt
Citera
2025-11-25, 11:26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Det är väl inte så konstigt om inga bevis finns. Att dessa farkoster inte kraschar i parti och minut, om de ens existerar, gör det väl knappast lätt att hitta bevis. Om det finns kraschade farkoster som det påstås, och att de dessutom hemligstämplas och göms för omvärlden under strikta restriktioner så framkommer förstås inga bevis.

Men det är ändå intressant att frågan om att lätta på ufo-skynket alltmer drivs av till synes normala personer. Sådana som har eller har haft höga befattningar inom stat och myndighet. Det hade varit lättare att avfärda dem om de också gått ut med att de tror på tomtar och troll eller Big foot.
Du menar som Hal Puthoff som till exempel påstått att Remote Viewing fungerar, att psykokineti fungerar (dvs att flytta objekt med tanken), att vakuumpolarisering och nollpunktsenergi kan driva ufon, att telepati fungerar etc etc..? Är det sådana personer du tänkte på?
Citera
2025-11-25, 11:27
Medlem
PimpleDicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Jag finner det otroligt svårt att tro att INGEN av alla tusentals personer som rimligen måste varit inblandade under 40 år skulle läcka handfasta bevis, ens på sin dödsbädd. Att ingen skulle kunna ha tagit foton, eller material som oomkullrunkeliga bevis.

Det känns faktiskt helt otroligt i min värld.. Och ställer man dessa muntliga vaga uttalandena mot detta faktum så vet jag iaf vad som känns mest troligt
Tror det är svårt att smuggla in någon sorts teknik, som kan ta bilder eller filma, i ett sådant sammanhang.
Samtidigt så skulle dessa bevis ha låg trovärdighet även om de var helt sanna.

Det som krävs är att Trump berättar sanningen och presenterar tydliga bevis. Men även om det händer så kommer många tvivla, vilket är bra för man ska inte svälja allt regeringar och myndigheter påstår.

Det yttersta beviset, tror jag, är att utomjordisk teknologi presenteras och börjar användas av människor.
Citera
2025-11-25, 11:44
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PimpleDick
Tror det är svårt att smuggla in någon sorts teknik, som kan ta bilder eller filma, i ett sådant sammanhang.
Samtidigt så skulle dessa bevis ha låg trovärdighet även om de var helt sanna.

Det som krävs är att Trump berättar sanningen och presenterar tydliga bevis. Men även om det händer så kommer många tvivla, vilket är bra för man ska inte svälja allt regeringar och myndigheter påstår.

Det yttersta beviset, tror jag, är att utomjordisk teknologi presenteras och börjar användas av människor.
Du menar att inte en enda människa under 40 års tid , av fler tusentals människor som måste varit inblandade i allt möjligt från transporter till undersökningar skulle haft den möjligheten? Medans då x antal hundra politiker och andra högt uppsatta personer ska ha fått kännedom om det hela?
Det rimmar illa.. det finns ingen logik i det hela och ska man nu tro på något utan bevis så är ju det mest logiska att tro på det troligaste scenariot. Vilket inte är att det finns någon gigantisk cover up som pågått i minst 40 år
Citera
2025-11-25, 11:46
Medlem
Citat:

Personligen hade jag inte varit lika intresserad av ämnet om det bara var visselblåsare som påstod saker genom sina muntliga uttalanden.

För mig är det konfrontationer med det okända som är väldokumenterade och ibland finner stöd av teknisk data eller dramatiska förändringar i människors beteende( tar ofta upp Jimmy Carter av den anledningen).

Fall som 1976 Tehran , Cigarren över Håknäs, den belgiska UFO vågen, astronaut Gordon Cooper UFO iakttagelser etc, senast David Fravors redovisning. Listan kan göras lång. Det är olösta fall som kan indikera en verklig närvaro av NHI.

Visselblåsare som David Grush är sedan det teoretiska komplementet, högt uppsatta tjänstemän som påstår den ena eller andra likaså. Jag lyssnar öppensinnat men sväljer inte deras historia med hull och hår, en viss skepticism är sund att tillämpa på sådana människor.
Citera
2025-11-25, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Du menar som Hal Puthoff som till exempel påstått att Remote Viewing fungerar, att psykokineti fungerar (dvs att flytta objekt med tanken), att vakuumpolarisering och nollpunktsenergi kan driva ufon, att telepati fungerar etc etc..? Är det sådana personer du tänkte på?

Nja.. Det låter visserligen extremt det du nämner men jag menar mer dem som även blandar in exempelvis änglar och Gud i ekvationen. Tror man dessutom på älvor, troll och kanske till och med kryptozoologiska djur är det nog sämre ställt med trovärdigheten 🤔
Senast redigerad av Tedrom 2025-11-25 kl. 12:21.
Citera
2025-11-25, 12:15
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omnik
Personligen hade jag inte varit lika intresserad av ämnet om det bara var visselblåsare som påstod saker genom sina muntliga uttalanden.

För mig är det konfrontationer med det okända som är väldokumenterade och ibland finner stöd av teknisk data eller dramatiska förändringar i människors beteende( tar ofta upp Jimmy Carter av den anledningen).

Fall som 1976 Tehran , Cigarren över Håknäs, den belgiska UFO vågen, astronaut Gordon Cooper UFO iakttagelser etc, senast David Fravors redovisning. Listan kan göras lång. Det är olösta fall som kan indikera en verklig närvaro av NHI.

