2025-11-25, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Eymen vadå? och vad är han dömd för?
mamlouk
Citera
2025-11-25, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darebuilder
Jag vet att du inte kommer göra någonting åt saken för du sitter på internet och gnäller om uppenbarliga problem som vem som helst kan se. Men gnäll på så får vi se om det löser sig, tack för din samverkan mot all kriminalitet!

Hur fan menar du att laglydiga medborgare skall samverka mot kriminaliteten? Kanske bör vi skapa beväpnade medborgargarden?
Citera
2025-11-25, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av darebuilder
haha jag har suttit på 2 olika klass 1, har varit på dom två olika ställena i år vardera. Va snackar du om nu för tiden de är dubbelbeläggning 95% av ställena. Och tro mig de kan hamna en 20 årig 55kg snubbe med en 105kg psychokiller utan problem. Du tror dom bryr sig eller kan sätta folk hur som helst? man uppskattar ju också att 1/3 på klass 1 är psykopat. Där någon muckar, där någon blir nerklassad det rummet får man. Nu dom har slutat med att du får byta cell osv till vänner "klientkonstulation" så fint som horbarnen kallar de. Det är jävlliiigt sällan folk kommer in och får enkel cell för det existerar knappt längre som sagt..

Nu var det frågan om den jag citerade sa att alla fångar har dubbelbeläggning ....

Jag tror definitivt inte att man sätter våldsamma personer i en samma cell med någon annan överhuvudtaget...
Är totalt sinnessjukt av kriminalvården i så fall 🥵

Att man troligtvis sitter för liknande straff så kan jag tänka att man gör så med dubbelbeläggning ..
Eller de som sitter på kortare straff...

Dessutom bryr jag mig knappast vad du hållit på med ditt liv..
Jag blir inte ett dugg imponerad....
Citera
2025-11-25, 11:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dayeso
Skulle bli jättebra.

Eftersom rättsväsendet inte har dödsstraff, så är detta ett annat sätt att kringgå det straffet....
Citera
2025-11-25, 11:55
Medlem
ThereGoesRabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag vet att

1 Strafftid

2 Rymningsbenägenhet

3 annat (Bråkig mm)

spelar roll

Men till ex skulle du sitta på en klass III men är rymningsbenägen så hamnar du på en II. Så ett rattfyllo hamnar inte på Klass 1 för han råkar vara amerikan. Det samma gäller nedåt. Livstidare mm som sköter sig flyttas ned i systemet om de sköter sig.

Självklart har du potentiell möjlighet att klassas ned - samtliga intagna har ju sina särskilda villkor och en plan för vistelsen hos Kriminalvården.

Men för en långtidare, eller livstidare, så tar det tid innan nedklassning sker. Och givetvis - rymmer du från en trea (vilket i sig inte är olagligt) så klassas du givetvis upp.

Likaså om du har i dina villkor att du, efter en viss tid, skall klassas ned, men levt rövare på din ursprungliga anstalt så är det ju inte så att din plan efterföljs med nedklassning.

Det jag reagerade på var just "Rymningsbenägenhet" kopplat till medborgarskap, men jag kanske bara missförstod dig där.
Citera
2025-11-25, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThereGoesRabbit
Självklart har du potentiell möjlighet att klassas ned - samtliga intagna har ju sina särskilda villkor och en plan för vistelsen hos Kriminalvården.

Men för en långtidare, eller livstidare, så tar det tid innan nedklassning sker. Och givetvis - rymmer du från en trea (vilket i sig inte är olagligt) så klassas du givetvis upp.

Likaså om du har i dina villkor att du, efter en viss tid, skall klassas ned, men levt rövare på din ursprungliga anstalt så är det ju inte så att din plan efterföljs med nedklassning.

Det jag reagerade på var just "Rymningsbenägenhet" kopplat till medborgarskap, men jag kanske bara missförstod dig där.

Det är kopplat till rymningsrisk. Om du har mer kontakter i utlandet och tillgång till ett annat lands pass så kan risken till rymning vara högre. Men det finns fler faktorer när det gäller placering.
Citera
2025-11-25, 12:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
bry dig inte om okunniga det är samma kategori av människor som tror man får ringa fritt påanstalt med och att dem har tillgång till internet

Jo du, sådana finns det verkligen gott om på alla plattformar 🥳😁
Citera
2025-11-25, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Har de intagna någon möjlighet att spara tex läkemedel som tillsammans sen kan ge en dödlig överdos? Eller är det typ ”gapa och svälj” och lysa med ficklampa i munnen/svalget efteråt?
Ja du kan få undan det.. när jag satt där så spara min polare ihop tramadol till mig som han fick för nån skada. Vila i frid edis!
Citera
2025-11-25, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostman666
Nu var det frågan om den jag citerade sa att alla fångar har dubbelbeläggning ....

Jag tror definitivt inte att man sätter våldsamma personer i en samma cell med någon annan överhuvudtaget...
Är totalt sinnessjukt av kriminalvården i så fall 🥵

Att man troligtvis sitter för liknande straff så kan jag tänka att man gör så med dubbelbeläggning ..
Eller de som sitter på kortare straff...

Dessutom bryr jag mig knappast vad du hållit på med ditt liv..
Jag blir inte ett dugg imponerad....
Min erfarenhet är att dubbelbeläggning mer handlar om klass 3 anstalter och för folk som har typ under 1 år.

På min tid dubbla inte på de tyngre anstalterna där folk hade längre tid eftersom det hade lett till problem. Kan ju ha ändrats de sista 15 år men tvekar...
Citera
2025-11-25, 12:12
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kkktuurik
mamlouk
advokat romansen är du 100 på det är han?
Citera
2025-11-25, 12:17
Medlem
Eymen Ms kusin bekräftar hans dödsfall på Facebook. Det är sannolikt EM det handlar om.

EM var sin försvarsadvokat C*trin List*ds älskare. Hon har numera uteslutits ur Advokatsamfundet, bytt alla namn och ort. Hennes man och son har vänt henne ryggen. Samma två män som planerade att mörda fruns älskare Eymen M.

Lärdom: ligg inte med din försvarsadvokat.

(FB) En till gangsteradvokat, fast kvinna? Hade förhållande med sin klient. Gävle 2020

(FB) 4 st häktade i Uppsala pga förberedelse till mord samt grovt vapenbrott 2022-12-20
Citera
2025-11-25, 12:22
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Eymen Ms kusin bekräftar hans dödsfall på Facebook. Det är sannolikt EM det handlar om.

EM var sin försvarsadvokat C*trin List*ds älskare. Hon har numera uteslutits ur Advokatsamfundet, bytt alla namn och ort. Hennes man och son har vänt henne ryggen. Samma två män som planerade att mörda fruns älskare Eymen M.

Lärdom: ligg inte med din försvarsadvokat.

(FB) En till gangsteradvokat, fast kvinna? Hade förhållande med sin klient. Gävle 2020

(FB) 4 st häktade i Uppsala pga förberedelse till mord samt grovt vapenbrott 2022-12-20
vet du om han tog livet av sig?

Ha uppsala maffian efter sig i fängelset är nog inte roligt fö
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in