Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-11-23, 14:38
Medlem
glockenreins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Ja det kan man tycka å samtidigt så brukar pissfulla/karatefulla tappa omdömet.

Å vem vet om hon var flörtig å gav dubbla signaler när hon sa nej. Hon kanske fnissade lite när hon tog bort handen.

När allt kommer omkring så var det trots allt hon som bjöd hem honom samt ville att dom skulle dela säng. Hon kunde lätt ha förhindrat detta om hon gjorde en riskanalys. För kännedom hade hon å visste att detta hade hänt tidigare med flera ä visste hur han var.

Svårt att säga vilken av dom som saknade omdöme mest.

Detta måste vara ett hån mot riktiga våldtäkts offer, så som Luna å lilla Engla.

Vet inte om jag håller med. Har sovit hos många tjejpolare och inte fan har jag sett det som en invit att knulla. Vissa är också lite konflikt rädda och vågar inte säga ifrån för hårt så är viktigt som snubbe att man lyssnar på ordet nej första gången tycker jag.
Citera
2025-11-23, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Ungefär som jag inte skulle umgås med en vän som är känd för att slåss? Han kommer säkert nita mig när jag sover..
Fånig. Nej, efterbliven jämförelse. Men ja, normalt funtade människor umgås inte med våldsamma klappmongon.
Citera
2025-11-23, 14:40
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ungefär som jag inte skulle umgås med en vän som är känd för att slåss? Han kommer säkert nita mig när jag sover..

Kanske om du provocera honom smockan ligger närmare till hands..

Just saying.
Citera
2025-11-23, 14:41
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Vet inte om jag håller med. Har sovit hos många tjejpolare och inte fan har jag sett det som en invit att knulla. Vissa är också lite konflikt rädda och vågar inte säga ifrån för hårt så är viktigt som snubbe att man lyssnar på ordet nej första gången tycker jag.
Du behöver inte hålla med. Man har ett visst personligt ansvar å har man vetskapen om att en person är känd att tafsa på exempelvis fyllan, där vettet å omdöme försvinner ju fullare man blir. Då ger man fan i att bjuda med denne hem å dela säng med en. Punkt jävla slut.

Fattar inte hur folk är funtade att se denna dom BO å att hon är fri från ansvar.
Citera
2025-11-23, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Jag har inga känslor jag pratar juridik. Besvara mitt inlägg utifrån juridiska aspekter eller låt bli.
Om du behöver hjälp med din fråga om vem som saknade mest omdöme då har du allvarliga problem. Vem är dömd, är det hon, är det han?
Lagarna i SSverige måste ändras. Det är helt uppenbart att de är ute efter att förstöra andras liv.
Citera
2025-11-23, 14:45
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Är han full å du provocerar å han snear så får du fan skylla dig själv ja.
Citera
2025-11-23, 14:48
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Jag har inga känslor jag pratar juridik. Besvara mitt inlägg utifrån juridiska aspekter eller låt bli.
Om du behöver hjälp med din fråga om vem som saknade mest omdöme då har du allvarliga problem. Vem är dömd, är det hon, är det han?
Hahaha 🤣 Mitt sista svar till dig. Ja hon kunde inte göra varken riskanalys å brister i omdöme. Man bjuder väl inte med en person man vet blir tafsig på fyllan å erbjuder sängplats tätt intill när man har vetskap att han är en tafsare.

Luna å lilla Engla är riktiga brottsoffer. Den här umeå tjejen möjliggjorde att hon blev "BO".
Citera
2025-11-23, 14:53
Medlem
Citat:
Nä men å andra sidan en mycket korkad tjej. Varför bjuda hem honom när hon hade vetskap att det fanns möjligheter att det även kunde hända henne.

Hon skriver ju klart å tydligt att det var knappast första gången å kännedom att han våldtagit förut. Varför bjuda hem faran så att säga. Lite rannsakan å personligt ansvar bör hon ta kan jag tycka.

”Det är knappast första gången, du gjort liknande mot andra. Hur tror du ärligt att det känns?

”Men vad menar du? Du bjöd över mig för att sova med dig och de tolkar jag som att du är intresserad men sen ba tvärvänder”

Jag brukar känna sympati för våldtäkts offer men det här hade hon kunnat förhindrat.

Hon kanske inte trodde på rykten om sin kompis. Väldigt vanligt att vänner till våldtäktsförövare misstror våldtäktsoffer. Detta skulle kunna förklara att hon bjöd hem honom.

Eller så kanske hon trodde "det händer inte mig, han skulle aldrig göra så mot mig". Också en Väldigt vanligt tanke folk har. Tills det händer dem själva.
Citera
2025-11-23, 14:53
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Vem är GM?
Citera
2025-11-23, 14:54
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Är han full å du provocerar å han snear så får du fan skylla dig själv ja.
Umgåtts med många snefulla idioter i mina dagar men än aldrig åkt på stryk av en kompis. Någon har jag väl nypt ihop, men inget slagsmål. Skulle någon pilla mig i rumpan... tja tänk själv? För helvete sovit i sked med män när det varit frostbiten, för att hålla värmen. Riktigt kallt lägger man varandras fötter i armhålorna för att undvika förfrysning, vanligen tår och fingrar som åker först vid förfrysning.
Senast redigerad av Onanikrem 2025-11-23 kl. 14:57.
Citera
2025-11-23, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Du bjuder med en kille hem som du faktiskt kan tänka dig att ha sex med. Sedan säger du nej o ler lite.
En halv årslön och hon fick sex, inte så illa pinkat.

Om det nu var så att hon faktiskt inte ville ha sex, varför följer man med/bjuder hem en kille som tjatar om sex?
Tjejer saknar säkerhetstänk.
Skulle ni följa med fyra okända araber som säger att de vill råna dig redan innan ni börjar gå iväg till en mörk gränd?

Killen skrev förlåt. Han var mycket väl medveten om att hon inte ville. Solklar våldtäkt.
Citera
2025-11-23, 14:57
Medlem
Citat:
Nej det skulle jag definitivt inte göra. Jag skulle ej heller bjuda hem/låta en pissfull kompis följa med som jag hade kännedom å vetskap om att det har hänt förut å mot flera.

Vidrigt beteende av henne att utsätta sig själv för faran å sen oxå anmäla det som en våldtäkt.

Jag hade inte sagt nåt om vederbörande blev utsatt på krogen/festen eller på väg hem å nån random gav sig på henne för att hon exempelvis hade för kort kjol. Men här visste hon om att det hade hänt förut å då även mot flera.

Det är såna som hon som gör att såna som jag dras över samma kam att vi aldrig behöver ta eget personligt ansvar.

Vidrigt beteende av honom att våldta sin vän som säger nej och sluta upprepade gånger. Nu har han förhoppningsvis lärt sig att man slutar när någon säger nej och säger åt en att sluta. Så att inga fler tjejer blir våldtagna av honom. Hon har stoppat honom på allvar nu. Det är väl ändå bra?

I övrigt är det han som ansvarar för sin handling att våldta tjejer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in