2025-11-23, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintageman
Du har rätt, med det var förra regeringarna som gjorde det. De kickar ut folk som sköter sig, SD vill kicka ut de som inte vill anpassa sig eller begår brott det är ganska stor skillnad där i tänket eller va tror du?

Det händer just nu dagligen till den grad att svenska befolkningen säger sig jag har inte röstat för detta.

Hur många utländska kvinnor röstar för SD?
Ingen. Utländska kvinnor tillhör den mest bildade gruppen i Sverige vilket gör att den gruppen aldrig kommer rösta på SD likt män.
Citera
2025-11-23, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Man kan säga rakt ut att ditt och SDs synsättet är själva definitionen av rasistiskt tänkande. Det bygger på att människor bedöms efter ursprung i stället för individuella egenskaper.

Det kommer inte som en chock vid det här laget, eller? Det är väl bara att tugga i sig att du är en typisk rasse!

Oj, du va inte gammal du. Nej, jag förklara i inlägget innan att när politiker gör avvägningar så gör dom det utefter olika saker.

Om vi tar in 100 000 människor från t.ex. Afghanistan så kommer de ta längre tid på sig att integrera sig (generellt) än om man tar in 100 000 finländare.

Där gör alltid alla politiker i världen och alla som jobbar med politik en avvägning om vad som kommer ge snabbast resultat för samhället, vad som kommer kosta minst och vad som är enklast.

Inget rasistiskt, det hade varit konstigt om det vore tvärtom och man gjorde avvägningar för vad som skulle vara jobbigast som möjligt för landet att genomföra.

Det hade varit underligt tänk.
Citera
2025-11-23, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Att påpeka att det är ett folkutbyte är rasism på samma vis som Hitler banade väg för hat mot judarna. Du verkar inte förstå likheterna att historia kan upprepa sig och därför tycker jag att skolan egentligen inte lär oss någonting.

Frågan som jag ställer nu till dig
Skulle en muslimsk kvinna med slöja känna sig välmående och trygg att sätta sig bredvid deras väljare eller ledare? Om du svarar ja så ljuger du inför hela forumet och om svaret är nej så förstår du precis som jag vem man riktar sitt hat mot och hur historia upprepar sig men i en annan form.

Men hatet mot palestina från israel är inte det samma sak som hitler gjorde mot judarna? Dom gör ju lika samma folkutbyte nu i palestina och tar över hus och kastar ut palestiner som det skulle va odjur?

Men visst om du vill beblandas med folk från andra länder som inte har samma värderingar och syn på livet som dig på din hustomt med rörbomber och granater i trappupgångar och på din villatomt så varsågod.

Det som pågår just nu i Sverige, är ett folkutbyte fast utan vapen och bomber samt sprängda byggnader för det mesta...
Gör detta mig till rasist? Absolut inte. Jag värnar om allas trygghet, muslim, jude, buddism, kristna och icke troende jag skiter i vilket tro du har, Kan du bete dig som en människa och vissa respekt till ALLA så är du välkommen annars finns det en enkel biljett hem.

Varför skulle hon inte göra det, hon kanske kom från ett land som var otryggt och sökte fred i Sverige, men nu det är samma otrygghet här som i (välj ett land)?
Det enda vi som röstar på SD är att landet ska bli säkrare alltså folk som inte kan behärska sig utan att kasta rörbomber i trappor eller granater vid hus och som då har en invandrarbakrund SKA ut, vi ska inte ge saft och bulle och kanske 6 månader utan dom ska UT.
Sluta ge ut bidrag till folk som inte kan bidra till samhället.
Dessa andras partiers daltande men att dom inte har "integrerat" sig i samhället och behöver stöd är bara rent skitsnack och det har nog dom flesta trötta på.

Vill du kalla mig rasist, Gör det.
Sen kan du fråga dig själv, Vilket parit har egentligen rent mjöl i påsen gällande rasism? Ja, inte sossarna i alla fall.
Citera
2025-11-23, 23:48
Medlem
Citat:
Du har rätt, med det var förra regeringarna som gjorde det. De kickar ut folk som sköter sig, SD vill kicka ut de som inte vill anpassa sig eller begår brott det är ganska stor skillnad där i tänket eller va "tror" du?

Är Trump en rasist?
Utifrån hans väljare är han ett helgon som ska rädda USA trots att varje amerikan fått det sämre utan att förstå det själva.

Är SD rasister?
Utifrån deras väljare så är dessa räddningen till Sveriges problem. Alla bekymmer trots att den svenska familjen som varit rika blivit fattigare, mer bittra och splittrade.

Var Hitler en rasist?
Utifrån nazisternas perspektiv gjorde han världen en tjänst.

Vem betalar för alla?
Media. Vem betalar media? Den rika befolkningen som dragit in oss i krig, misär och fattigdom. Den rika befolkningen som vill bli rikare genom att sänka sin egna skatter medan alla får det sämre och alla andra som är rika bättre

Det klassiska är att få befolkningen splittrade och att hata varandra för att sedan fortsätta plundra landet

Kommunister vs icke kommunister
Du är inte någon prioritering
Citera
2025-11-23, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RexSvea
Men hatet mot palestina från israel är inte det samma sak som hitler gjorde mot judarna? Dom gör ju lika samma folkutbyte nu i palestina och tar över hus och kastar ut palestiner som det skulle va odjur?

Men visst om du vill beblandas med folk från andra länder som inte har samma värderingar och syn på livet som dig på din hustomt med rörbomber och granater i trappupgångar och på din villatomt så varsågod.

Det som pågår just nu i Sverige, är ett folkutbyte fast utan vapen och bomber samt sprängda byggnader för det mesta...
Gör detta mig till rasist? Absolut inte. Jag värnar om allas trygghet, muslim, jude, buddism, kristna och icke troende jag skiter i vilket tro du har, Kan du bete dig som en människa och vissa respekt till ALLA så är du välkommen annars finns det en enkel biljett hem.

Varför skulle hon inte göra det, hon kanske kom från ett land som var otryggt och sökte fred i Sverige, men nu det är samma otrygghet här som i (välj ett land)?
Det enda vi som röstar på SD är att landet ska bli säkrare alltså folk som inte kan behärska sig utan att kasta rörbomber i trappor eller granater vid hus och som då har en invandrarbakrund SKA ut, vi ska inte ge saft och bulle och kanske 6 månader utan dom ska UT.
Sluta ge ut bidrag till folk som inte kan bidra till samhället.
Dessa andras partiers daltande men att dom inte har "integrerat" sig i samhället och behöver stöd är bara rent skitsnack och det har nog dom flesta trötta på.

Vill du kalla mig rasist, Gör det.
Sen kan du fråga dig själv, Vilket parit har egentligen rent mjöl i påsen gällande rasism? Ja, inte sossarna i alla fall.

Jag känner inte mig otrygg bland mina medmänniskor. Frågan är varför vi inte gör hälsotester eller arbetspsykologiska tester på politiker? Det är för mig mycket viktigare fråga för att förstå vem det är som har makten och vilken agenda den försöker föra fram i världen.
Jag tänker inte gå på lögner som förs i världen av rika befolkningen.

Vill du göra det så får du göra det.
Det låter absurt att en individ som söker jobb på ICA får göra arbetspsykologiska tester men inte en politiker. Vem är det då som väljer ut dessa politiker?

Det är därför vi ser ett skifte i hela världen där vänstern vinner mark. Mer och mer för varje dag
Citera
2025-11-23, 23:54
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Oj, du va inte gammal du. Nej, jag förklara i inlägget innan att när politiker gör avvägningar så gör dom det utefter olika saker.

Om vi tar in 100 000 människor från t.ex. Afghanistan så kommer de ta längre tid på sig att integrera sig (generellt) än om man tar in 100 000 finländare.

Där gör alltid alla politiker i världen och alla som jobbar med politik en avvägning om vad som kommer ge snabbast resultat för samhället, vad som kommer kosta minst och vad som är enklast.

Inget rasistiskt, det hade varit konstigt om det vore tvärtom och man gjorde avvägningar för vad som skulle vara jobbigast som möjligt för landet att genomföra.

Politiker gör inte avvägningar mellan asylsökande människor. Det tar myndigheterna hand om. Gå och lägg dig nu gamle man. Imorgon ska du iväg till kassan och lyfta soc igen.
Citera
2025-11-23, 23:57
Avstängd
Tanachs avatar
Ja, SD kan betraktas som rasister eftersom de ser på människor som olika mycket värda.

Samtidigt har partiet fungerat som en nödvändig väckarklocka för sjuklövern, som länge har misskött sig och nu får uppleva hur deras bidrag och inflytande minskar efter SD:s intåg i riksdagen.

Citera
2025-11-23, 23:57
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Vi kan släppa den kommentaren med det enkla påståendet att det finns en biljard invandrare i Sverige som har anpassat sig och undrar va fan vi håller på med, som dessutom är sekulariserade.

