2025-11-25, 09:38
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Van.Goat
Bra. Spärra in smutsen.
Glad att se lite högre straff på sånt här. Äntligen.

Skrämmande att se alla jävla incels i den här tråden.

Aldrig under mitt 40-åriga liv har jag behövt tjata eller kladda på tjejer för att få sex. När båda vill, så vet man det.

Fan, ha lite fingertoppskänsla eller ta konsekvenserna. Jävla retards är ni.

"Nu har jag aldrig slagit en kvinna, men jag har varit i situationer där kvinnan slår mig först och utan förvarning.
Istället för att slå tillbaka, så har jag använt min tyngd och tryckt ned henne på marken och hållit i tills dess att hon lugnar sig." - van.goat

Någon som har en tendens där kvinnor utan förvarning slår honom (plural dessutom) tyder på någon som är svagsint och helt saknar denna fingertoppskänsla som nämns. Är det drogerna som gör dig till en efterbliven narcissist? Lilla pundarkräk.
Citera
2025-11-25, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Han våldtog henne.

Och hon vill ha en ursäkt för det. Och att han erkänner vad han har utsatt henne för. Så hon skriver till honom för att få en ursäkt och ett erkännande.

Om vi två var långvariga vänner så hade jag för det första aldrig försökt få sex med dig. Jag hade respekterat dig och alltså inte ens försökt. Inte ens om vi delade säng ihop och jag var full och kåt.

Och jag respekterar i övrigt nej. Dessa behöver inte upprepas.

Och det var ju så hon inledde Snapchatkonversationen. Genom att fråga varför han inte hörsammat hennes upprepade nej. Och han erkänner både att han har hört hennes upprepade nej och att han ändå fortsatte. Att fortsätta fast man får nej = våldtäkt. Han erkänner alltså våldtäkt via Snapchatkonversationen.

Men någon ursäkt får hon inte. Utan han skyller ifrån sig. Först på på fyllan, sedan på henne.

Men herregud. Jag försöker inte ursäkta killen.
Jag påstår bara att hon skriver ledande och han spelar med.
Det är inte säker bevisning.

Bara för att man "erkänner" något man knappt minns betyder inte att det faktiskt har hänt.
Citera
2025-11-25, 10:44
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Män våldtar inte. Det är några kvasi-fejk-"män" som begår sexuellt våld mot kvinnor, män och barn. Äkta män respekterar ett nej och definitivt respekteras upprepade nej. Är det något jag "hatar" så är det sexualbrott och dess konsekvenser för offren. Men som sagt: det är inte äkta män (eller äkta kvinnor för den delen, och här åsyftar jag tex Flenfallet) som våldför sig på andra. Det är kvasi-fejk-"män" och kvasi-fejk-"kvinnor" som begår sexuellt våld mot andra. Ta in det nu.

Om han vad bakis, hade han bara kunnat skriva "vi får ta diskussionen sen, är för bakis nu". Han är dock väldigt tydlig i Snapchatkonversationen. Att han hört hennes upprepade nej, men inte tagit dem på allvar/inte hörsammat dessa. Han erkänner våldtäkt med andra ord.

3 år är minimumstraffet för våldtäkt. Så när han dömdes för våldtäkt, så går det inte att sätta lägre straff än det. hade han dömts för sexuellt övergrepp, så hade straffet kunnat vara lägre. Då kunde det ha blivit 6 månader.

Skadeståndet är väl bra? Vi vet ju inte, men målsägande kanske behöver vara sjukskriven en tid efter våldtäkten (förlora arbetsinkomst) och det kan komma och gå genom åren, med sjukskrivningar pga traumat. Vilket kommer påverka hennes inkomst vid sjukskrivningen negativt och hennes pension negativt. Då är det ju bra att hon har en liten buffert med pengar/skadestånd att ta av. 200 000 blir då inte alls mycket i sammanhanget. Men iaf något.

Om hon verkligen blivit våldtagen o därmed penetrerad, misshandlad, då borde skadeståndet isf ligga på 1 miljon åtminstone iom man får 220' SEK för detta! (Domen kommer att rivas upp i Hovrätten, de kommer aldrig att ge henne 220' SEK!)
Citera
2025-11-25, 13:19
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrume
Kan det stämma att detta hände i juli och anmäldes först i Oktober

Låter osannolikt.

Som att hon gick omkring med en check på pengar som hon väntade på rätt tillfälle att få casha in.
Citera
2025-11-25, 14:11
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chelley
Men om du leker med tanken att han faktiskt våldtog henne; när skulle du acceptera det som sanning?

Du ska inte ta för givet att kvinnor måste tala sanning om sånt här. Speciellt inte när det finns stora pengar att håva in i skadestånd.

Hennes ledande frågor och påståenden i snapchatkonversationen indikerar att hon har haft en agenda, annars hade hon tagit det hela med sin vän på plats och inte på snapchat.

Mannen verkar dessutom inte veta vad hon pratar om och väljer att stryka medhårs bara för att vara henne till lags.
Citera
2025-11-25, 14:19
Medlem
Bra att hn åkte in. Han lär väl inte fatta ändå. Vad nej betyder lär dig de flesta redan som små barn.
Man ska naturligtvis kunna låta en kompis sova över utan att det berättigar att man utsätts för övergrepp. Inget mer att diskutera.
Citera
2025-11-25, 14:28
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Det är inte säker bevisning
.

Bara för att man "erkänner" något man knappt minns betyder inte att det faktiskt har hänt.

Han har med stor sannolikhet inte haft en aning om vad hon pratar om i Snapchatkonversationen utan har strukit medhårs för att lugna ner situationen.

Killen i snapchatkonversationen har av allt att döma drabbats av hastigt uppblossande dåligt samvete och försökt vara henne till lags när hon är påstridig och påstår att han inte lyssnade på henne.

