2025-11-24, 19:37
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Man kan betala för medlemskap; är visst innehåll låst om man inte betalar som typ Aftonbladet?

Wow. Det är på något vis bland det mest patetiska jag någonsin hört. Men det liknar ju grejen med utfattiga amerikaner från södern som sakta dör av fullt behandlingsbara krämpor medan de donerar pengar till Trumps valkampanj. Fattiga som skänker pengar till rika som hatar fattiga, som bara använder dem som nyttiga idioter för att göra livet surare för dem.
Citera
2025-11-24, 19:39
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Man kan betala för medlemskap; är visst innehåll låst om man inte betalar som typ Aftonbladet?
Fast dom säger ju själva att inget ska ligga bakom betalvägg.

Det är ju inte konstigare än Patreon.
Citera
2025-11-24, 19:43
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Wow. Det är på något vis bland det mest patetiska jag någonsin hört. Men det liknar ju grejen med utfattiga amerikaner från södern som sakta dör av fullt behandlingsbara krämpor medan de donerar pengar till Trumps valkampanj. Fattiga som skänker pengar till rika som hatar fattiga, som bara använder dem som nyttiga idioter för att göra livet surare för dem.

Läste nu att de inte skall ha betalvägg. (Patreon har väl betalvägg?)

Ps. det brinner i knutarna på sossarnas trollfabrik, bäst du skyndar dig ut innan du blir bränd. Sitt inte bara där och stirra på kaffekoppen som en hund! Ds.
Citera
2025-11-24, 19:49
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Kan du nämna någon "oberoende media" i Sverige? Som inte bara är det på "papperet"... Detta kan bli ytterst intressant!

Det är många oberoende media, SVD, DN, Arbetaren, FoF, Land, Hänt m.fl. De flesta har en ideologisk grund som utgångspunkt, skillnaden mot Jönssons 100% hittar du i transparensen.

Jönsson behövs, det tycker jag, ska han bli spännande behöver han verka öppet med redovisning vart bidragen kommer från, vem vill lyssna på en köpt medieprofil?

För all del, tänk om högdjuren från gammelmedia besöker Jönsson och golvar honom retoriskt&argumentationsmässigt.

Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Oj vad hemskt, Henrik Jönsson startar en mediekanal som konkurrerar med etablerad media. Nästan samma nivå som när Hitler utropade sig till fuhrer, hur ska demokratin överleva...
Många är nog rädda nu. "Sanningen" från herr Jönsson.
Senast redigerad av Brunafingrarna 2025-11-24 kl. 20:00.
Citera
2025-11-24, 19:51
Medlem
guderis avatar
Oj vad hemskt, Henrik Jönsson startar en mediekanal som konkurrerar med etablerad media. Nästan samma nivå som när Hitler utropade sig till fuhrer, hur ska demokratin överleva...
Citera
2025-11-24, 19:52
Medlem
Batagares avatar
Tack Henrik Jönsson! Fullständigt bedrövligt att journalistkåren sviker sitt granskande uppdrag. Här finns ju dessutom nyhetsvärde!
Tack Henrik, stor applåd!
Citera
2025-11-24, 19:54
Medlem
Q6s avatar
Blir spännande att följa.
Citera
2025-11-24, 19:55
Medlem
Kul att Hanif Bali ska bara med mycket. Vettig man Hanif. Han får min röst
Citera
2025-11-24, 20:01
Medlem
Detta behövs men undrar om de kommer kunna hålla uppe geisten eller stagnera som bulletin och många andra projekt.

Gäller att hitta folk att rotera och producera varje dag.
Citera
2025-11-24, 20:16
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunafingrarna
Det är många oberoende media, SVD, DN, Arbetaren, FoF, Land, Hänt m.fl. De flesta har en ideologisk grund som utgångspunkt, skillnaden mot Jönssons 100% hittar du i transparensen.

Jönsson behövs, det tycker jag, ska han bli spännande behöver han verka öppet med redovisning vart bidragen kommer från, vem vill lyssna på en köpt medieprofil?

För all del, tänk om högdjuren från gammelmedia besöker Jönsson och golvar honom retoriskt&argumentationsmässigt.

Anser du dessa vara oberoende så blir det komiskt när du kritiserar 100%. Du kan ALDRIG vara helt oberoende om du har en ideologisk grund...
Citera
2025-11-24, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunafingrarna

Man är väl inte "oberoende" om man är beroende av statliga bidrag?
Citera
2025-11-24, 20:25
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Inget jättefan av Jönsson och jag antar att Hanif och Jan Emanuel bli återkommande gäster.

Gäsp.

Men, det blir nog bättre än SVT i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in