Visselblåsare som David Grush är sedan det teoretiska komplementet, högt uppsatta tjänstemän som påstår den ena eller andra likaså. Jag lyssnar öppensinnat men sväljer inte deras historia med hull och hår, en viss skepticism är sund att tillämpa på sådana människor.
Tittar man lite närmare på de där 34 personerna som uttalat sig i filmen så är det ju bara 5 av dem som påstår sig ha konkret sett eller arbetat med utomjordiskt material. Övriga har ju bara mer eller mindre vaga uttalanden om oförklarliga saker.. och oförklarliga saker är inte samma sak som bevis för utomjordiskt besök.

De fem som har uttalat sig i ord som är av mer handfast art, dvs har själva sett eller arbetat med UFO är vad jag kan få fram dessa:
David Grusch , Underrättelseofficer
Karl Nell, Pensionerad arméöverste
Jonathan Grey, Underrättelseanalytiker
Hal Puthoff, Fysiker, parapsykolog
Eric Davis, Fysiker, försvarskonsult

Där Davis och Puthoff har vissa tveksamheter i sin tillförlitlighet då de tidigare stött eller på annat vis uttalat sig i lite märkliga parapsykologiska saker förut.

Så filmen har egentligen tre stycken personer som säger sig ha konkreta "bevis".. Men ingen av dem har något alls att visa upp som stödjer det.
Och ingen har på 80 år bestämt sig för att visselblåsa och lägga fram konkreta och trovärdiga bevis trots att det under så enormt lång tid måste ha funnits gigantiska mängder med folk som arbetat rent handfast med detta i allt från bärgning till laboratorium och undersökningar av både livsformer och material.

Det förefaller jäkligt mkt mer troligt att det är en bluff än inte bara på detta enkla faktum
Citera
2025-11-25, 12:21
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Nja.. Det låter visserligen extremt det du nämner men jag menar mer dem som blandar in änglar och Gud i ekvationen. Tror man dessutom på älvor, troll och kanske till och med kryptozoologiska djur är det nog sämre ställt med trovärdigheten 🤔

Som Tim Burchett - "I’m a fundamentalist Christian and I believe in God but to my dying day I will also believe the universe is so big that we’re not the only people God has created." ?
Citera
2025-11-25, 12:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Tittar man lite närmare på de där 34 personerna som uttalat sig i filmen så är det ju bara 5 av dem som påstår sig ha konkret sett eller arbetat med utomjordiskt material. Övriga har ju bara mer eller mindre vaga uttalanden om oförklarliga saker.. och oförklarliga saker är inte samma sak som bevis för utomjordiskt besök.

De fem som har uttalat sig i ord som är av mer handfast art, dvs har själva sett eller arbetat med UFO är vad jag kan få fram dessa:
David Grusch , Underrättelseofficer
Karl Nell, Pensionerad arméöverste
Jonathan Grey, Underrättelseanalytiker
Hal Puthoff, Fysiker, parapsykolog
Eric Davis, Fysiker, försvarskonsult

Där Davis och Puthoff har vissa tveksamheter i sin tillförlitlighet då de tidigare stött eller på annat vis uttalat sig i lite märkliga parapsykologiska saker förut.

Så filmen har egentligen tre stycken personer som säger sig ha konkreta "bevis".. Men ingen av dem har något alls att visa upp som stödjer det.
Och ingen har på 80 år bestämt sig för att visselblåsa och lägga fram konkreta och trovärdiga bevis trots att det under så enormt lång tid måste ha funnits gigantiska mängder med folk som arbetat rent handfast med detta i allt från bärgning till laboratorium och undersökningar av både livsformer och material.

Det förefaller jäkligt mkt mer troligt att det är en bluff än inte bara på detta enkla faktum
Även Grusch har väl sagt att han vare sig sett eller arbetat med något utomjordiskt själv utan att allt han sagt har varit andrahandsuppgifter.
Citera
2025-11-25, 12:35
Medlem
Citat:
Som Tim Burchett - "I’m a fundamentalist Christian and I believe in God but to my dying day I will also believe the universe is so big that we’re not the only people God has created." ?

Så kanske man kan se det om man är en religiös person med lite sunt utanför-boxen tänk. Men en sak är då säker, att om vi någonsin får ett svar på om det finns liv på andra planeter så kan vi tacka vetenskapen för det. Religionen/kristendomen kommer dock att ta på sig äran å Guds vägnar, som den som skapat allt levande.
Senast redigerad av Tedrom 2025-11-25 kl. 12:38.
Citera
2025-11-25, 12:42
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Även Grusch har väl sagt att han vare sig sett eller arbetat med något utomjordiskt själv utan att allt han sagt har varit andrahandsuppgifter.
Ja, sant.. Han säger sig ju bara ha sett dokument om andras upplevelser. Så då är det egentligen bara två st kvar vars uppgifter inte är hörsägen eller "oförklarliga händelser"
Citera
2025-11-25, 13:14
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:

Citat:
Ja, sant.. Han säger sig ju bara ha sett dokument om andras upplevelser. Så då är det egentligen bara två st kvar vars uppgifter inte är hörsägen eller "oförklarliga händelser"

Fox News
"Did you see it [crafts] with your own Eyes?"

David Grusch
"Yes"
https://www.youtube.com/watch?v=HFIOoS7XFN4&t=161s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in