2025-11-24, 20:25
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Du får gå tillbaka och läsa om HELA mitt inlägg, dvs det du stympat bort, så får du ditt svar och även ni andra som nu läser detta. Förvanska inte inlägg din forummarodör
”Hela” ditt inlägg var typ 10 ord. Jag kan hantera den ”massan”.

Du kanske snarare skulle gå tillbaka till vad jag faktiskt svarade på och sedan hitta vad du trodde jag svarade på.
Citera
2025-11-24, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yu24646u
Ja du har nog rätt, det kommer svänga fram och tillbaka medans frontlinjerna fortsatt rör sig västerut samtidigt som den ryska kärnarmén växer sig starkare och starkare eftersom man fortsätter att ta i Ukraina med silkesvantar.
Intressant att följa det här iallafall.

Verkar som det blir rejält avslag av Kreml redan..

"Vladimir Putin berömmer Donald Trumps fredsplan för Ukraina.
Motförslaget från EU och Ukraina får däremot tummen ner – det ”fungerar inte för Ryssland”, uppger Kremls utrikesrådgivare Jurij Usjakov.
USA och Ukraina har tagit fram en ny, uppdaterad fredsplan enligt Financial Times."

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/ryska-svaret-pa-eus-fredsforslag-funkar-inte/
Citera
2025-11-24, 20:32
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
”Hela” ditt inlägg var typ 10 ord. Jag kan hantera den ”massan”.

Du kanske snarare skulle gå tillbaka till vad jag faktiskt svarade på och sedan hitta vad du trodde jag svarade på.

Jaha så du räknar på fingrarna dina
Som jag skrev grundar jag mitt antagande på hur förhållandet enligt rapporteringen om kriget och fredssträvandena ser ut samt hur lamt västs stöd är. Nu vet du det också som alla andra redan vetat. Ja om jag nu ska ta dina korkade frågor på allvar. OAO
Citera
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ryssarna får nog förr eller senare de landområden de vill ha från Ukraina. Om sen ryssarna i fredsvillkoren medger att Ukraina själva får bestämma hur deras militära organisation ska se ut och är fria att söka medlemskap i både EU och NATO - ja då må det väl ändå få anses vara en stor framgång för Ukraina. Ja, iaf som läget just nu ser ut på slagfältet och likaså hur uppbackningen från främmande stater verkar.
Ryssarna är inte intresserade av land utan att regeringen i Kiev försvinner, eller får så liten kraft som möjligt om de nu blir kvar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Om Trump verkligen vill förhindra detta så skulle han såklart inte krypa för Putin.
Jaså säger du det!
Vad skulle Trump göra menar du för att stoppa det ryska segertåget?
Citera
2025-11-24, 20:36
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Jaha så du räknar på fingrarna dina
Som jag skrev grundar jag mitt antagande på hur förhållandet enligt rapporteringen om kriget och fredssträvandena ser ut samt hur lamt västs stöd är. Nu vet du det också som alla andra redan vetat. Ja om jag nu ska ta dina korkade frågor på allvar. OAO
Vilket antagande?
Citera
2025-11-24, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Politrukens
Du kan ha rätt men oavsett är det en total genomklappning för den mäktiga krigsmaskinen i väst som inte klarade av att hålla ryssen stången. Trots det enorma vapenmässiga teknikövertaget.

