2025-11-24, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaponen98
Ni alla som skriver och kallar MÄ för hora, slyna mm. borde skämmas. Det framgår i domen att MÄ nyligen tagit studenten dvs förmodligen 18 år gammal. Har man läst FUPen ser man tydligen att det är en väldigt ung tjej, liksom och typ i varannan mening.

Jag får ont i magen av att läsa vissa inlägg, jag förstår inte hur man har det i sig att uttrycka sig på det sättet om en annan människa. Och jag väljer att endast lyfta MÄ då det är fler som har haft det i sig att respektera honom än henne, istället för att respektera båda två samtidigt.

Att hon ska ha gjort sin anmälan för ekonomiskt vinst är det absolut sjukaste jag har hört i mitt liv. Dom kvinnor som har anmält högt uppsatta personer i samhället får väldigt sällan den ekonomiska vinst ni så gärna väljer att fokusera på. Så vad i helvete skulle en nattklubbschef i Göteborg kunna generar denna stackars tjej för vinst?

Jag antar att hon är nyligen 18 år fyllda, lagt till honom på snap i hopp om att få komma in på våra vidriga klubbar. Att kalla honom för en ”chef” över någonting somhelst är stört. Han är i en maktposition och av det som framgår utnyttjas den mer än gärna uppenbarligen. En normal nästan 30 årig man SPYR av tanken av att få bilder från en 18 årig tjejs bröst, som han hävdar att han fått. Att ens entertaina någon form av relation med en 18 åring när man själv nästan är 30 är helt jävla sinnesjukt.
Att han i förhör sitter rakryggad och hävdar att han trodde att detta var början på något fint?? Ni hör väll hur sjukt detta låter? Att han i förhör sitter rakryggad och berättar om att hans fina gest till henne var att hämta ett glas vatten och ställa det på nattduksbordet närmast henne ÄR SJUKT.

Vad är det med er alla??? Jag blir så rädd för vårat samhälle och av tanken att dom flesta av er förmodligen är från Göteborg också. Fyfan. Att veta att ni går på samma gator som jag själv. Jag spyr.

Vem i helvete får också för sig tanken efter man legat att vi kanske ska ta och byta lakan när vi ändå är igång? Har nån av er varit med om det? Nä de tror jag fan inte att ni har. Det har väll inte så mycket med saken att göra, men vad är det för störd ”fin gest”? Han hävdar att han gör det för att det ska vara mysigt på morgonen? Ja vafan har du lyckats göra i sängen under dom 3 minuter han hävdar att dom hade samlag som resulterade i ett byte av lakan, ÅTTA kuddar m.m.

Att han ens hävdar att detta var början på ”något fint” när han dagen efter skämtar i sin lilla gruppchatt om att hon kissat på sig? Det hade iallafall inte jag gjort om jag försökte inleda något fint med en person jag genuint tyckte om. Och hade ni det, eller ja det hade ni för ni är ett gäng incels.

Domen är fastställd, han är frigiven. Och det får man respektera. Men att sitta och skriva som ni gör om tjejen är det äckligaste jag någonsin har sett. Hon har förmodligen sett och läst vartenda ord. Och ni alla har gjort er förtjänta en gosig och varm plats i helvetet för det.

Vad jag ser och läser är en jävligt stark tjej. Hon gjorde rätt för sig, och det tar en enorm styrka ingen utav er ens har hälften utav. Sitter och gömmer er bakom fakeprofiler och snackar skit, stå för det ni säger och skriver istället. Lägg ut varenda kommentar ni lagt på eran instagram istället. Skicka varenda kommentar till eran syster, mamma eller tjejkompis. Där snackar vi om att komma ytterst lite nära styrkan denna tjejen har.