Låt oss anta att du faktiskt har ett hum om hur invandringen ser ut och med biljard så räknar du inte med alla lösa de tagit hit utan du menar bara "många" invandrare.

Men att de "anpassat sig" vilket du inte definierar och därmed inte kan falsifieras samt "undrar vad vi håller på med" innebär inte på något sätt att de magiskt skulle börja fungera i den svenska ekonomin eller i det svenska samhället.

Att du blir imponerad av att massa invandrare sköter sig ändrar ju inte det faktumet att deras barn sedan leker gängkrig dagligen.

Och återigen måste ju antalet invandrare som fungerar i samhället ställas i relation till den mängd invandrare som inte gör det.

Medan du sitter och upprepar integrationen är så fin så väljer svenskar utan denna mentala defekt att fly från invandrarområden.

Citat:
Förstår inte var det påstådda problemet ligger, jag vet att du är ointelligent så det kommer inte komma nåt bra svar här ändå.

Du säger att jag är ointelligent, vilket är helt ologiskt men blir begripligt om du menar att jag har en låg intelligens. Ok, jag får ta dig på ditt ord. Men min låga intelligens borde fortfarande inte vara orsaken till att du inte klarar av att förstå vad som är problemen med invandringen.
Citera
2025-11-24, 00:01
Medlem
Citat:

Det är fortfarande också media som fick ta emot en massa migranter genom ”öppna ditt hjärta” och bilden på lilla barnet som drunknar vid båten. Media fick då bara betalt att föra en annan agenda. En mer omtänksam och hjärtlig välkomnade retorik för alla som fick komma till Europa. Nu har väl flera i Europa insett att barnafödandet minskar och att den europeiska befolkningen minskar i antal vilket förstör deras demografi i Europa så nu ska alla muslimer ut som man välkomnade med öppna armar.

Skötsamma mest eftersom deras länder tar emot alla med öppna armar. Vem vill Syrien liksom ha? En läkare som pluggat i Sverige eller en kriminell?

Skicka tillbaka läkaren men den kriminella behåller vi. Den kriminella är nyttig för oss eftersom nyttiga idioter som dig kommer fortsätta rösta på alla högerpartier

Om du röstar på oss 4 år till så löser vi all kriminalitet. Hur då? Den kriminella är ju kvar och läkaren har fått gå så det är väl självklart att jag ska fortsätta rösta på er som en nyttig idiot
Senast redigerad av Loraael-Beautyy 2025-11-24 kl. 00:04.
Citera
2025-11-24, 00:10
Medlem
Citat:

Jag läste att i USA betalade den rika massan miljarder för att blockera Mamdani ifrån att komma till makten. Tänk att du som stenrik lägger ut alla dina miljarder för att blockera en borgmästare som vill höja skatten för den rika massan?

Tänk att du blockerar en borgmästare ifrån makten för att han vill införa gratis kollektivtrafik i New York, frysta hyror och lägre räntor för den fattiga massan. Den rika massan var så besatt att man spred rykten men befolkningen i New York höll ihop oavsett religion och etnicitet och röstade in honom.

Nu har Trump även backat och hyllat Mamdani.

Jag tror absolut i framtiden att det kommer en väldigt intelligent vänster individ med utländsk bakgrund som kommer utmana SD.

Allt slår tillbaka
Kommunism vs icke kommunism

Befolkningen i hela världen har börjat tröttna och inse att man inte får det bättre oavsett vem som styr
Citera
2025-11-24, 00:17
Medlem
SageNButters avatar
Citat:
Detta är Centerpartiets partiprogram från 30-talet, ville bara klargöra för läsarna. Dessutom startade Socialdemokraterna det rasbiologiska institutet.
Det är ingen idé att kriga mot 1700-talet, som Horace Engdahl sade. Det som är gjort är gjort, och i bästa fall kan vi lära av det. Det skrämmande är att SD inte verkar ha gjort det. Ute i provinserna frodas tankarna om underlägsna raser, och genom att tala om kultur snarare än ras då vill man undvika att etiketteras som rasister.

Och Socialdemokraterna grundade inte det rasbiologiska beslutet – det gjorde Sveriges regering på uppdrag av Sveriges riksdag.
Citera
2025-11-24, 00:18
Medlem
BlyatMans avatar
Ja de är rasister, frågan är egentligen om varför de skulle bry sig?
Jag hade inte brytt mig, bryr du dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in