2025-11-24, 17:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHae86
Han har 3 strikes?
Nej, noll stycken
Citera
2025-11-24, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Anledningen till att det står "program ej fastställt" beror på om Bosse Göran hinner bli klar i tid med sitt patetiska lilla korståg och därför håller man den "sloten" öppen. Hinner han inte så slänger de in något annat program, typ repris av Antikrundan eller dylikt.

Nej, det beror på att SVT inte går ut med dokument inifrån förrän kort innan sändning.

Citat:
Ursprungligen postat av Rimligsnowflake
Vad tycker du om att en del försöker misskreditera åklagare i Nyköping genom att påstå att de är oerfarna, ointresserade och att man kan "misstänka att nån annan styr och drar i trådarna", samt att påstå att hela rättsväsendet i Norrköping är korrupt?
Låter som ren paranoia.

Det är ingenting jag har insyn i och för att kunna uttala mig skulle jag behöva veta exakt vad som sagts. Tycker dock att det är en ganska stor skillnad på att påstå att någon är oerfaren och att någon drar och styr i trådarna" det sistnämnda låter snarare som korruption.
Citera
2025-11-24, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AtlernativFrSverge
Korkat GPT-resonemang, skälen till att det las ner finns beskedet Anjo och Rask fick och det stöds i lag.

Det är inte fel i sak. Allmänt åtal väcks inte eftersom brottet inte lyder under allmänt åtal och åklagaren gjort bedömningen att det inte finns ett klart samhällsintresse att ändå väcka ett. Det betyder inte att de är frikända. Det betyder inte heller att en annan åklagare inte skulle gjort en annan bedömning.

De har inte ryggen fria med anledning av det här beslutet vilket de beter sig som att de har. De kan fortfarande hållas straffrättsligt ansvariga för sakerna de spridit.

Ska de fortsätta producera sånt här content så är det bara en tidsfråga innan de åtalas. Nästa offer kanske har mer is i magen och inte börjar fäkta tillbaka, så det inte finns någonting att trycka på från försvarets sida när de misstänks nästa gång. Det är liksom inte en hållbar grund att stå på att göra den här typen av content. För det är faktiskt olagligt, och det tycker åklagaren som valt att inte väcka åtal också.
Citera
2025-11-24, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentieisback
Herre jävlar vad det gnälls över vad innehållet i dokumentären kan tänkas ha. Så länge Anjo gick i tron att dokumentären skulle handla om honom, vilken stjärnkreatör på Youtube han är, var allt bara fantastiskt. Man roade sig med att Chrippa inte visste något. När det sen visade sig att Arbetet med dokumentären redan pågått i över ett halvår och att den inte alls skulle handla om Anjo specifikt, vände spekulationerna. Plötsligt manipuleras följare att tro att den är en vinklad och skall få Chrippa och Linnea att se ut som offer, och Jocke och Anjo att se ut som bad guys. Ni har fel. Dokumentären handlar om klimatet på sociala medier och hur det påverkar människor. Hur stora kreatörer men få ord kan göra livet till ett helvete för andra. Chrippa, och Linnea, kommer få stå till svars, likväl som alla andra. Att just Anjo och Jocke blev "lurade" att delta behöver man inte vara kärnfysiker för att förstå. Hur fan tror ni det går till när granskande journalister jobbar med politiker och högdjur inom näringslivet? Tror ni att dom får vara med och forma programmet? Eller att dom vet allt innan det sänts?
Den dokumentären kommer bli en banger av den enkla anledningen att människor som inte hänger 24/7 på Youtube får se vilken vidrig värld det är, och vissa kanaler borde plockas bort
Men så fruktansvärt roligt! Såg ifrån en av Anjos egna videos när han berättar om hur lurad han blivit. Teamet ville jag skulle visa i MIN (anjos alltså) vilka goda vänner jag och jåcke är, sen sitter han och återger ordagrant hur ĥan har dragit in jåcki i värsta skitstormen, men reflekterar bara över att HANS dokumentär som han trott skulle hylla honom istället handlar om det dåliga klimatet på sociala medier. Någon i tv teamet har berömt anjo jättemycket för hans fantastiska film om "den väldigt kända artisten" Anna book och hennes våldtäktsdömda son. Erbjuder sen jåcki att komma och grilla med ungarna så han får synas i dokumentären om anjos liv som badboll. Han framstår verkligen som iq65 i sina egna videos, så SVT behöver inte ens anstränga sig för att få honom att framställas i dåliga dagar, ni fattar.
Citera
2025-11-24, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
Men så fruktansvärt roligt! Såg ifrån en av Anjos egna videos när han berättar om hur lurad han blivit. Teamet ville jag skulle visa i MIN (anjos alltså) vilka goda vänner jag och jåcke är, sen sitter han och återger ordagrant hur ĥan har dragit in jåcki i värsta skitstormen, men reflekterar bara över att HANS dokumentär som han trott skulle hylla honom istället handlar om det dåliga klimatet på sociala medier. Någon i tv teamet har berömt anjo jättemycket för hans fantastiska film om "den väldigt kända artisten" Anna book och hennes våldtäktsdömda son. Erbjuder sen jåcki att komma och grilla med ungarna så han får synas i dokumentären om anjos liv som badboll. Han framstår verkligen som iq65 i sina egna videos, så SVT behöver inte ens anstränga sig för att få honom att framställas i dåliga dagar, ni fattar.