Hur en våldtäckt ska se ut eller beskrivas i förhör finns det inte en mall för. Varje fall är sitt eget med olika bidragande faktorer. Men det fattar inte ni ärthjärnor och det är ingen ide för mig att försöka få er att förstå. Jag skriver egentligen bara för tjejen, om hon är inne och läser så ska hon veta att INGEN normal människa i denhär stan tänker såhär om henne. Utan bara samhällets bottenskrap gör det.

Läste inte hela, orkade inte - bryr mig ärligt talat inte. Det var ett dåligt fylleligg, punkt slut. Är du 18 får du ha lite vett i skallen om du ska ut och supa och löjla dig. Annars stanna hemma. Killen må vara ute efter nyligen fyllda 18 - åringar. Inte min stil och inte så nice men lagligt är det inget fel.

Möjligt att hon var ganska full och att han kunnat utnyttja det, men det att bli dömd för våldtäkt är ett stort hopp.

Utescenen är hemsk men man borde kanske inte anmäla någon för något om man "inte minns" eller "vet inte". Då kanske jag ska anmäla alla som jag tycker ser påverkade av narkotika ute på stan. När de frågar varför jag tror att de var påverkade så säger jag "vet inte".
Senast redigerad av Zebus 2025-11-24 kl. 10:03.
Citera
2025-11-24, 12:12
Medlem
Verkar som att de flesta tycker att killen är oskyldig. Och vad vet jag, det kanske han är. Men jag funderar ju på en del saker.

I inledande förhör säger han ju att han inte nyttjar narkotika. När han blir överbevisad så erkänner han dock direkt och döms även för detta. M a o så vet vi att han är fullt kapabel att ljuga för att slippa straff för saker han kan dömas för. Vilket ju kan vara intressant att ta med sig när man funderar på om det där knullet var en våldtäkt eller en handling som bägge parter var med på.

Man hittar sedan mannens sperma i kvinnans anal och expertis menar att den inte kunnat komma dit utan någon form av penetrering. Upprepade gånger nekar mannen till att det ska ha förekommit analsex eller att han fört in typ fingrar i hennes anal. Hur fan hamnar då sperman där?

Kvinnan glömmer sina trosor, beställer en Bolt som hon sedan avbokar och verkar överhuvudtaget förvirrad när hon innan mannen vaknar, lämnar hans lägenhet. Tyder inte det på att hon borde varit rätt packad den här kvällen, vilket väl även analysen av hennes promillehalt senare på dage, också landar i?

Så om vi då har en packad kvinna med sperma i röven som lämnar en man som om och om igen upprepar att han varken haft kuk eller fingrar i kvinnans röv, blir man då inte lite fundersam på vad som hände där i lägenheten?

Själv måste jag säga att jag landar i att det är 50/50 vad gäller vem av de två som pratar sanning. Det innebär ju såklart att mannen ska frias vilket också skett. Men jag skulle då personligen aldrig landa i slutsatsen att kvinnan ljuger. Hon kanske ljuger men hon kan lika gärna tala sanning. Om hon var ute efter lite skadeståndspengar hade hon väl kunnat bre på lite när hon pratar om vad som hänt i lägenheten. T ex säga att hon minns att hon blir påsatt i röven samt att hon iaf vid något tillfälle har sagt klart och tydligt nej till killens närmanden. Istället för att beskriva kvällen närmast som en dimma.
Citera
2025-11-24, 12:54
Medlem
Citat:
Ni alla som skriver och kallar MÄ för hora, slyna mm. borde skämmas. Det framgår i domen att MÄ nyligen tagit studenten dvs förmodligen 18 år gammal. Har man läst FUPen ser man tydligen att det är en väldigt ung tjej, liksom och typ i varannan mening.

Jag får ont i magen av att läsa vissa inlägg, jag förstår inte hur man har det i sig att uttrycka sig på det sättet om en annan människa. Och jag väljer att endast lyfta MÄ då det är fler som har haft det i sig att respektera honom än henne, istället för att respektera båda två samtidigt.

