2025-11-23, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiViNE
Skulle han bli det så blir även dina kompisar medviktarna dömda.

Citat:
Ok ”experten”

Citat:
Nej det tyder på att du har en grandios självbild. Senaste jag såg dig skriva så var det till mig när du var helt säker på att detta skulle ledas av en åklagare. Det är bara i ditt eget huvud du är kompetent gällande rättsväsendet.

Det blir ett problem gällande din post count när du ska börja peka på andra att dom hatar. Du är den näst största hataren på Flashback och har mage att börja stor böla om hat?

Det har letts av en åklagare. Så långt som att en förundersökning ligger klar hos dem. Hade du haft ens en grundläggande förståelse för det här hade du begripit att det inte hade gått så långt om det inte fanns mycket att ta på i den här soppan. Eftersom det i såna här mål normalt avskrivs redan när anmälan kommer in. En annan åklagare hade kunnat göra en annan bedömning och valt att väcka åtal. Det där är inte hugget i sten. Men att en åklagare dragit det såhär långt säger mycket.

Jag sticker inte under stolen med att jag har ett djupt förakt för Bajsmannen. Men det är skillnad på att skriva föraktfulla inlägg på ett forum och att sprida hundratals videor fyllda av grova förtal. Hade det varit fallet hade jag förstått att du var så bestört av mitt beteende. Men det där har du ju inga problem med, så varför gnäller du över mitt engagemang i Bajsmannens tråd?

Att agera vit riddare åt en pellejöns med en massa missprydande ansiktstatueringar alltså, hur står du ens ut med dig själv?
Citera
2025-11-23, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
men först satt dom och skrattade åt hans bilder. sen hittades ju deras egna. DÅ fick dom höra det. kritiken stod som spön i backen om honom. sen hade han ju sagt att han sa upp sig. då hörde hans kollega av sig och sa att han misskött sig så mycket att han fick sparken (säga upp sig frivilligt). kastar man skit på någon så får man skit tillbaka. och han fick vad han förtjänade. hade det varit jag så skulle han fått bra mycket mer. men jag är ingen internet krigare. jag är en vanlig man i verkliga livet istället.

och i verkliga livet om någon pissar på min rygg. då söker jag upp den personen mellan 4:a ögon så vi kan lösa det. nej, i 99% av fallen är våld inte lösningen. men personen får svara för vad han sagt rakt framför mig. ingen pajkastning.

Jag är helt med på att någon som känner sig förnärmad kan känna sig manad att göra någonting tillbaka mot den som fick en att känna så. Det ursäktar inte att man begår brott mot den personen, vilket Bajsmannen gjort i ett flertal videor om Medviktarna. På samma sätt som Bajsmannen kände sig förnärmad när han fick pikar från Chrippa, och besvarade det med att sprida hundratals förtalsvideor om honom. Något som bekräftas av åklagaren i målet, som alltså inte valde att inte väcka åtal för att brott inte kan bevisas utan för att han ansåg att brott inte hör under allmänt åtal. Vilket är en väsentlig skillnad.

Man kan räkna med att bli utsatt för brottslighet när man kritiserar en kriminell skithög som Baronen, där är jag med dig. Men den kriminella dåren är inte ursäktad för att han blev kränkt. Begår man brott ska man sitta inburad, för det fungerar inte att ha såna psykfall fria på gatorna.
Citera
2025-11-23, 23:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Var det någon som sparade videon som Chrippa nyss tog bort?

Sparade såklart
Citera
2025-11-23, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Det har letts av en åklagare. Så långt som att en förundersökning ligger klar hos dem. Hade du haft ens en grundläggande förståelse för det här hade du begripit att det inte hade gått så långt om det inte fanns mycket att ta på i den här soppan. Eftersom det i såna här mål normalt avskrivs redan när anmälan kommer in. En annan åklagare hade kunnat göra en annan bedömning och valt att väcka åtal. Det där är inte hugget i sten. Men att en åklagare dragit det såhär långt säger mycket.

Jag sticker inte under stolen med att jag har ett djupt förakt för Bajsmannen. Men det är skillnad på att skriva föraktfulla inlägg på ett forum och att sprida hundratals videor fyllda av grova förtal. Hade det varit fallet hade jag förstått att du var så bestört av mitt beteende. Men det där har du ju inga problem med, så varför gnäller du över mitt engagemang i Bajsmannens tråd?

Att agera vit riddare åt en pellejöns med en massa missprydande ansiktstatueringar alltså, hur står du ens ut med dig själv?

