2025-11-25, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tedbundylive
Frågan är:
Är det legitim opinionsbildning, eller vilseledande politisk kommunikation?
Och: Var går egentligen gränsen mellan "redaktionellt innehåll" och ren partipropaganda när ett parti äger mediebolaget som producerar materialet?

Det gäller att inse att (S) är ren ondska. Partiet saknar totalt moral och finns en kortsiktig opinionsvinst att göra så kommer (S) att ta den.

Detta är partiet som gav bort listor över dementa parti- och fackföreningsmedlemmar som flyttat in på boenden till gängkriminella som satt i spanien och sålde på dem dyra lotter på kredit. Det är inte att normalt, hedervärt, parti vi pratar om.

Det är precis som med Ryssland och Putin. Enda sättet att stoppa (S) är att göra det dyrt för dem att fortsätta. Det måsre till en massiv informationskampanj från och med nu fram till valet. (S)VT är en del av total försvaret och borde beordras att delta. Andra myndigheter dessutom...
Citera
2025-11-25, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neger-apan
Är detta spiken i kistan för Sossarna?

Nej, tvärt om, socialdemokraternas miljoner importerade väljare kommer att rösta ännu mer på sin bidragsbankomat.

De flesta invandrare kommer från sjukt korrupta länder och kulturer och applåderar antidemokratisk manipulation till förmån för ännu mer bidrag och ännu fler invandrade kusiner.
Va inte så säker på det. S är på god väg att bli terrorklassade av både Usa, Kanada och Frankrike för sitt samarbete med muslimska brödraskapet.

Maggan och övriga överlöpare i det partiet borde blivit inlåsta för länge sen.
Citera
2025-11-25, 08:00
Medlem
Robotrons avatar
Baudin borde verkligen ryka. Helt otroligt att han klamrar sig kvar.
Citera
2025-11-25, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat2026
Sidan är ett uppslagsverk. Det finns noll trollande med en sådan sida. Trollande är aktivt kommunicerande från användare på sociala medie-plattformar och således en helt annan sak. Det är inte korrekt att kalla det trollande.
Men sluta med sosseriet. Titta på innehållet och gör en helhetsbedömning. Hycklare av värsta sort. Äckligt. Kräks lika mycket av sossar som av barnaknullare. De står lika lågt i kurs hos mig. Man borde fan i mig skämmas över att rösta på ett sådant parti. Vilken framtid bygger vi dessa flaska människor?
Citera
2025-11-25, 08:19
Medlem
Batagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tedbundylive
Det har nu kommit fram att Socialdemokraterna – via sitt egna bolag "AiP Media Produktion AB" – driver ett nätverk av sajter och konton som i praktiken fungerar som en politisk megafon, men som inte alltid tydligt framstår som partipropaganda vid första anblick.
[...]
Är detta spiken i kistan för Sossarna?

Nä, men en isfläck på ett sluttande plan.
Citera
2025-11-25, 08:25
Medlem
Mycket av det som "avslöjades" var ju redan känt. Och nej, sossarna är för stora för att detta ska vara "spiken i kistan". Too Big to Fail, som de säger i USA.
Citera
2025-11-25, 08:28
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Finna det inga länkexempel?

Moderaterna har via Timbro haft nätverk av "neutrala" frontorganisationer som verkat för dolda politiska intressen sedan 80-talet, så det skulle vara intressant att jämföra SDs och Modersternas trollande med sossarnas.
Citera
2025-11-25, 08:29
Avstängd
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Du har en poäng, men att man gömmer vem som ligger bakom kontot under hö, halm och kappor är inte direkt ärligt.

Dessutom har detta lagts till i efterhand, i samband med att SDs konton blev upptäckta

Att du ens försöker påstå att Socialdemokraternas konton är helt transparenta med avsändaren är efterblivet.

The end.

Jag kan inte se att man gömmer någon avsändare. När jag läser artiklar och nyheter på AiP så finns reportern tydligt namngiven, precis som i vilken tidning som helst.

AiP är ett varumärke och det vill man exponera. De är stolta över sitt redaktionella innehåll och vill ha lika mycket cred för det som andra publicister, så det finns ju inget anledning att dölja det - tvärtom.

Sen kan jag personligen tycka att en del av innehållet som sprids på sociala medier är tramsigt och jag fattar inte poängen med det. Men jag tillhör väl inte målgruppen.
Citera
2025-11-25, 08:31
Avstängd
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Finna det inga länkexempel?

Moderaterna har via Timbro haft nätverk av "neutrala" frontorganisationer som verkat för dolda politiska intressen sedan 80-talet, så det skulle vara intressant att jämföra SDs och Modersternas trollande med sossarnas.

För att inte tala om Ekonomifakta. Vissa tror att den sajten verkligen förmedlar fakta och förstår inte att det är högervriden sådan.
Citera
2025-11-25, 08:32
Medlem
Ett mediehus ägt av sossarna jämförs med en trollfabrik där man skapar opinion genom ett stort antal falska konton. Inte riktigt samma sak...
Citera
2025-11-25, 08:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ljusetitunneln
Mycket av det som "avslöjades" var ju redan känt. Och nej, sossarna är för stora för att detta ska vara "spiken i kistan". Too Big to Fail, som de säger i USA.

Högern har ju redan redovisat framgångar tex genom att stoppa Socialdemokraternas systematiska lotteribedrägerier som man bedrev med inhyrda gängkriminella från bedrägliga adresser på solkusten och nu avslöjar man S trollfabriker. S drar sig tydligen inte ens för att rikta påverkanskampanjer med antisemitiskt innehåll mot barn som målgrupp. Jag menar jeeezzz vem gör sånt förutom det maktgalna S?
Citera
2025-11-25, 08:49
Medlem
top_secrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robotron
Baudin borde verkligen ryka. Helt otroligt att han klamrar sig kvar.
Han, Morgan och flera säkert betalda användare på detta forum har ju till uppgift att skamlöst ljuga oss rakt i ansiktet.

Sossarna har återigen fiskat röster i den antisemitiska vänstern visade det sig igår. Är det inte dags för en vitbok snart?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in