2025-11-25, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjernglans
Om hur det gick hos gynekologen

Vad sa hon? Någon med screenshot? Helt otroligt vad människan tar bort aaaaaaallt.
Citera
2025-11-25, 14:57
Medlem
motyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frejaswen
Jag bor i samma region som henne.. Man blir kallad vid 1 år. Sedan vid 2 år är det ett digitalt möte.. Man kan få komma dit om man man vid 1 års besöket inte har några tänder eller tandsköterskan får känslan av att man behöver komma dit…
Varningsklockor ???

Dom ställde säkert in förra gången.
Citera
2025-11-25, 16:06
Medlem
Jag tog en halvbra screenshot men vet inte hur man lägger ut den..
Citera
2025-11-25, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oid
Jag tog en halvbra screenshot men vet inte hur man lägger ut den..

https://imgur.com/
Ladda upp där och dela länk här.
Anonymisera bilden bara, så man inte ser din profilbild eller namn
Citera
2025-11-25, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessismore12
Hennes julpyntning ser så tacky ut. Bara en massa krimskrams överallt. Vad fan är det

Det ser för jävligt ut, hon lär aldrig bli dekoratör eller stylist iaf trots sin utbildning som hon hävdar att hon har. Fattar inte hur hon kan få samarbeten med de som har med inredning att göra.

Och vore jag Jula skulle jag bli galen att hon på ett felaktigt sätt visar sin järnväg som hon monterat fel men ändå lägger ut, klassisk À la Theorinsk lathet.
Citera
2025-11-25, 16:14
Medlem
Här är texten från inlägget hon la upp och tog bort, dock inte all text då jag tog en screenshot och all text inte fick plats på bilden. Tog hjälp av ChatGpt med översättning från bild till text.

[…] Jag var i vilket fall som helst där för att se hur det var med min förlossningsskada.
Inget framfall eller bakfall, tack och lov 🌟

Jag sprack en ’ avancerad, grov grad två’ med flertalet så kallade ’stjärnsprickningar’ så jag fick sy väldigt mycket, och jag har en ärrbildning på ett ställe där dom har sytt, som gör ont och känns svullet emellanåt.

Det är också på detta stället som jag får en tyngdkänsla när jag springer eller bär tungt.
Det såg bra ut där de har sytt, och det har läkt väldigt fint, men däremot så är själva ärret hårt och blir gärna ömt.

Jag är även VÄLDIGT spänd i min bäckenbotten som säkerligen i sin tur kan ge smärta och problem.
Likaså med mitt läckage. Perfekt 😬

Nåväl, jag ska få bli remitterad till deras ’vulateam’ där jag ska få träffa en fysioterapeut som ska hjälpa mig och ge mig övningar för att jag ska kunna slappna av i min bäckenbotten. Det är inte hållbart att ha det såhär. Går konstant och spänner mig. Hela hela tiden.

Jag ska även få träffa en urolog för att se vad vi kan göra med mitt härliga läckage, men där finns också hjälp att få. Tacksam för vården 🙏🏼

Det jag minns att läkaren nämnde var att man kunde sätta in som ett ’nät’ som hjälper urinröret att hållas upp (pratar enbart utefter hur jag förstod det) vilket hjälper en att inte läcka när man tex anstränger sig.

Vi diskuterade även om att jag eventuellt ska få testa på att få som en bedövningsspruta i själva ärret. Minns inte riktigt vad läkaren sa om ärret men det kan ha blivit som en ’nystan’ inuti som kan ge obehag och smärta, om jag förstod det rätt.
Denna bedövningen ska hjälpa nerverna att inte jobba så mycket(?) vilket då ska ge mindre smärta och obehag. […]
Citera
2025-11-25, 16:26
Medlem
Det är klart att Hanna fick en allvarlig, grov grad 2 bristning!!

Själv fick jag en grad 3 och fick gå på ”sjukgymnastik” och träna knip och ändtarmsmusklerna samt massera ärret men eftersom Hanna struntade i återbesök så är är hennes besvär till mycket självförvållade och kunde säkert undvikits om hon gått dit tidigare och fått råd, tips och övningar. Hon är säkert besviken på att det inte blev något kvick-fix operation.
Citera
2025-11-25, 16:29
Medlem
Vad länge inlägget med uppdateringen fick ligga uppe 😂
Citera
2025-11-25, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kotass11
Vad länge inlägget med uppdateringen fick ligga uppe 😂
Ja det kan inte ha varit många timmar
Citera
2025-11-25, 16:55
Medlem
Nu vet jag att det var flera dagar sedan men när hon la ut att dom tänkte donera ägget och hon skulle göra operation osv.... Var det någon mer än jag som såg nån följare skriva "ni hade passat perfekt som fosterfamilj" eller nåt sånt. Blev lite fnissig.
Citera
2025-11-25, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oid
Här är texten från inlägget hon la upp och tog bort, dock inte all text då jag tog en screenshot och all text inte fick plats på bilden. Tog hjälp av ChatGpt med översättning från bild till text.

[…] Jag var i vilket fall som helst där för att se hur det var med min förlossningsskada.
Inget framfall eller bakfall, tack och lov 🌟

Jag sprack en ’ avancerad, grov grad två’ med flertalet så kallade ’stjärnsprickningar’ så jag fick sy väldigt mycket, och jag har en ärrbildning på ett ställe där dom har sytt, som gör ont och känns svullet emellanåt.

Det är också på detta stället som jag får en tyngdkänsla när jag springer eller bär tungt.
Det såg bra ut där de har sytt, och det har läkt väldigt fint, men däremot så är själva ärret hårt och blir gärna ömt.

Jag är även VÄLDIGT spänd i min bäckenbotten som säkerligen i sin tur kan ge smärta och problem.
Likaså med mitt läckage. Perfekt 😬

Nåväl, jag ska få bli remitterad till deras ’vulateam’ där jag ska få träffa en fysioterapeut som ska hjälpa mig och ge mig övningar för att jag ska kunna slappna av i min bäckenbotten. Det är inte hållbart att ha det såhär. Går konstant och spänner mig. Hela hela tiden.

Jag ska även få träffa en urolog för att se vad vi kan göra med mitt härliga läckage, men där finns också hjälp att få. Tacksam för vården 🙏🏼

Det jag minns att läkaren nämnde var att man kunde sätta in som ett ’nät’ som hjälper urinröret att hållas upp (pratar enbart utefter hur jag förstod det) vilket hjälper en att inte läcka när man tex anstränger sig.

Vi diskuterade även om att jag eventuellt ska få testa på att få som en bedövningsspruta i själva ärret. Minns inte riktigt vad läkaren sa om ärret men det kan ha blivit som en ’nystan’ inuti som kan ge obehag och smärta, om jag förstod det rätt.
Denna bedövningen ska hjälpa nerverna att inte jobba så mycket(?) vilket då ska ge mindre smärta och obehag. […]
Låter som injektion av muskelavslappnande, botox, i undergivet.
Citera
2025-11-25, 17:28
Medlem
Nu ligger inlägget uppe igen!

Tycker det är konstigt när man som Hanna hävdar att hon lidit av detta i 2 år inte skriver ner vad läkaren säger utan svamlar om något nät vet inte riktigt vad, spruta för något minns inte vad, svammel svammel. Har hon problem med korttidsminnet - kanske skulle ta med mamma Theorin på undersökningarna då så hon får anteckna!
Senast redigerad av A.D. 2025-11-25 kl. 17:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in