2025-11-25, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Kan du nämna någon kanal inom MSM som äger en trovärdighet som du anser vara adekvat och som får dig att lita på innehållet...?
Inget problem SVT har kritiserat såväl vänstern som höger. 30 minuter är ett bra exempel. Sen påstår jag inte att SVT är felfria framförallt när det gällde kriget i Gaza var det ett klart vänstervridet perspektiv framförallt andra halvan av kriget
Citera
2025-11-25, 18:20
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Inget problem SVT har kritiserat såväl vänstern som höger. 30 minuter är ett bra exempel. Sen påstår jag inte att SVT är felfria framförallt när det gällde kriget i Gaza var det ett klart vänstervridet perspektiv framförallt andra halvan av kriget

Finner du media där 70% av "journalisterna" är vänsteranhängare, trovärdiga och att dessa i ett längre perspektiv kan hålla sig politiskt neutrala även i andra nyhetsrapporteringar när man nu redan uppvisat sin vänsteragenda, som du påvisar ovan?
Citera
2025-11-25, 18:20
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Skitsnack men länka du till något avsnitt som visar detta så ska jag ta tillbaka mitt påstående

Om vi pratar Jönsson så har t ex hans många avsnitt om kritik av Northvolt och Stegra där han totalt klädde av hur insyltat klägget var med varandra i det innehållit väldigt mycket kritik av alla från Ebba till Moderater.

Men du kommer givetvis inte ta tillbaks din kritik.
Citera
2025-11-25, 18:37
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Försök gärna igen, brunkarn! Det jag vänder mig mot är att ni inom gråtvänstern har problem med att finna felaktigheter i just dessa publicerade videos och artiklar - därför går ni hellre och alltid på formatet, i stället. Detta gör ni då ni inte kan beslå sajten med felaktigheter, då blir det att anmärka på trivialiteter och det är såklart vänsterns adelsmärke. Skrik, skrän och gråt - bara känslomässiga, tomma reaktioner och noll fakta från brunkarvänstern...

Seså - försök gärna igen!

Jag har tydligt kritiserat innehållet:

- att kanalen står på samma liberala grund som övrig MSM.
- att de inte har systemkritik mot kommersiell media
- att deras "motståndsrörelse"-narrativ är falsk marknadsföring
- att de är grindvakter, inte opposition
- att allt bygger på kapital + klicklogik

Om någon säljer in sig som "100 % motståndsrörelse" men i praktiken levererar borgerlig marknadsliberalism med noll kritik av kommersiell media, techplattformar eller ägarstrukturer - då är det innehållskritik att påpeka det.

Jag är inte skyldig att leka faktagranskare åt Jönsson för att få kritisera att hela projektet inte håller verkshöjd.

Men jag antar att för någon med din kognitiva funktionsnedsättning blir det lättare att bemöta sakliga inlägg med halmgubbar och tramsiga påhopp.
Citera
2025-11-25, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Jag har tydligt kritiserat innehållet:

- att kanalen står på samma liberala grund som övrig MSM.
- att de inte har systemkritik mot kommersiell media
- att deras "motståndsrörelse"-narrativ är falsk marknadsföring
- att de är grindvakter, inte opposition
- att allt bygger på kapital + klicklogik

Om någon säljer in sig som "100 % motståndsrörelse" men i praktiken levererar borgerlig marknadsliberalism med noll kritik av kommersiell media, techplattformar eller ägarstrukturer - då är det innehållskritik att påpeka det.

Jag är inte skyldig att leka faktagranskare åt Jönsson för att få kritisera att hela projektet inte håller verkshöjd.

Men jag antar att för någon med din kognitiva funktionsnedsättning blir det lättare att bemöta sakliga inlägg med halmgubbar och tramsiga påhopp.

Som sagt, Brunkarn - du ser inte på innehållet i artiklarna (vad som sägs), utan formatet som sådant och det är totalt dödfött då det säger absolut ingenting om kvalitén på det publicerade materialet... Du blir därmed enkom en i raden av skränande vänstergråterskor... Om du nu läst något, vilket jag betvivlar (enkom överskrifterna räknas ej) - återkom då med saklig kritik gentemot vad som skrivs och påstås.
Citera
2025-11-25, 18:54
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Som sagt, Brunkarn - du ser inte på innehållet i artiklarna (vad som sägs), utan formatet som sådant och det är totalt dödfött då det säger absolut ingenting om kvalitén på det publicerade materialet... Du blir därmed enkom en i raden av skränande vänstergråterskor... Om du nu läst något, vilket jag betvivlar (enkom överskrifterna räknas ej) - återkom då med saklig kritik gentemot vad som skrivs och påstås.

Att du sänker nivån till "brunkarn", "kommunist", "vänstergråterskor" osv. visar att kritiken jag framfört i tråden bet. Boomerliberaler har ofta inte så mycket annat att komma med än att försöka få diskussioner att spåra ur.
Citera
2025-11-25, 18:56
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Problemet är väl mest att de tar parti för tunnelbyggarna. Reservationslöst. Utan vetskap att det finns en annan åsikt i frågan.
Citera
2025-11-25, 19:04
Medlem
Citat:
Att du sänker nivån till "brunkarn", "kommunist", "vänstergråterskor" osv. visar att kritiken jag framfört i tråden bet. Boomerliberaler har ofta inte så mycket annat att komma med än att försöka få diskussioner att spåra ur.

Haha, bra försök, brunkarn! Byt fokus mot mig och fly - det är ni vänstergråterskor suveräna på. Du kan lätt ändra på detta genom att påtala vad som är fel på det explicita materialet på deras hemsida, men det kan du inte, då du är en skränare av rang, utan adekvat substans. Din "kritik" faller platt till marken likt en fallen vänstergråterska som tappat sin vision...
Citera
2025-11-25, 19:17
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Haha, bra försök, brunkarn! Byt fokus mot mig och fly - det är ni vänstergråterskor suveräna på. Du kan lätt ändra på detta genom att påtala vad som är fel på det explicita materialet på deras hemsida, men det kan du inte, då du är en skränare av rang, utan adekvat substans. Din "kritik" faller platt till marken likt en fallen vänstergråterska som tappat sin vision...

Det är fascinerande att du verkar tro att upprepade förolämpningar ersätter argument.

Jag vet att det är jobbigt när folk inte ställer upp på ditt lilla "vänstergråterska"-manus, men du måste försöka hantera att alla inte argumenterar med förolämpningar.

Jag har bemött både format, innehåll och ideologisk grund i tråden. Du har bemött ingenting av det.

Att du inte förstår eller inte vill förstå är inte mitt problem.
Citera
2025-11-25, 19:26
Medlem
Citat:
Det är fascinerande att du verkar tro att upprepade förolämpningar ersätter argument.

Jag vet att det är jobbigt när folk inte ställer upp på ditt lilla "vänstergråterska"-manus, men du måste försöka hantera att alla inte argumenterar med förolämpningar.

Jag har bemött både format, innehåll och ideologisk grund i tråden. Du har bemött ingenting av det.

Att du inte förstår eller inte vill förstå är inte mitt problem.

Du har enkom bemött formalia, inte vad som verkligen skrivs i artiklar och videos - detta är ditt problem, men du ser det inte... Du är en enkel bot, en papegoja utan substans som nu är på IGNORE! Åh, herregud vad detta kändes skönt.
Citera
2025-11-25, 19:30
Medlem
Nytt avsnitt, blanda befolkningen.
https://www.100.se/program/sverigebilden/blanda-befolkningen-med-hyreshus-53
Citera
2025-11-25, 19:32
Medlem
100% bra, ska följa med stort intresse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera