2025-11-25, 09:54
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Enligt Wall Street Journal var det varken Trump eller Witkoff som var författaren av fredsplanen. Enligt WSJ är det Kirill Dmitriev - Rysslands sändebud som är författaren och Witkoff accepterade den.

https://wydarzenia.interia.pl/ukraina-rosja/news-przekonal-usa-do-rosyjskiej-wizji-media-ujawniaja-jak-powsta,nId,22459760

Samtidigt ska nya samtal genomföras i Abu Dhabi. USA petar dock Rubio och väljer att köra med Dan Drescoll - sekreteraren för armén
Senast redigerad av BeHPNemesis12345. 2025-11-25 kl. 09:58.
Citera
2025-11-25, 09:55
Medlem
Djävulen (Putin) och Satan (Trump) bygger en fredsplan, oh the irony...
Citera
2025-11-25, 09:57
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Tiggaren från Kiev och EU har fram till torsdag på sig att godkänna Trumps 28-punktsplan.
Du menar Dmitrievs plan, Khameneivän.
Dessutom kommer Ukraina få förlängd tid av Washington.
Citera
2025-11-25, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Det du refererar till är den gamla överenskommelsen Gorbachev gjorde. Vilket NATO/USA kränkte.

https://nsarchive.gwu.edu/briefing-book/russia-programs/2017-12-12/nato-expansion-what-gorbachev-heard-western-leaders-early
Detta är förstås ren nonsens men vanligt att hänvisa till bland efterblivna rysstroll.

Här kan du läsa mer: https://en.wikipedia.org/wiki/Controversy_regarding_NATO%27s_eastward_expansion
Citera
2025-11-25, 10:11
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Detta är förstås ren nonsens men vanligt att hänvisa till bland efterblivna rysstroll.

Här kan du läsa mer: https://en.wikipedia.org/wiki/Controversy_regarding_NATO%27s_eastward_expansion
Wikipedia är en vanskelig källa.

Det jag skrev är vedertaget och erkänt.
Citera
2025-11-25, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Wikipedia är en vanskelig källa.

Det jag skrev är vedertaget och erkänt.
Nonsens. Du kan inte få fram ett enda dokument, något du själv erkänner.

Hörsägen att en random politiker har lovat något är förstås inte ett giltigt skäl att neka nya länder att ansöka till en organisation som är öppen att söka till.

Endast riktigt efterblivna landsförrädare skulle hävda det.
Citera
2025-11-25, 10:29
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4doorsmorewhores
Alla 28 punkter kommer inte accepteras av Ryssland i sin nuvarande form heller, därav missnöjet med att amerikanerna valde att läcka dokumenten.

Även en snigel kommer fram.

Gör det det enklare för dig att acceptera förlusterna? Om det "bara" dör 5000 i veckan, och att kriget pågår flera månader till? Jämfört med om Ryssarna hade marscherat hårdare, 50000 döda i veckan och det hade varit över på en tiondel av tiden? Du förstår säkert att ett hårdare tryck skulle orsaka större civilt lidande och flera civila döda?

Att Ryssland kunde slutföra sin intervention i Ukraina är en vinst för oss alla, även Ukraina. Bara globalisterna som ser det som något negativt.
Priset Ukraina betalade för att vi underlät konfrontera globalistmedia blev högt. Skam att det fick fortgå så länge, när det redan från början stod klart hur det skulle gå.

Direkt från Kremlins propagandahandbok.

Vi kan inte tillåta att Europas gränser ritas om med våld.
Citera
2025-11-25, 10:30
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dansksisu
jag är ledsen men Ryssland skulle totalt sopa mattan med Europa utan USAs hjälp.
Nej lol. USA hjälper inte längre Ukraina, Europa får köpa amerikanska vapen på nåder, ingenting annat.
Citera
2025-11-25, 10:38
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dansksisu
håll käften med dig din åsna. Ryssland ville ha områden, de fick sina områden, de vill inte ha "krig i hela europa", din jävla låg IQ idiot
Diktaturen Ryssland vill inte se någon demokratisk utveckling i kringliggande fornsovjetiska länder. Det skulle kunna ge den egna befolkningen idéer.

Diktaturen Ryssland har sedan Putin tog makten alltid bedrivit någon form av lågintensiv invasion. Jag kan bara anta att du är helt historielös.

Som jag skrev i mitt ursprungliga inlägg – om din granne blir rånad ocj våldtagen så är det din plikt att hjälpa till att stoppa och straffa våldtäktsmannen, inte låta våldtäkten ske och sedan låta våldtäktsmannen behålla grannens hus.

Det är ironiskt att självutnämnda "alfamän" konstant vill att Europa/Ukraina ska vika sig. Riktigt svagt.
Citera
2025-11-25, 10:59
Avstängd
Tanachs avatar
Trump kommer att gå vidare med överenskommelsen med Putin, med eller utan EU. Som den amerikanska diplomaten Victoria Nuland en gång uttryckte det: "Fuck the EU."
Citera
2025-11-25, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Trump kommer att gå vidare med överenskommelsen med Putin, med eller utan EU. Som den amerikanska diplomaten Victoria Nuland en gång uttryckte det: "Fuck the EU."

Kanske blir en mix mellan Trumps/Rysslands plan och EU.
Citera
2025-11-25, 11:02
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Diktaturen Ryssland vill inte se någon demokratisk utveckling i kringliggande fornsovjetiska länder. Det skulle kunna ge den egna befolkningen idéer.

Diktaturen Ryssland har sedan Putin tog makten alltid bedrivit någon form av lågintensiv invasion. Jag kan bara anta att du är helt historielös.

Som jag skrev i mitt ursprungliga inlägg – om din granne blir rånad ocj våldtagen så är det din plikt att hjälpa till att stoppa och straffa våldtäktsmannen, inte låta våldtäkten ske och sedan låta våldtäktsmannen behålla grannens hus.

Det är ironiskt att självutnämnda "alfamän" konstant vill att Europa/Ukraina ska vika sig. Riktigt svagt.

Det är för att det inte handlar om några alfamän. Dessa Svärjevänner som tycker att Sverige och EU ska ge upp och låta Ryssland styra och ställa är misslyckade, arbetslösa fetton som är allmänt bittra och känner sig svikna av samhället. Innan internet satt de mest hemma och söp och ringde då och då till SVT:s klagomur och klagade på att det var en kvinna som läste upp nyheterna i Aktuellt. Nu hörs och syns de tyvärr lite för mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in