2025-11-24, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren2021
Hela våra kapitalistiska system skulle kollapsa.

Nästan alla religiösa skrifter fördömer rikedomar.

Vad skulle ske med våra banksystem? Vem skulle våga jobba på bank (eller Kronofogden för den delen)?
Fast det är ändå små konsekvenser jämfört mot:

Kolla här vad Dan Farah och Joe Rogan diskuterar.
https://youtu.be/cO_wtRrjNrI?t=242

Stämmer ögonvittnes uppgifter som dessa har vi att göra med teknologi som kan likställas med Magi i Harry Potter filmerna. Små objekt på utsidan kan på insidan ha dimensionerna av ett fotbollsplan.

Implikationerna går inte att föreställa sig.
Citera
2025-11-24, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omnik

Små konsekvenser?

Titta igenom mina tidigare inlägg och fundera lite:

1

2

3

Se även exempelvis här (långt klipp).

Jag skulle inte kalla det ovanstående för "små konsekvenser" direkt.
Citera
2025-11-24, 16:58
Medlem
Citat:
Små konsekvenser?
Allt är relativt, påstår inte att någonting är ''små'' konsekvenser men en systemkollaps kan vi antagligen återhämta oss ifrån med tiden. Något bättre kan byggas upp efteråt.

En sån här teknologi? Följderna är oförutsägbara ifall människor får tillgång till den.
Citera
2025-11-24, 17:00
Avslutad
Citat:

Kolla här vad Dan Farah och Joe Rogan diskuterar.
https://youtu.be/cO_wtRrjNrI?t=242

Stämmer ögonvittnes uppgifter som dessa har vi att göra med teknologi som kan likställas med Magi i Harry Potter filmerna. Små objekt på utsidan kan på insidan ha dimensionerna av ett fotbollsplan.

Implikationerna går inte att föreställa sig.
Kan man även tänka sig att hastigheterna är mindre på insidan än på utsidan? Annars skulle de väl krossas av accelerationen och de tvära svängarna.
Citera
2025-11-24, 17:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Jösses! Det är väl helt uppenbart att jag inte har någon annan tydlig uppfattning än att det kanske förekommer aliens på jorden, kanske inte. TS behöver väl inte dig som någon mindre förstående gatekeeper. Jag relaterar till TS samtliga inlägg när jag ber TS utveckla sina tankar. Inte ett enda av dina inlägg däremot.

Förståelse byggs från grunden, inte genom att välja favoriter. Resten är bara genvägar. Vissa behöver längre tid för att inse det.

Jag är ingen gatekeeper, vi delar inte ens åsikt i frågan TS och jag, som du kanske har sett.
Du tar mina råd till dig som påhopp och blir defensiv och vill kontra med att försöka såra mina känslor istället för att bli tacksam. Det är i själva verket bara du som sätter hinder för din egen utveckling när du agerar så.

EDIT: Såg nu att du faktiskt direkt ville motbevisa mig och därmed svarar på någons inlägg där du försöker tänka själv och resonera, för första gången i tråden.
Så, mina råd verkar få effekt, synd bara att det är för att du vill motbevisa mig istället för att du insåg att jag hade rätt. Men huvudsaken är att du nu verkar utvecklas och det är bra. Mission complete
Senast redigerad av vetingeteller 2025-11-24 kl. 17:03.
Citera
2025-11-24, 17:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Förståelse byggs från grunden, inte genom att välja favoriter. Resten är bara genvägar. Vissa behöver längre tid för att inse det.

Jag är ingen gatekeeper, vi delar inte ens åsikt i frågan TS och jag, som du kanske har sett.
Du tar mina råd till dig som påhopp och blir defensiv och vill kontra med att försöka såra mina känslor istället för att bli tacksam. Det är i själva verket bara du som sätter hinder för din egen utveckling när du agerar så.
Jag tror att det bara är så att jag tänker mer rationellt än vad du gör.
Citera
2025-11-24, 17:29
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Jag tycker att det är trovärdigt pga att det är tunga namn som vittnar - och jag är så gott som övertygad , men några frågetecken:

1 - De säger att inte ens presidenten kan beordra "visa mig allt nu" pga att det är naivt att tro att det fungerar så. Så kan det kanske vara - men jag har ändå svårt att tro att presidenten inte kan få reda på allt. Hur ser juridiken ut runt detta? Finns det fler saker som presidenterna inte får eller kan se vad gäller landet i stort? Dvs är det bara i UAP frågan eller finns det annat också?

