2025-11-23, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintageman
Du vet inte vad du pratar om, Trump må ha höjt tarifferna i USA för fort så företag går under, det är många som avrådde han att göra detta. Jag håller med dig, bättre o höja det långsammare.

Vad menar du att högern har "banat väg" här för massa företag att gå i konkurs och som de sedan kommer beskylla invandrare för? Varför skulle dom göra det? Eller har du ens någon fakta på vad det är som skulle banat väg för att massa företag skulle tvingas lägga ner? Det måste ju va ett politiskt beslut som gör det i sånna fall, en lag alltså.

Du måste ju också förstå att arbetslösheten var något som fanns innan 2022, det var bland annat det som var en av huvudpunkterna i Tidös valkampanjande och att man inte ställt några krav på egenförsörjning för invandrare i Sverige sen säkert 50 år tillbaka.

Där har du ju varför arbetslösheten är så hög.

A-kassan är säkert en moderat fråga, det är det alltid. Jag röstar på SD och de ser ut att bli största parti på högersidan nästa gång, då kanske A-kassan ändras. Att a-kassan ändras till det sämre är moderaternas förtjänst. Inget som SD är för och brukar pilla på.

Att påpeka att det är ett folkutbyte är rasism på samma vis som Hitler banade väg för hat mot judarna. Du verkar inte förstå likheterna att historia kan upprepa sig och därför tycker jag att skolan egentligen inte lär oss någonting.

Frågan som jag ställer nu till dig
Skulle en muslimsk kvinna med slöja känna sig välmående och trygg att sätta sig bredvid deras väljare eller ledare? Om du svarar ja så ljuger du inför hela forumet och om svaret är nej så förstår du precis som jag vem man riktar sitt hat mot och hur historia upprepar sig men i en annan form.
Citera
2025-11-23, 23:12
Medlem
knasen79s avatar
Ja!
Citera
2025-11-23, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Att påpeka att det är ett folkutbyte är rasism på samma vis som Hitler banade väg för hat mot judarna. Du verkar inte förstå likheterna att historia kan upprepa sig och därför tycker jag att skolan egentligen inte lär oss någonting.

Frågan som jag ställer nu till dig
Skulle en muslimsk kvinna med slöja känna sig välmående och trygg att sätta sig bredvid deras väljare eller ledare? Om du svarar ja så ljuger du inför hela forumet och om svaret är nej så förstår du precis som jag vem man riktar sitt hat mot och hur historia upprepar sig men i en annan form.

Oj, du är så hjärntvättad och har uppenbarligen fel i allt du skriver. Det är skönt att den absoluta majoriteten vill ha högre integrationskrav, mindre invandring och utvisning för kriminella. Jag tror siffran låg på 80 % sist jag kolla.

Det är skrämmande hur lite ni vet, samtidigt som ni tror ni vet allting.

Vad tror du händer med ett land om man tar in 100 000 människor per år och inte har några krav på anpassning? Kommer landet ändras i värderingarna tillslut då om flera decennier? Eller kommer Sverige att finnas kvar?
Senast redigerad av Vintageman 2025-11-23 kl. 23:16.
Citera
2025-11-23, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Ja!

Förklara hur?
Citera
2025-11-23, 23:15
Medlem
Citat:
Oj, du är så hjärntvättad.

Vad du tillåter idag är vad du kommer tillåta i framtiden. Det här är bara början. Vem säger oss att politiker inte är psykiskt sjuka? Kan du verkligen lita på att du styrs av politiker som inte styrs av mentala problem? Brukar vi göra hälsoundersökningar på politiker?

Om svaret är nej så kan det mycket väl komma att vi kan styras av människor med mentala problem som under sin livstid levt med föräldrar som mentalt förstört deras sinne och därför är Trump ett praktexempel på att hans föräldrar var aktiva i KKK.

Hade du viljat styras av en afrikan vars föräldrar varit aktiva i Black panther? Skulle den afrikanen förstå vad en sån organisation orsakat ens?

Om svaret är nej. Varför är det ok med en man vars föräldrar varit aktiva i KKK men inte Black panther?
Citera
2025-11-23, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Vad du tillåter idag är vad du kommer tillåta i framtiden. Det här är bara början. Vem säger oss att politiker inte är psykiskt sjuka? Kan du verkligen lita på att du styrs av politiker som inte styrs av mentala problem? Brukar vi göra hälsoundersökningar på politiker?

