Citat:
Ursprungligen postat av
Omnik
Personligen hade jag inte varit lika intresserad av ämnet om det bara var visselblåsare som påstod saker genom sina muntliga uttalanden.
För mig är det konfrontationer med det okända som är väldokumenterade och ibland finner stöd av teknisk data eller dramatiska förändringar i människors beteende( tar ofta upp Jimmy Carter av den anledningen).
Fall som 1976 Tehran , Cigarren över Håknäs, den belgiska UFO vågen, astronaut Gordon Cooper UFO iakttagelser etc, senast David Fravors redovisning. Listan kan göras lång. Det är olösta fall som kan indikera en verklig närvaro av NHI.
Visselblåsare som David Grush är sedan det teoretiska komplementet, högt uppsatta tjänstemän som påstår den ena eller andra likaså. Jag lyssnar öppensinnat men sväljer inte deras historia med hull och hår, en viss skepticism är sund att tillämpa på sådana människor.
Tittar man lite närmare på de där 34 personerna som uttalat sig i filmen så är det ju bara 5 av dem som påstår sig ha konkret sett eller arbetat med utomjordiskt material. Övriga har ju bara mer eller mindre vaga uttalanden om oförklarliga saker.. och oförklarliga saker är inte samma sak som bevis för utomjordiskt besök.
De fem som har uttalat sig i ord som är av mer handfast art, dvs har själva sett eller arbetat med UFO är vad jag kan få fram dessa:
David Grusch , Underrättelseofficer
Karl Nell, Pensionerad arméöverste
Jonathan Grey, Underrättelseanalytiker
Hal Puthoff, Fysiker, parapsykolog
Eric Davis, Fysiker, försvarskonsult
Där Davis och Puthoff har vissa tveksamheter i sin tillförlitlighet då de tidigare stött eller på annat vis uttalat sig i lite märkliga parapsykologiska saker förut.
Så filmen har egentligen tre stycken personer som säger sig ha konkreta "bevis".. Men ingen av dem har något alls att visa upp som stödjer det.
Och ingen har på 80 år bestämt sig för att visselblåsa och lägga fram konkreta och trovärdiga bevis trots att det under så enormt lång tid måste ha funnits gigantiska mängder med folk som arbetat rent handfast med detta i allt från bärgning till laboratorium och undersökningar av både livsformer och material.
Det förefaller jäkligt mkt mer troligt att det är en bluff än inte bara på detta enkla faktum