En enorm vinst för ryssen som ger ytterligare mod till framtida specialoperationer. Hade jag varit Putin så hade gamla Sovjetgränser inte varit lika orimliga som för 4 år sedan.
Varför tror du att Kreml är intresserad av det gamla Sovjetunionen?
Det nya Sovjetunionen finns redan = EU
Citera
2025-11-24, 20:41
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NobelPrizeWinner
Varför tror du att Kreml är intresserad av det gamla Sovjetunionen?
Det nya Sovjetunionen finns redan = EU
Var ligger Gulag numera?
Senast redigerad av TyrgilScramasax 2025-11-24 kl. 20:44.
Citera
2025-11-24, 20:50
Medlem
Citat:
Jag såg nyss SVT:s Rapport 19:30 och det var ett ledsamt inslag att ta del av - kolla på SVT-play! Jag tycker också att det är fruktansvärt med dessa bortrövade barn och bombardemanget på civila och infrastrukturen men det blir ju bara värre om det fortsätter. Ser ut som att ukrainarna börjar inse att väst aldrig någonsin kommer att gå in med de resurser som krävs för att besegra ryssarna. Ja det är mitt intryck men tydligen inte ditt då du på Telegram eller X får se en och annan ukrainsk drönare som nått sitt mål i Ryssland.
Ja härrigud vilken ångest detta har väckt hos mig som är från Finland och ser historien gå igen
Men kolla på KIEV POST Jason J Smart , JAKE BROE russian dude, konstantin semoljev?
OCH
BORIS TIZENGAUTSEN!!
Citera
2025-11-24, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Du är ju fullständigt ute i perreforin!!

Trots denna megasupport från både USA och europa har Ryssland hållit ställningarna och nu de senaste månaderna flyttat fram positionerna!!

Precis enligt plan!

Sanningen är att det ",fattiga" landet som globalisterna envetet försöker trycka i fårskocken idag har fullständigt övertag!!
De stora förlorarna är europa och dess fullständigt inkompetenta politiker!!

De skulle avsättas hela bunten, och ta Ursula the liar med sig i graven!!

Nej, vi vill inte pissa i byxorna och slå oss själva blodiga i en självdestruktiv förhandling med ryssland där ryssen kan göra som ryssen vill!

EU kommer inte godkänna detta, vilket är rätt på alla moraliska nivåer och Ryssland ska blöda som den lilla gris landet är.

Vi ta alla frysta tillgångar för att både ge som. Civilt bistånd men även mycket mer militärt stöd. Sedan ska vi knäcka både armar och ben på de som fortsatt stödjer ryssen ekonomiskt, vilket definitivt kommer.

Ryssen ska blöda både med humanistiskt kapital och ekonomiskt fram till dess att ryssen förstår sin position; i leran. När kriget är slut finns ingen som helst anledning till att släppa in den cancern i värmen igen så det kommer inte heller hända.

Du kan ju skriva ett brev till tomten att vi ska bli snälla mot ryssen?
Citera
2025-11-24, 20:58
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Verkar som det blir rejält avslag av Kreml redan..

"Vladimir Putin berömmer Donald Trumps fredsplan för Ukraina.
Motförslaget från EU och Ukraina får däremot tummen ner – det ”fungerar inte för Ryssland”, uppger Kremls utrikesrådgivare Jurij Usjakov.
USA och Ukraina har tagit fram en ny, uppdaterad fredsplan enligt Financial Times."

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/ryska-svaret-pa-eus-fredsforslag-funkar-inte/

Vlad vill förhala så länge det går. Så, han hinner gruppera om sig, bygga mer vapen etc. Och smeka Taco Boy på ryggen. Samma skrot och korn.

Taco Boy vill ha Nobelpriset till varje pris. Som George Washington. Ukraina skiter han fullständigt i. Priset hägrar. Men, tyvärr. Han får aldrig något sådant pris. Bara fullständigt förakt. Vilket kommer bli mycket påtagligt när mellanårsvalen är klara.
Citera
2025-11-24, 21:12
Medlem
Libertarismuss avatar
Äntligen kanske vi får se ett slut på kriget nu. EU har länge manat på till krig, så pass mycket att risken var överhängande att ett kärnvapenkrig skulle utbryta. Som tur var kom USA in i bilden och började föra diplomatiska samtal med Ukraina och Ryssland. Nu gör USA det som EU länge fruktat - nämligen skapar fred i vårt närområde.

Tack Trump.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in