2025-11-25, 19:10
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Helt beroende på säng och material givetvis, men de gör en test med grisblod på 200 sek och 1 liter blod. Det går inte igenom på en timma. Att inte utreda pölen tillsammans med de 5 skotthålen är tjänstefel.
Det är med i förundersökningen i en enda mening.
I Marinafallet där ett skott avlossats mot huvudet va det en stor blodpöl som gick igenom till sängbotten och lite rinn på en sängbalk.

Jag tänkte också på Marina. Min tanke med tanke på det är att blodet absorberas av sängbotten och sannolikt inte når golvet. I så fall har blodet runnit en annan väg och kan då samlats på golvet tämligen direkt.
Citera
2025-11-25, 19:12
Medlem
FrokenSnusks avatar
Jomenvisst, nu ska Elin Blank damma av Knutby-utredningen igen. Hon påminner om Kwasten och Lambertz i deras storhetstid – åtta mord utan bevis, bara ett glatt erkännande. Nu blir det drama på vita duken igen. Förhoppningsvis kan lilla Sara få frid ändå.

Aftonbladet 200 sekunder: Nya uppgifter: Barnflickan kan vara oskyldigt dömd för mordet i Knutby
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wr63P4/knutby-mordet-barnflickan-kan-vara-oskyldigt-domd
Citera
2025-11-25, 19:12
Medlem
Innan ni köper in för mycket i det här senaste Aftonbladet-grävet. Gå till Youtube och kolla på rekonstruktionen med SS. Jag vet att den delvis kan vara tillrätta lagd av dåliga poliser men den besvarar faktiskt många frågor. Jag tror dessutom att hon ljuger. Mest troligt sköt hon fler än 3 skott till exempel. Kanske sköt hon något extra skott när hon dubbelkollade att BO var död.
Citera
2025-11-25, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag tänkte också på Marina. Min tanke med tanke på det är att blodet absorberas av sängbotten och sannolikt inte når golvet. I så fall har blodet runnit en annan väg och kan då samlats på golvet tämligen direkt.

Det är givetvis en möjlighet. Man kan ju se blodet i förundersökningen och på en ungefärlig plats. I mitten av dubbelsängen syns blodet i sängen. Kan det vara två enkelsängar ihopsatta så kan det rinna ner emellan. Det är väldigt lite undersökt när det gäller just sängen.
Citera
2025-11-25, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Innan ni köper in för mycket i det här senaste Aftonbladet-grävet. Gå till Youtube och kolla på rekonstruktionen med SS. Jag vet att den delvis kan vara tillrätta lagd av dåliga poliser men den besvarar faktiskt många frågor. Jag tror dessutom att hon ljuger. Mest troligt sköt hon fler än 3 skott till exempel. Kanske sköt hon något extra skott när hon dubbelkollade att BO var död.

Länk?

Edit: Hittade det!
Senast redigerad av Browser 2025-11-25 kl. 19:28.
Citera
2025-11-25, 19:18
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Knutbysekten ger jag inte mycket för och de har säkert alla fått de straff de förtjänar men det här
handlar ju mest om vilka klåpare svensk polis och åklagare är.

Detta måste givetvis genomlysas ordentligt och grundligt, det är ju lika dåligt som Quick och poliserna i Falun alla misslyckade utredningar.

Polisen får bara inte vara så här dåliga!

Exakt!

"Glömma" att ta en bild på en uppenbarligen enorm blodpöl under sängen!

Chezzuz...
Citera
2025-11-25, 19:22
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen

Sara har ju ingen anledning att ljuga. Hon erkände väl mordet. Varför ljuga om detaljer.
Citera
2025-11-25, 19:26
Medlem
Uppsåtet var ändå att mörda, så hon är en precis lika dålig människa även om hon var redan var död innan.
Citera
2025-11-25, 19:28
Medlem
Det var väl sindre Forsman själv som gjorde det.
Eller kristibrud
Citera
2025-11-25, 19:28
Medlem
Knullbysekten.
Citera
2025-11-25, 19:29
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Måste man inte ha kontakter? Hon blev väl blåst en gång?

Du behöver kontanter (nog att bli blåst några gånger). Ditt namn gör att jag tror du förstår att extremt få hade kunnat leva på kriminalitet om alla endast lurades.
Citera
2025-11-25, 19:31
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Sara har ju ingen anledning att ljuga. Hon erkände väl mordet. Varför ljuga om detaljer.

För att förminska sin skuld. Hon sköt två personer överlagt och med berått mord, men det är uppenbarligen i hennes föreställningsvärld någon annans fel istället för hennes. Uppenbarligen finns det många som vill spela med i charaden om den stackars manipulerade och oskyldiga ”flickan” och inbillar henne det hon vill höra.

Hon höll inte vapnet nära mordoffret när hon sköt henne, nej nej, hon var en bättre människa en så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in