2025-11-20, 16:39
Medlem
BrunkeMundts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fresk66
Det skadeståndsbelopp som idag döms ut i denna typ av brottmål är numera att betrakta som det normala. Nivåerna har successivt höjts under de senaste åren.

Att hävda att en målsägande – i detta mål eller något annat – skulle ha gjort en polisanmälan i syfte att uppnå ekonomisk vinning är dock något som domstolar regelmässigt avfärdar. För en tilltalad innebär det därför ingen fördel att argumentera för att anmälan skulle ha sin grund i ekonomiska incitament, eftersom sådana påståenden sällan tillmäts bevisvärde.

Det är samtidigt ett faktum att falska anmälningar om sexualbrott förekommer. Det är sannolikt mer frekvent än vad som allmänt antas, då målsäganden som regel inte riskerar någon annan konsekvens än att behöva genomgå en krävande rättsprocess.

Även om rätten i detta fall varit enig bör Samuel, om jag vore honom, hålla låg profil till dess att domen vunnit laga kraft. Åklagaren förefaller vara aktiv i sin processföring, och det kan inte uteslutas att hovrätten – för det fall domen överklagas – kan komma att göra en annan bedömning av vad tingsrätten gjorde.

Ja, mycket kan ju hända. Måste inte hovrätten hitta brister hos försvaret som talar för att en våldtäkt har skett? Den alternativa åtalspunkten "oaktsam våldtäkt" känns i så fall mer relevant i detta sammanhang, men även det känns som en hårfin gräns på ifall samtycke fanns eller inte, vilket enligt FUP:n har svårt att tyda (var bägge parterna lika berusade eller var en nykter?). Hur mycket av detta har varit under påverkan från mostern kontra den egna uppfattningen?
Citera
2025-11-20, 16:44
Medlem
Snubben är idag 20/11 frikänd från våldtäkt och allt däromkring.
Helt rätt!
Mostern som plockat upp henne dagen efter har tutat i henne att hon blivit drogad och våldtagen och därefter har mostern ringt polisen och resten av historien finns att läsa i tråden
Citera
2025-11-20, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobatbit
Ändå bra försök att yrka på nästan en kvarts miljon i kränkningsersättning för att frivilligt ha följt med en snubbe hem från krogen som man flirtat med i ett halvår
Sinnes
Citera
2025-11-20, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlmort
Tjejen ångrade sig, såklart han ska vara friad, han borde dessutom fått ett fett skadestånd av slynan!

Klart hon ångrat sig... Hon vill ju säkert in på hans dörrlista så hon kommer in igen
Citera
2025-11-20, 17:47
Medlem
Faltas avatar
Tror inte Samuel ska ropa hej än! Om Åklagaren driver till Hovrätten och det blir ett case i Hovrätten, men friad idag 2025 säger ganska mycket, återigen så undvik tillfälliga sexkontakter så undviker man sånt här. Man vet aldrig idag. När jag var ung då kunde det bli ett dåligt ligg, men det tog man på 90-talet både bland tjejer och killar.
Citera
2025-11-20, 19:18
Medlem
nickenyfik007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Tror inte Samuel ska ropa hej än! Om Åklagaren driver till Hovrätten och det blir ett case i Hovrätten, men friad idag 2025 säger ganska mycket, återigen så undvik tillfälliga sexkontakter så undviker man sånt här. Man vet aldrig idag. När jag var ung då kunde det bli ett dåligt ligg, men det tog man på 90-talet både bland tjejer och killar.

Haha men har du läst domen? Omöjligt att åklagaren drivet det hovrätten
Citera
2025-11-21, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickenyfik007
Haha men har du läst domen? Omöjligt att åklagaren drivet det hovrätten
Jag har läst domen och utesluter definitivt inte att domen överklagas. Det är ju på nästan varje punkt ett "det kan varken uteslutas eller bekräftas" och "det kan både varit frivilligt och inte frivilligt". Kort sagt så friänns han för att man inte anser att det är ställt utom rimligt tvivel att han begått en våldtäkt. Och i sådana fall är det ju inte alls ovanligt att en åklagare prövar fallet i hovrätten. Och det är inte alltid som hovrätten dömer likadant som tingsrätten. Kan sedan åklagaren hitta något vittne som hävdar att tjejen var skitfull så kan det dessutom tippa över till en annan dom.
Citera
2025-11-22, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Jag har läst domen och utesluter definitivt inte att domen överklagas. Det är ju på nästan varje punkt ett "det kan varken uteslutas eller bekräftas" och "det kan både varit frivilligt och inte frivilligt". Kort sagt så friänns han för att man inte anser att det är ställt utom rimligt tvivel att han begått en våldtäkt. Och i sådana fall är det ju inte alls ovanligt att en åklagare prövar fallet i hovrätten. Och det är inte alltid som hovrätten dömer likadant som tingsrätten. Kan sedan åklagaren hitta något vittne som hävdar att tjejen var skitfull så kan det dessutom tippa över till en annan dom.

Det fanns ju videofilmer från Eight som visar tjejen kort innan de tar taxi hem till prinsen så ytterligare vittnen tillför inget.

Det borde aldrig väckts åtal med den utredning som fanns i ärendet så inte en chans att åklagaren överklagar till HR.
Citera
2025-11-22, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrina
Det fanns ju videofilmer från Eight som visar tjejen kort innan de tar taxi hem till prinsen så ytterligare vittnen tillför inget.

Det borde aldrig väckts åtal med den utredning som fanns i ärendet så inte en chans att åklagaren överklagar till HR.
Och även dessa filmer har väl typ kommenterats med att de varken bevisar eller utesluter en hög grad av berusning? Lägg sedan till att berusning ju är något som varierar över tid då man ju inte är som fullast 10 minuter efter sista intaget. Så igen så utesluter jag inte något nytt vittne som säger att tjejen vid ett senare tillfälle syntes vara rejält packad.