Att hon ska ha gjort sin anmälan för ekonomiskt vinst är det absolut sjukaste jag har hört i mitt liv. Dom kvinnor som har anmält högt uppsatta personer i samhället får väldigt sällan den ekonomiska vinst ni så gärna väljer att fokusera på. Så vad i helvete skulle en nattklubbschef i Göteborg kunna generar denna stackars tjej för vinst?

Jag antar att hon är nyligen 18 år fyllda, lagt till honom på snap i hopp om att få komma in på våra vidriga klubbar. Att kalla honom för en ”chef” över någonting somhelst är stört. Han är i en maktposition och av det som framgår utnyttjas den mer än gärna uppenbarligen. En normal nästan 30 årig man SPYR av tanken av att få bilder från en 18 årig tjejs bröst, som han hävdar att han fått. Att ens entertaina någon form av relation med en 18 åring när man själv nästan är 30 är helt jävla sinnesjukt.
Att han i förhör sitter rakryggad och hävdar att han trodde att detta var början på något fint?? Ni hör väll hur sjukt detta låter? Att han i förhör sitter rakryggad och berättar om att hans fina gest till henne var att hämta ett glas vatten och ställa det på nattduksbordet närmast henne ÄR SJUKT.

Vad är det med er alla??? Jag blir så rädd för vårat samhälle och av tanken att dom flesta av er förmodligen är från Göteborg också. Fyfan. Att veta att ni går på samma gator som jag själv. Jag spyr.

Vem i helvete får också för sig tanken efter man legat att vi kanske ska ta och byta lakan när vi ändå är igång? Har nån av er varit med om det? Nä de tror jag fan inte att ni har. Det har väll inte så mycket med saken att göra, men vad är det för störd ”fin gest”? Han hävdar att han gör det för att det ska vara mysigt på morgonen? Ja vafan har du lyckats göra i sängen under dom 3 minuter han hävdar att dom hade samlag som resulterade i ett byte av lakan, ÅTTA kuddar m.m.

Att han ens hävdar att detta var början på ”något fint” när han dagen efter skämtar i sin lilla gruppchatt om att hon kissat på sig? Det hade iallafall inte jag gjort om jag försökte inleda något fint med en person jag genuint tyckte om. Och hade ni det, eller ja det hade ni för ni är ett gäng incels.

Domen är fastställd, han är frigiven. Och det får man respektera. Men att sitta och skriva som ni gör om tjejen är det äckligaste jag någonsin har sett. Hon har förmodligen sett och läst vartenda ord. Och ni alla har gjort er förtjänta en gosig och varm plats i helvetet för det.

Vad jag ser och läser är en jävligt stark tjej. Hon gjorde rätt för sig, och det tar en enorm styrka ingen utav er ens har hälften utav. Sitter och gömmer er bakom fakeprofiler och snackar skit, stå för det ni säger och skriver istället. Lägg ut varenda kommentar ni lagt på eran instagram istället. Skicka varenda kommentar till eran syster, mamma eller tjejkompis. Där snackar vi om att komma ytterst lite nära styrkan denna tjejen har.

Hur en våldtäckt ska se ut eller beskrivas i förhör finns det inte en mall för. Varje fall är sitt eget med olika bidragande faktorer. Men det fattar inte ni ärthjärnor och det är ingen ide för mig att försöka få er att förstå. Jag skriver egentligen bara för tjejen, om hon är inne och läser så ska hon veta att INGEN normal människa i denhär stan tänker såhär om henne. Utan bara samhällets bottenskrap gör det.

HON LJÖG JU
Citera
2025-11-24, 13:09
Medlem
Hoppas det finns en å annan på klubbarna framöver som kommer ge han det han förtjänar bara för att han frias från detta så vet jävligt många vad han håller på med å är kapabel till. Det är ju bara å ta en titt på hur han ser ut i ansiktet
Citera
2025-11-24, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlmort
HON LJÖG JU
Så det vet DU?
Var du samuels personliga assistent när händelserna skedde?
Eller gissar du?
Citera
2025-11-24, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BennyBakslag
Är man 27 år och närmar sig 30 ska man inte dra hem 10 år yngre 18-åringar som går i gymnasiet. Sen att dessutom passa på att knulla analt? Inga normala 18-åriga tjejer har tillräcklig sexuell erfarenhet för att vara bekväm med analsex på ett one night stand för fan. Kom igen.

Oavsett våldtäkt eller ej, ingen reko kille direkt.
Sliskig jävel - håll er undan.

Att han dessutom pundar gör ju honom ännu mindre pålitlig & när han ljuger om det för polis så kan man ju bara anta att han ljuger om annat också med vad som hände mellan honom och henne.

De flesta företag borde rimligen hålla ett långt avstånd till ett sådant här kreatur är knappast pålitlig.
Citera
2025-11-24, 17:10
Medlem
BrunkeMundts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Verkar som att de flesta tycker att killen är oskyldig. Och vad vet jag, det kanske han är. Men jag funderar ju på en del saker.

I inledande förhör säger han ju att han inte nyttjar narkotika. När han blir överbevisad så erkänner han dock direkt och döms även för detta. M a o så vet vi att han är fullt kapabel att ljuga för att slippa straff för saker han kan dömas för. Vilket ju kan vara intressant att ta med sig när man funderar på om det där knullet var en våldtäkt eller en handling som bägge parter var med på.

Man hittar sedan mannens sperma i kvinnans anal och expertis menar att den inte kunnat komma dit utan någon form av penetrering. Upprepade gånger nekar mannen till att det ska ha förekommit analsex eller att han fört in typ fingrar i hennes anal. Hur fan hamnar då sperman där?

Kvinnan glömmer sina trosor, beställer en Bolt som hon sedan avbokar och verkar överhuvudtaget förvirrad när hon innan mannen vaknar, lämnar hans lägenhet. Tyder inte det på att hon borde varit rätt packad den här kvällen, vilket väl även analysen av hennes promillehalt senare på dage, också landar i?

Så om vi då har en packad kvinna med sperma i röven som lämnar en man som om och om igen upprepar att han varken haft kuk eller fingrar i kvinnans röv, blir man då inte lite fundersam på vad som hände där i lägenheten?

Själv måste jag säga att jag landar i att det är 50/50 vad gäller vem av de två som pratar sanning. Det innebär ju såklart att mannen ska frias vilket också skett. Men jag skulle då personligen aldrig landa i slutsatsen att kvinnan ljuger. Hon kanske ljuger men hon kan lika gärna tala sanning. Om hon var ute efter lite skadeståndspengar hade hon väl kunnat bre på lite när hon pratar om vad som hänt i lägenheten. T ex säga att hon minns att hon blir påsatt i röven samt att hon iaf vid något tillfälle har sagt klart och tydligt nej till killens närmanden. Istället för att beskriva kvällen närmast som en dimma.

Upplever det som blandade reaktioner än att det skulle finnas en övervägande majoritet som anser att Samuel är oskyldig. Att det finns folk som påstår att MÄ "ljuger" är sorgligt på sitt sätt, inte konstigt varför en del offer känner sig mindre benägna att anmäla ett brott.

Hans egna utsago var ju extremt löjeväckande i de överdrivna detaljerna som framfördes i förhöret om just den natten, vars trovärdighet försvagades på grund av den tekniska bevisningen (han förnekade analsex). Som sagt, oavsett om han är skyldig eller ej så är han märkt i många avseenden - bränd i huvudet och brännmärkt i sitt namn/rykte. Den sociala döden är mycket värre än vad man tror.