2 - Luis Elizondo (som drev projektet AATIP och stor del av dokumentären handlar om) sa att han sett filmer som är helt övertygande att det finns utomjordiska UAPs. Men han säger inte i detalj vad dessa filmer föreställer.

3 - Luis Elizondo säger dock att initierade personer har sagt att en farkost har landat på en militärbas och en varelse har gått ut och "pratat" med uniformerad personal på basen.
Visst . . kanske - men det tar ju det hela till en ny nivå. Inte bara konstiga sonder och eventuellt döda kroppar utan närkontakt av tredje graden. Om det nu finns ET UAPs så kan det ju ha skett, men det blir ändå lite over the top för mig.

Här hoppar jag direkt till fråga 3. Inom ufologi har det ref spec till två olika möten. Den mytomspunna Greada treaty feb 1954 och en annan på Holloman air force base som filmades

Den första är helt ärligt riktigt Creepy och förstår om folk har svårt att ta in den. Den har ändå förekommit i lite olika visselblåsarsammanhang genom åren. Namn och vittnen finns. Bedöm själv. Länk below

Den börjar 04.00) efter reklamen

https://youtu.be/UPxOHRySFRM?si=g5SZVqMHLwtXNm2s

—————————————————

https://youtu.be/sq5nnrdOwqs?si=RoUx0zpATg0R3aeN
Citera
2025-11-24, 17:58
Medlem
526s avatar
Citat:
Jag har sett amerikansk lagtext som tydligt anger att den amerikanska presidenten inte får avslöja vissa hemligstämplade uppgifter utan att sekretessen först har undanröjts genom en särskild process inom Department of Energy (DOE).

Får se om jag orkar leta och lägga upp det här ikväll.
Är det en lag bara för ET grejen? Om det är Department of Energy (DOE) som ska driva processen så bör det ju höra till det - eller sköter DOE alla processer för alla typer av hemligstämplade uppgifter? Verkar konstigt isf?

Citat:
Nästan alla visselblåsare inom "Disclosure-movement" har hintat om en och samma sak (nämligen existensen av mänskliga själar, änglar & demoner, himmel & helvete).

Om vi tar Anna Paulina Luna som ett exempel, som många gånger har hintat om Enoks bok (som i sin tur fastslår att ett evigt helvete väntar på de som syndar) - så tror jag att ett sådant offentligt tillkännagivande skulle medföra långtgående konsekvenser för våra samhällen.

Hela våra kapitalistiska system skulle kollapsa.

Nästan alla religiösa skrifter fördömer rikedomar.

Vad skulle ske med våra banksystem? Vem skulle våga jobba på bank (eller Kronofogden för den delen)?
Jo.
Det är just sånt här som kommer få raketboost om/när det kommer ut. Tokreligiösa fanatiker som bildar sekter. Du kanske ska starta en redan nu med early-bird rabatt på medlemskap.
Citera
2025-11-24, 18:04
Medlem
Citat:
Kan man även tänka sig att hastigheterna är mindre på insidan än på utsidan? Annars skulle de väl krossas av accelerationen och de tvära svängarna.
Förstår jag Dan rätt så verkar det som att insidan inte existerar på samma lokala plats där farkosten yttre skikt existerar, den förvränger tid och rum, som att gå igenom en portal till en annan miljö.
Citera
2025-11-24, 18:17
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
1. Jag får inte ihop vad som egentligen krävs av oss som tvivlar men inte utesluter
2. Om det är så att de krävs något utöver klara, synliga bevis som kallas tro eller något annat och som måste komma inifrån med hjälp av en högre makt så undrar jag om det är något som är gemensamt för dessa 34 intervjuade personer.
3. Eller finns det hemliga bevis? Då är det väl inget som helst behov av insikter från ett överjag?