Och med tanke på hur svävande tingsrätten var på nästan precis varenda punkt anser jag att åklagaren gjorde rätt som väckte åtal. Om sedan rättvisa skipats med en friande dom så är det ju också en del av vårt rättsystem. Vad gäller vad som nu händer tänker jag att det är 50/50 att åklagaren driver ärendet vidare.
Citera
2025-11-22, 19:52
Medlem
Enda anledningen till att han blev frigiven är för att tjejen inte kunde sälja sin berättelse, inte konstigt med tanke på att hon bara är 18. Mycket ''jag vet inte'' leder till friande dom. Men de klart han ska bli fälld, invändiga skador både i underliv och anal, pluss att han är känd i Göteborg som ett riktigt äckel. Inga tvekan om att hon blivit utnyttjad.
Senast redigerad av Tachankamannen 2025-11-22 kl. 20:09.
Citera
2025-11-23, 21:39
Medlem
Är man 27 år och närmar sig 30 ska man inte dra hem 10 år yngre 18-åringar som går i gymnasiet. Sen att dessutom passa på att knulla analt? Inga normala 18-åriga tjejer har tillräcklig sexuell erfarenhet för att vara bekväm med analsex på ett one night stand för fan. Kom igen.

Oavsett våldtäkt eller ej, ingen reko kille direkt.
Sliskig jävel - håll er undan.
Citera
2025-11-24, 03:38
Medlem
Ni alla som skriver och kallar MÄ för hora, slyna mm. borde skämmas. Det framgår i domen att MÄ nyligen tagit studenten dvs förmodligen 18 år gammal. Har man läst FUPen ser man tydligen att det är en väldigt ung tjej, liksom och typ i varannan mening.

Jag får ont i magen av att läsa vissa inlägg, jag förstår inte hur man har det i sig att uttrycka sig på det sättet om en annan människa. Och jag väljer att endast lyfta MÄ då det är fler som har haft det i sig att respektera honom än henne, istället för att respektera båda två samtidigt.

Att hon ska ha gjort sin anmälan för ekonomiskt vinst är det absolut sjukaste jag har hört i mitt liv. Dom kvinnor som har anmält högt uppsatta personer i samhället får väldigt sällan den ekonomiska vinst ni så gärna väljer att fokusera på. Så vad i helvete skulle en nattklubbschef i Göteborg kunna generar denna stackars tjej för vinst?

Jag antar att hon är nyligen 18 år fyllda, lagt till honom på snap i hopp om att få komma in på våra vidriga klubbar. Att kalla honom för en ”chef” över någonting somhelst är stört. Han är i en maktposition och av det som framgår utnyttjas den mer än gärna uppenbarligen. En normal nästan 30 årig man SPYR av tanken av att få bilder från en 18 årig tjejs bröst, som han hävdar att han fått. Att ens entertaina någon form av relation med en 18 åring när man själv nästan är 30 är helt jävla sinnesjukt.
Att han i förhör sitter rakryggad och hävdar att han trodde att detta var början på något fint?? Ni hör väll hur sjukt detta låter? Att han i förhör sitter rakryggad och berättar om att hans fina gest till henne var att hämta ett glas vatten och ställa det på nattduksbordet närmast henne ÄR SJUKT.

Vad är det med er alla??? Jag blir så rädd för vårat samhälle och av tanken att dom flesta av er förmodligen är från Göteborg också. Fyfan. Att veta att ni går på samma gator som jag själv. Jag spyr.

Vem i helvete får också för sig tanken efter man legat att vi kanske ska ta och byta lakan när vi ändå är igång? Har nån av er varit med om det? Nä de tror jag fan inte att ni har. Det har väll inte så mycket med saken att göra, men vad är det för störd ”fin gest”? Han hävdar att han gör det för att det ska vara mysigt på morgonen? Ja vafan har du lyckats göra i sängen under dom 3 minuter han hävdar att dom hade samlag som resulterade i ett byte av lakan, ÅTTA kuddar m.m.

Att han ens hävdar att detta var början på ”något fint” när han dagen efter skämtar i sin lilla gruppchatt om att hon kissat på sig? Det hade iallafall inte jag gjort om jag försökte inleda något fint med en person jag genuint tyckte om. Och hade ni det, eller ja det hade ni för ni är ett gäng incels.

Domen är fastställd, han är frigiven. Och det får man respektera. Men att sitta och skriva som ni gör om tjejen är det äckligaste jag någonsin har sett. Hon har förmodligen sett och läst vartenda ord. Och ni alla har gjort er förtjänta en gosig och varm plats i helvetet för det.

Vad jag ser och läser är en jävligt stark tjej. Hon gjorde rätt för sig, och det tar en enorm styrka ingen utav er ens har hälften utav. Sitter och gömmer er bakom fakeprofiler och snackar skit, stå för det ni säger och skriver istället. Lägg ut varenda kommentar ni lagt på eran instagram istället. Skicka varenda kommentar till eran syster, mamma eller tjejkompis. Där snackar vi om att komma ytterst lite nära styrkan denna tjejen har.

Hur en våldtäckt ska se ut eller beskrivas i förhör finns det inte en mall för. Varje fall är sitt eget med olika bidragande faktorer. Men det fattar inte ni ärthjärnor och det är ingen ide för mig att försöka få er att förstå. Jag skriver egentligen bara för tjejen, om hon är inne och läser så ska hon veta att INGEN normal människa i denhär stan tänker såhär om henne. Utan bara samhällets bottenskrap gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in