Det är bara förtal när det passar din agenda? Annars är det bara skoj mot en antagonist? Skärp dig, låg nivå!
Citera
2025-11-23, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurdiskahoran
Sparade såklart

Vad handlade det om, ytterligare förtal och osammanhängande skit?
Citera
2025-11-23, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Det är bara förtal när det passar din agenda? Annars är det bara skoj mot en antagonist? Skärp dig, låg nivå!

Det förekommer ohyggligt mycket förtal på FB. Givetvis från mig, från dig och många andra i dessa trådar. Det förekommer i hela samhället, varenda skvallerkärring på din arbetsplats begår i lagens mening förtal varenda jävla dag. Detta är också anledningen till att brottet inte hör under allmänt åtal. Skulle åklagare vara tvungna att ta i alla förtal som kommer på deras bord hade de inte hunnit med annat.

Men förstår du skillnaden på att du sitter här i tråden och säger något som kan få Chrippa att framstå som klandervärd och att sitta för en hundratusentals stor publik och sprida uppgifter om att någon slår barn? Tror du inte effekten av ett sådant förtal är större?

Jag tycker inte förtal är hela världen. Men grova förtal med stor spridning via internet är en helt annan femma. Det är inget att ta lättvindigt på och kan orsaka stor skada för den utpekade personen. Att du kan sitta och försvara beteendet beror antagligen på att varken du eller någon du bryr dig om varit föremål för ett sånt drev.
Citera
2025-11-24, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Det förekommer ohyggligt mycket förtal på FB. Givetvis från mig, från dig och många andra i dessa trådar. Det förekommer i hela samhället, varenda skvallerkärring på din arbetsplats begår i lagens mening förtal varenda jävla dag. Detta är också anledningen till att brottet inte hör under allmänt åtal. Skulle åklagare vara tvungna att ta i alla förtal som kommer på deras bord hade de inte hunnit med annat.

Men förstår du skillnaden på att du sitter här i tråden och säger något som kan få Chrippa att framstå som klandervärd och att sitta för en hundratusentals stor publik och sprida uppgifter om att någon slår barn? Tror du inte effekten av ett sådant förtal är större?

Jag tycker inte förtal är hela världen. Men grova förtal med stor spridning via internet är en helt annan femma. Det är inget att ta lättvindigt på och kan orsaka stor skada för den utpekade personen. Att du kan sitta och försvara beteendet beror antagligen på att varken du eller någon du bryr dig om varit föremål för ett sånt drev.

Du fattar fel, låt mig förtydliga. Varför är du angelägen om att Rask ska dömas för förtal, men nämner 0, zero , nada om att Chrippa gör detsamma om inte än värre? Jo för att du ogillar inte Chrippa, och därav blir du avklädd som MR dubbelmoral.

Vill du vara seriös, försök åtminstone.
Citera
2025-11-24, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Du fattar fel, låt mig förtydliga. Varför är du angelägen om att Rask ska dömas för förtal, men nämner 0, zero , nada om att Chrippa gör detsamma om inte än värre? Jo för att du ogillar inte Chrippa, och därav blir du avklädd som MR dubbelmoral.

Vill du vara seriös, försök åtminstone.

Du har inga sådana exempel. Visa mig de hundratals förtalsvideor han ligger bakom med det reach och samma typ av allvarliga anklagelser som finns i Bajshögens videor. Du kan inte visa det, och kan du hitta några enstaka exempel så försvinner de i mängden av de hundratals videor som Bajsmannen gjort om honom dessförinnan.
Citera
2025-11-24, 01:43
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Sparade såklart

Och så har vi denna..
Medvikt
LJUGER ÅKLAGAREN? (surrar med Chrippa & Linnéas bevissamlare)
Rasks Live ikväll - Jorden är platt som en pannkaka
DRAMA-LIVE!

Mm Blir nog kul detta!
Citera
2025-11-24, 01:53
Medlem
Citat:
Sparade såklart

Finns det möjlighet att ta del av den,

Har någon annan sparat den också?
Citera
2025-11-24, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning

Och så har vi denna..
Medvikt
LJUGER ÅKLAGAREN? (surrar med Chrippa & Linnéas bevissamlare)
Rasks Live ikväll - Jorden är platt som en pannkaka
DRAMA-LIVE!

Mm Blir nog kul detta!

Jag har lyssnat på Rasks live där han går genom deras live. Det framkom en hel del mumma där.

Jag tänkte passa på att lyckönska Linnéa till att stämma civilrättslig.
Citera
2025-11-24, 01:59
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag har lyssnat på Rasks live där han går genom deras live. Det framkom en hel del mumma där.

Jag tänkte passa på att lyckönska Linnéa till att stämma civilrättslig.

Dom gör nog bäst i att inte säga något alls, gäller hela Temu- gänget.
eller ja menar.. - Fortsätt prata..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in