Om svaret är nej så kan det mycket väl komma att vi kan styras av människor med mentala problem som under sin livstid levt med föräldrar som mentalt förstört deras sinne och därför är Trump ett praktexempel på att hans föräldrar var aktiva i KKK.

Hade du viljat styras av en afrikan vars föräldrar varit aktiva i Black panther? Skulle den afrikanen förstå vad en sån organisation orsakat ens?

Alltså den här tråden handlade ju om Sverige, så vi kan ju börja där och faktiskt tala om Sverige.

Det är skönt att den absoluta majoriteten vill ha högre integrationskrav, mindre invandring och utvisning för kriminella. Jag tror siffran låg på 80 % sist jag kolla.

Vad tror du händer med ett land om man tar in 100 000 människor per år och inte har några krav på anpassning? Kommer landet ändras i värderingarna tillslut då om flera decennier? Eller kommer Sverige att finnas kvar?
Citera
2025-11-23, 23:18
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Förklara hur?

Enkel fråga, men okej! SD delar in människor utifrån ursprung snarare än individ.
Citera
2025-11-23, 23:21
Medlem
GusFrings avatar
Är "rasism" en politisk åskådning?
Citera
2025-11-23, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Enkel fråga, men okej! SD delar in människor utifrån ursprung snarare än individ.

De tar fasta på att det är först o främst svårare att integrera folk från delar av världen som ligger väldigt väldigt långt ifrån Sverige. Det är inget konstigt så är det. Det är en generalitet och det finns dom som har anpassat sig hur bra som helst till Sverige även om man kommer från mellanöstern eller Afrika.

Det enda som SD har sagt är att man helst skulle vilja ha arbetskraft från t.ex. Europa för det är lättare att integrera folk därifrån. Detta är alltså en fråga om ekonomi och avvägande, vad som enklast att göra.

Det handlar knappast om rasism. Vill du säga rasism så får du också förklara varför i nästa steg?
Citera
2025-11-23, 23:22
Medlem
Citat:
Alltså den här tråden handlade ju om Sverige, så vi kan ju börja där och faktiskt tala om Sverige.

Det är skönt att den absoluta majoriteten vill ha högre integrationskrav, mindre invandring och utvisning för kriminella. Jag tror siffran låg på 80 % sist jag kolla.

SD är precis samma som Trump.
Det finns en anledning att såna högerextrema rörelser växer. Media får betalt av extremt rika människor som betalar för att hjärntvätta dig om och om igen. För 10 år sedan kunde människor inte ens tänka sig att rösta på SD men idag är SD så normaliserade att man kan stå på scen och predika hur invandrare försöker ta över Sverige utan att den svenska befolkningen ens blinkar.

Då vill jag påtala för dig att jag inte är vänster om du nu tror det. Jag är varken höger eller vänster men jag ser det ur ett annat perspektiv som du och regerande grupper inte förstår.

Hur kom Hitler till makten?
Han var folkvald. Tror du verkligen att Hitler predikade om vad han skulle göra eller kom det senare under åren? Det är extremt viktigt för människor att läsa böcker och vara bildade än att ångra sig för vad som kan komma att bli en katastrof

Du vägrar svara på många frågor jag ställde vilket säger mig att du saknar svar på alla och vi kan därmed avsluta diskussionen då jag vägrar prata enformigt med någon som vägrar svara på mina frågor men jag ska svara på deras frågor
Citera
2025-11-23, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjockMenSchysst
Nej, det är såklart inte rasistiskt. SD är inte ett rasistiskt parti men då det är det mest invandringskritiska partiet är det rimligt att personer som allvarligt faller inom definitionen för ”rasister” föredrar SD framför andra partier (om de inte är antisemiter eller rasistiska mot svenskar det vill säga för i sådana fall föredrar de förmodligen V eller något annat parti på vänsterkanten där sådan rasism tillåts florera öppet).

Min känsla också.
Citera
2025-11-23, 23:24
Medlem
Morgonrodnads avatar
I ett land som går på knäna för att vi importerar ett köttberg av låg-IQ analfabeter direkt in i arbetslöshet och bidragsberoende från tredje världen så är väl frågan snarast om SD är rasistiska nog att kunna lösa problemen.

Och det är faktiskt inget som tyder på det, inget i SDs politik eller partiprogram visar på att de skulle förstå att problemen i stora invandrargrupper i hög grad är biologiskt ärftliga och inget som försvinner av att man firar nationaldagen eller läser Astrid Lindgren.

Så svaret på det relevanta frågan, är SD rasister nog att lösa problemen så är svaret tyvärr nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in