Det är mycket möjligt att Hovrätten har en annan uppfattning än Tingsrätten. Men detta ska ju vara ställt utom rimligt tvivel, vilket det finns i detta sammanhang - just tvivel. Hon blev nog inte drogad men möjligtvis utnyttjad av en person som förmodligen var i nyktert tillstånd (bortsett från sitt kokainsniffande så klart), men även detta kan inte fastställas till 100%. I juridisk mening blir detta bara indicier om man låter sig påverkas av andras berättelser om MGM. Han må vara ett svin i andras ögon men är han skyldig till ett brott? Jag vet inte. Förhoppningsvis så kan Hovrätten fatta ett avgörande beslut i detta ärende.
Citera
2025-11-24, 17:31
Medlem
nickenyfik007s avatar
Citat:

Brukar inte ta använder med 1 tidigare inlägg på allvar. Det är allt som oftast någon med personlig agenda som anslutit sig till chatten.

Personligen skyddar jag inte Samuel, han kanske är en idiot. Känner inte honom.
Oavsett så försvarar jag svensk lagstiftning, och den ska inte användas godtyckligt . Ska man dömas för brott, speciellt brott med sådan allvarlig karaktär så ska det vara bortom rimligt tvivel. Och här kunde alla som var opartiska dra slutsatsen att det fanns tvivel. Samma slutsats drog även rättens ledamöter.

Du använder värdeladdade ord såsom "Spyr", "ärthjärnor" "bottenskrap" vilket gör det uppenbart att du är känslomässigt investerad. Skulle rekommendera dig separera på dina känslor och sakfrågan när du pratar om juridik.

Förövrigt har jag inte läst att någon kallat henne hora här. (kan dock har missat det)
Senast redigerad av nickenyfik007 2025-11-24 kl. 17:37.
Citera
2025-11-24, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunkeMundt
Upplever det som blandade reaktioner än att det skulle finnas en övervägande majoritet som anser att Samuel är oskyldig. Att det finns folk som påstår att MÄ "ljuger" är sorgligt på sitt sätt, inte konstigt varför en del offer känner sig mindre benägna att anmäla ett brott.

Hans egna utsago var ju extremt löjeväckande i de överdrivna detaljerna som framfördes i förhöret om just den natten, vars trovärdighet försvagades på grund av den tekniska bevisningen (han förnekade analsex). Som sagt, oavsett om han är skyldig eller ej så är han märkt i många avseenden - bränd i huvudet och brännmärkt i sitt namn/rykte. Den sociala döden är mycket värre än vad man tror.

Det är mycket möjligt att Hovrätten har en annan uppfattning än Tingsrätten. Men detta ska ju vara ställt utom rimligt tvivel, vilket det finns i detta sammanhang - just tvivel. Hon blev nog inte drogad men möjligtvis utnyttjad av en person som förmodligen var i nyktert tillstånd (bortsett från sitt kokainsniffande så klart), men även detta kan inte fastställas till 100%. I juridisk mening blir detta bara indicier om man låter sig påverkas av andras berättelser om MGM. Han må vara ett svin i andras ögon men är han skyldig till ett brott? Jag vet inte. Förhoppningsvis så kan Hovrätten fatta ett avgörande beslut i detta ärende.
Nej, jag vet inte heller om han begått ett brott eller ej. Om det skulle bli så att han inte döms för annat än ringa narkotikabrott så tror jag knappast att han är direkt körd vad gäller jobbet. Sådana här grejer händer ju hela tiden och frias man så tror jag inte att det blir något större stigma.
Citera
2025-11-24, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BennyBakslag
Är man 27 år och närmar sig 30 ska man inte dra hem 10 år yngre 18-åringar som går i gymnasiet. Sen att dessutom passa på att knulla analt? Inga normala 18-åriga tjejer har tillräcklig sexuell erfarenhet för att vara bekväm med analsex på ett one night stand för fan. Kom igen.