Det är faktiskt ett nytt lågvattenmärke efter att han förstått vad det handlar om. För att påstå sig vara så intresserad av journalistik och specifikt dokumentärer verkar han ha väldigt lite kunskap om det och vilka metoder man använder sig av.
Citera
2025-11-24, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nizy
Liten nyfiken fråga , det skrivs i denna tråd som Anjo kommer bli kapad vid fotknölarna i SVTs otroliga vassa doumentär Hatet som Chrippa varit med och byggt upp ihop med supande oj superjournalisten BG ... Är det nån som vet om den finns ? om det kommer vara en serie ? 1 program eller en kort dokumentär eller är det ett inslag i nåt annat program? Kräftan pratar som om han vet hela slutresultatet . Men att han säger saker har 0 trovärdighet och dessutom om han sett det och kan kommentera det så faller allt som uppgjort. Så kan det vara så att alla är trollade och ingen vet vad det handlar om ? Eller vad är det som skall visas ? Kommer det visas ? etc

Om det blir en dokumentär tror jag alla kommer få sitt beskärda del av "ofint innehåll" presenterat. Då syftar jag på Jocke, Anjo, Chrippa och Linnea. Ingen av dom är helt oskyldiga.

Sen har några bett om ursäkt för vissa videos/lögner och gått vidare och försonats medan andra hållit igång drevet för att tjäna pengar och fortsatt sprida lögner och utövat nåt som kan liknas med förföljelse, helt i onödan.

Och det verkar också vara typ samma upplägg mot andra personer.
Citera
2025-11-24, 20:02
Medlem
Citat:
Det är bara att lyssna på Mesviktarnas senaste "video". Så får du veta exakt vad som sägs, istället för att nån ska berätta det för dig.
Varning bara för att du kommer vilja slita av dig öronen......

Jag tänker inte lyssna på en video över en timme för att besvara en fråga av dig. Om du är så intresserad av just min åsikt i den frågan så får du ge mig tidsangivelser på när det tas upp.

Under tiden väntar jag på någon form av belägg på att Bo-Görans position på SVT på något sätt ska vara hotad.
Citera
2025-11-24, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juristus
Jag tänker inte lyssna på en video över en timme för att besvara en fråga av dig. Om du är så intresserad av just min åsikt i den frågan så får du ge mig tidsangivelser på när det tas upp.

Under tiden väntar jag på någon form av belägg på att Bo-Görans position på SVT på något sätt ska vara hotad.

När har jag påstått det sistnämnda?
Citera
2025-11-24, 20:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av juristus

Jag lyssnar på den, kan spamma lite timestamps

Anneli påstår mer eller mindre att bytet av åklagaren lett till nedläggning (5:00)
Är hon en dum hora? Ja kanske!

https://youtu.be/R6c3TXk_BQI?si=QIw3tWvqzkT1MKA_&t=300
Senast redigerad av AtlernativFrSverge 2025-11-24 kl. 20:21.
Citera
2025-11-24, 20:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nizy
Liten nyfiken fråga , det skrivs i denna tråd som Anjo kommer bli kapad vid fotknölarna i SVTs otroliga vassa doumentär Hatet som Chrippa varit med och byggt upp ihop med supande oj superjournalisten BG ... Är det nån som vet om den finns ? om det kommer vara en serie ? 1 program eller en kort dokumentär eller är det ett inslag i nåt annat program? Kräftan pratar som om han vet hela slutresultatet . Men att han säger saker har 0 trovärdighet och dessutom om han sett det och kan kommentera det så faller allt som uppgjort. Så kan det vara så att alla är trollade och ingen vet vad det handlar om ? Eller vad är det som skall visas ? Kommer det visas ? etc

Tre delar på ca en timme vardera med start nästa vecka. Vill du veta vad den kommer handla om får du nog avvakta. Att det skulle handla speciellt om Anjo är något han drömmer om. Från början var han helt till sig i trasorna om att SVT skulle göra en dokumentär "on honom", sen blev han helt galen när han fick till sig att arbetsnamnet var HATET och skulle handla om sociala medier. Började förtala och manipulera sina följare om att SVT vinklat allt och minsann inte haft med några experter. Anjo som är Youtubes Janne Josefsson hade ju med sig en massa expertutlåtande i sin dokumentär om Antonio Book
Citera
2025-11-24, 20:31
Medlem
Om det blir en dokumentär.. tycker mig ha sett lite konstigheter men då jag inte är en dokumentärskapare så låter vi det vara osagt.
Citera
2025-11-24, 22:34
Medlem
Citat:
När har jag påstått det sistnämnda?

Det var ett tillägg till det som har påståtts tidigare och det mitt inlägg handlade om. Kan du inte komma med direkta timestamp så kan jag inte svara på din fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av AtlernativFrSverge
Jag lyssnar på den, kan spamma lite timestamps

Anneli påstår mer eller mindre att bytet av åklagaren lett till nedläggning (5:00)
Är hon en dum hora? Ja kanske!

https://youtu.be/R6c3TXk_BQI?si=QIw3tWvqzkT1MKA_&t=300

Det var ju inte direkt det som man påstod att man hade sagt här. Om en åklagare i princip var redo att gå till åtal och den andra lägger ner det direkt det kommer till dennes bord kan jag förstå att man tycker att det är konstigt, men de har väl helt enkelt haft olika syn på vad som är i allmänhetens intresse och inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in