1. KRAV
Det krävs ingenting av dig och att tvivla är inte ett problem – Att "inte veta" är helt naturligt. Vi är alla människor i olika stadier av förståelse – precis som jag själv varit okunnig i många avseenden under min uppväxt.
Det jag ofta reagerar på är när argumenten mot fenomenet vilar på orimliga antaganden, eller logiska brister – exempelvis idén att alla vittnen / visselblåsare ljuger utan realistiskt motargument.
Det är inte samma sak som att du måste tro på det. Jag presenterar den logiska banan, inte en färdigpaketerad övertygelse.

2. LUDDIGA BEVIS
Har man sett hela filmen och fortfarande inte tror att ämnet är sant till >90% tror jag att frågan om bevis inte längre handlar om ett flygande tefat på ett museum med skylten "från Zeta Reticuli" utan om ens rädsla att acceptera den konklusiva slutsatsen.
En person får ett Stage 4 cancerbesked och 3-6 månader kvar att leva i en rutinundersökning. Personen blir chockad men tänker att läkaren har fel. Går till en annan läkare. Samma sak. En till läkare, samma besked. Efter sex olika läkarundersökningar och mer eller mindre samma besked förstår personen att detta är inte en förkylning som försvinner med lite citronvatten och finsk bastu. Detta är allvar.
Vad är skillnaden?
Ingen av läkarna har Top Secret Clearance för att hantera kärnvapen.

Grundfrågan är därför:

a) Hur många gånger krävs det att man hör samma sak innan man slutar hoppas att det inte är sant?
b) Hur mycket mer bör vi lyssna när de som säger det inte är vanliga läkare, utan personer med tillgång till statens allra djupaste sekretessnivåer?

Återigen – Jag ger dig en logisk bana, men det är du som får dra slutsatsen.

3. HEMLIGT ÄMNE SKAPAR EGET INFORMATIONSLAGER
Jag tror nyckeln till varför detta ämne skaver för många ligger i hur UFO-fenomenet behandlats – i kontrast till andra vetenskapliga upptäckter.
Tänk dig ett nyupptäckt solsystem med potentialen att hysa liv – då bjuds astronomer och forskare till BBC, det skrivs artiklar och det firas. Men när det gäller UFO-fenomen, då sker det motsatta:

Rapporter tystas ned.
Data hemligstämplas
Vittnen förlöjligas.
....och hela ämnet paketeras kulturellt som sci-fi, konspiration och "galen i en kastrull". Varför?

Tillvaratagna tefat hanteras strikt som ett extremt säkerhetsklassificerat militärt projekt, som i filmen citeras som "Manhattan-projektet på steroider".

Samtidigt matar Hollywood oss med gröna gubbar i pyjamas och laser-pang-pang med roliga ljud.
Det skapar en illusion som hjärnan tror är fiktion, men som i verkligheten är precis det som vittnena i Age of Disclosure gör gällandes;
UFO-ämnet är en realitet och ett 80 år långt topphemligt militärt projekt för att kontrollera nästa supervapen eller superteknik och därmed framtidens maktbalans.
Tack för kloka och sunda frågor.
Senast redigerad av theUFOsummoner 2025-11-24 kl. 18:20.
Citera
2025-11-24, 18:34
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Ingen administration har gjort det hittills så det är svårt att se att den nuvarande skulle göra det.
Så vida inte clownen Trump tjänar på det förstås. Då kanske möjligtvis.

UFO-ämnet har aldrig varit så här väldokumenterat och publicerat tidigare, så motivet att göra det har kanske inte funnits på samma sätt. Dokumentären antyder att Bush-admin diskuterade frågan och får denna film stor spridning är det kanske läge för "Trumpeten".

Kruxet är vad som händer efter en sådan manöver, kommer någon bry sig eller stannar samhället upp? Det senare får förödande konsekvenser...
Citera
2025-11-24, 18:37
Medlem
526s avatar
Citat:
Förstår jag Dan rätt så verkar det som att insidan inte existerar på samma lokala plats där farkosten yttre skikt existerar, den förvränger tid och rum, som att gå igenom en portal till en annan miljö.
https://ntrs.nasa.gov/api/citations/20110015936/downloads/20110015936.pdf

https://www.youtube.com/watch?v=UUBwtkCg8Gc
Senast redigerad av 526 2025-11-24 kl. 18:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in