Men man kan samtidigt fråga sig om hon överhuvudtaget har lyssnat på honom? Hon verkar i princip "köra över" honom i den där konversationen.

Hade inte hon kunnat säga till på skarpen tidigare om hon upplevde att han var tjatig?
Citera
2025-11-25, 15:06
Medlem
Fup?
Citera
2025-11-25, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Fortfarande nej.
Jag ser inte det du påstår.
Han skriver till och med "ojdå"
Sedan kommer ett generellt svar "men förstod väl inte, eller att du ba drev" där han alltså ger två möjliga förklaringar.
Han verkar inte veta själv. Kommer han ens ihåg händelsen då han verkar ha varit väldigt alkoholpåverkad.

Nej det är inte automatiskt våldtäkt bara för att någon yttrar ordet nej.
För att det skall räknas som våldtäkt krävs det att vissa andra saker uppfylls.
Eller menar du att alla som ber dig om något o du säger nej, våldtar dig?
"Kan du skicka mjölken"
"Vet du vad klockan är"
"Har du borstat tänderna"

Sexuellt ofredande absolut. Han verkar ha kladdat på henne.
Vad jag förstår så har ingen penetration genomförts och jag blir då väldigt förvånad över att det bedöms som våldtäkt.
Saker som talar emot är också att hon trots tjatet om sex o allt kladdande, har gått o lagt sig i samma säng som honom.

Man borde utreda andra vinklar på det hela. Den här tjejen verkar konstig och kan mycket väl gjort det här för att tjäna pengar.
Du väljer ut den fullaste personen o bjuder hem honom.
Låter honom kladda lite o tro att han skall få sex. Du lägger dig i samma säng o sedan säger du nej o ler.
Sedan är det bara att kontakta polisen några veckor/månader/år efteråt och kassera in pengarna.

Killar blir dagligen anklagade för falska våldtäkter från tjejer som ångrat sig eller vill ha uppmärksamhet/pengar.

Vid den meningen skriver han "Jo de är klart" och inte "ojdå". Läs nedan och se det fetade.
Han erkänner alltså att han har hört hennes upprepade nej, men att han har fortsatt ändå = våldtäkt.

Snapchatkonversationen:

Citat:
Hon: ”Vad fick dig att inte förstå alla mina nej och att vi inte skulle ha sex igår..?”

*Här skriver hon uttryckligen att hon sagt nej upprepade gånger.

Han: ”Ojdå förlåt ja va tokjävla full va nog inte smartast Förlåt”

*Här ber han om förlåtelse, men skyller ifrån sig på fyllan.

Hon: ”Vad spelar det för roll att du va tokfull? Du hör väl vad jag säger fast du är onykter?”

*Här ifrågasätter hon att han skyller på fyllan och påvisar att han ju ändå måste ha hört hennes upprepade nej.

Han: ”Jo de är väl klart , men förstod väl inte, eller att du ba drev”

*Här erkänner han att han har hört hennes upprepade nej. Men skyller nu istället på henne, att han trodde att hon drev och att det var därför han fortsatte trots upprepade nej.

Hon: ”Det är knappast första gången, du gjort liknande mot andra. Hur tror du ärligt att det känns?

*Här vill hon ha en ursäkt och en geniun sådan.

Han: ”Men vad menar du? Du bjöd över mig för att sova med dig och de tolkar jag som att du är intresserad men sen ba tvärvänder”

*Här erkänner han igen att han har hört hennes upprepade nej (när hon "ba tvärvänder") och att han inte respekterade dessa och skyller dessutom detta på henne.

Hon: ”Okej, du förstår alltså inte. Då har jag inget mer att skriva till dig”.

*Här får hon nog av hans bortförklaringar och att han inte tar ansvar för att han har utsatt henne.

........

De två är vänner sedan länge. Han bjuder alltså hem en vän sedan länge att sova hos sig.
Citera
2025-11-25, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Det är inte säker bevisning.

Vad får dig att tro att han "spelar med"? Och om han hade "spelat med", så rimmar det rejält illa med att han samtidigt skyller ifrån sig.

Vart får du det ifrån att han inte minns?
Citera
2025-11-25, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Ja och du ser våldtäkter överallt, hur krystad version målsäganden än ger, vakna upp till verkligheten

Men kära du. Här diskuteras sådant som gått till åtal eller tom fällande dom. Där alltså åklagare och tom rätten "ser en våldtäkt ". Och jag kan också se vad de gjort sin bedömning på. Menae du att åtal om våldtäkt och domar om våldtäkt inte är verkligheten? Kanske snarare är du som behöver vakna upp till verkligheten.

I detta fallet har den här killen dömts för våldtäkt i Tingsrätten. Och utifrån hans erkännande om våldtäkt i Snapchatkonversationen, så anser iaf jag att domen är korrekt.
Citera
2025-11-25, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ornu
Det er klart. Men når man lager nye lover så tar det alltid litt tid før folk lærer seg hvordan de fungerer, særlig når lovene er irrasjonelle og sinnssyke. Så du må bare forvente en periode med slike saker til folk har lært å holde seg unna svenske kvinner 100%.

Lagen om oaktsam våldtäkt kom i Sverige år 2018. Han har haft 7 år på sig att lära sig och fatta den.

Och lära sig att nej betyder nej, lär man sig redan som litet barn. Så det har han i princip haft hela sitt liv på sig att lära sig.

Ändå hörsammade han inte hennes upprepade nej. Vilket är = våldtäkt.

I domen står det även att hon föste bort hans hand och sa "sluta".

Förstår han inte allt detta, så behöver han sitta i fängelse och tänka över detta. Lära sig lagen och komma ut som en bättre människa som inte utsätter andra för lagbrott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in