Oavsett våldtäkt eller ej, ingen reko kille direkt.
Sliskig jävel - håll er undan.
Kan bara hålla med. Att knulla nyckläckta 18åringar är ju förfan på gränsen till pedofili. Pedofil och våldtäksman, vilken kombo. Oavsett frigvining eller inte så är Samuels liv över. De enda han kan är att leka viktig på krogen, han har inga andra egenskaper, och vilken krog vill ta i honom nu? En flytt till ett land långt ifrån Sverige är hans enda val.
Senast redigerad av Tachankamannen 2025-11-24 kl. 18:00.
Citera
2025-11-24, 18:16
Medlem
Gaupes avatar
Märkligt att snubben i tråden blir frikänd trots att han hans sperma hittas i (den förmodat mkt berusade) tjejen (som han nekar till att ha haft sex med) samtidigt som en annan man döms till tre års fängelse för våldtäkt efter att ha genomfört handlingar jämförbara med samlag.

(FB) Umeåbo våldtog tjejkompis efter fest – döms till tre års fängelse

Fy fan för att i utsatt tillstånd bli påsatt av något odjur. Skönt att jag är för gammal för att vara intressant för barchefer, ”krogprofiler” och liknande slem.
Citera
2025-11-25, 00:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3

Du framstår, liksom många andra i denna tråd, som känslomässigt engagerad i ärendet, vilket påverkar ditt resonemangs objektivitet

Exempelvis - det förhållandet att den tilltalade initialt förnekade narkotikabruk saknar i princip relevans för bedömningen av ett helt annat brott. En domstol tillåter inte att man använder uppgifter i ett lindrigt brott för att dra slutsatser om skuld i ett allvarligt brott.

Inte heller spermafyndet kan ges det bevisvärde du tillskriver det. Rättsintyget fastslår inte att anal penetration ägt rum, utan endast att sådan inte kan uteslutas. Eftersom det saknas förankring som förklarar hur fyndet uppkommit kan det inte läggas till grund för slutsatsen att tvång eller bristande frivillighet förelegat. Dessutom har ingen retroskopi gjorts och gynundersökning påvisade inga skador.

Målsägandens tillstånd och sedan agerande på morgonen saknar bevisvärde för frågan om hennes förmåga att samtycka vid den aktuella tidpunkten. De objektiva omständigheter som faktiskt dokumenterats – gångförmåga, kommunikation, sms och självständigt handlande – talar snarare emot att hon befunnit sig i en sådan särskilt utsatt situation som hon påstår och som lagen avser, vilket domstolen även konstaterar.

Det mest avgörande är dock de totala minnesluckorna. När målsäganden inte kan redogöra för något händelseförlopp saknas möjlighet för domstolen att pröva om ett nekande uttryckts eller om tvång förekommit. Frånvaron av minnesbild öppnar dessutom för risken att efterhandsuppfattningar och yttre påverkan – särskilt vid omfattande skadeståndsanspråk – påverkar berättelsen. Detta innebär inte att målsäganden ljuger, men det innebär att hennes uppgifter inte kan prövas mot faktiska händelser på ett rättsligt hållbart sätt.

Åklagaren har i förevarande mål dock ett större bevisunderlag än i andra sexualbrottsmål, där målsägande varken minns eller kan ange detaljer, inte ens om penetration har ägt rum, där ingen rättsläkare har lämnat bedömning eller utlåtande, och där inga tecken på övergrepp föreligger, såsom skador eller sperma. Trots detta har målsägande gjort en anmälan i nära anslutning till händelsen och berättat för närstående att något kan ha inträffat, utan att återge händelseförloppet, vilket sedermera har räckt till att väcka åtal.

Oavsett om skuld föreligger eller ej, kommer målets avgörande, vid en eventuell överklagan från åklagaren, sannolikt att ske efter sommaren nästa år. Det är möjligt att processen drar ut ytterligare, så det kan bli en långvarig (och ännu mer jobbig) process för båda parter.
Senast redigerad av fresk66 2025-11-25 kl. 01:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in