2025-11-23, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
I klippet säger de att kvinnor tycker det är pinsamt att posta om sina pojkvänner. De vill framstå singel.
1. Varför pinsamt?
2. Varför postar de på sociala medier alls...Går det inte att leva livet utan att fota allt nu för tiden?

1. Är väl bara ett nytt komplicerat sätt för en kvinna att indirekt säga att man står över alla män. Typ ”jag finner alla män att vara så jäkla ick för att jag själv är en sån fantastiskt kvinna, och om någon lyckligt lottad man mot all förmodan får chansen att dejta mig så måste han vara en 10:a utan fel”. Fast om du bara säger att ”män är pinsamma” så kan du alltid ducka undan kritik genom att säga ”du är bara en pinsam incel/avsundsjuk kvinna”.
2. I princip allt postande på sociala medier är ju för att höja sitt eget värde och självkänsla. Många kvinnor går fullständigt all-in på det, de vill synas för topp männen och göra väninnorna avundsjuka. Vanliga män kan i regel inte göra samma sak, både för att det i naturen som är kvinnan som ska locka till sig män och inte tvärtom, men även för att det är betydligt mindre effektivt och lite av en ”ick” av singelkillar att posta för mycket på sociala medier.

Vi lever i en värld där kvinnor kan kritisera män för att det är kvinnan som anses vara den svagare samt att män alltid söker sig till kvinnan och inte tvärtom, vilket är naturligt, men den senaste tiden utnyttjas det till max av kvinnorna i egennytta. Som en man är det enda du kan göra är att bara nicka med och skoja. Om du tar de ”pinsamma männens” sida, så kommer du per automatik att själv kategoriseras som en pinsam man/incel.

Bara att ignorera och gå vidare, om du är en 9:a+ man så är det bara att välja och vraka, om du är 8:a- så väljer du en kvinna som inte håller på med sånt, samt fortsätta gymma, klä dig väl och fylla på portföljen. Engagera dig inte i feministisk rage bait.
Citera
2025-11-23, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Vi är inte intresserade av sådana män.

När allt är ”för rätt” blir det fel. Svårt att förklara men kvinnor söker i grunden efter något annat. Det är så svårt att beskriva vad det är vi suktar över och dras till.

En man i mitten. Något är toppen och något är defekt. Inte perfektion. Det är tråkigt och ointressant!

Ni söker ett projekt av en man där ni ser en inre men outvecklad potential hos honom som ni själva kan vara med och skulptera och ta fram?
Citera
2025-11-23, 14:00
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Framförallt så är IRL inte lika mycket fantasifoster som online. Alla skall kolla upp sin dejt och potentiella partner på mrkoll och lexbase innan det blir en andra vers. Då kan det finnas lite samtalsämne också.
Män är förvånansvärt enkelspåriga och tråkiga = förutsägbara.
Kvinnor är roligare. En första dejt mellan kvinnor kan ju vara en hel helg.

Jag gissar på att du är kvinna?
Jag dejtar inte män men majoriteten av de kvinnor jag träffat har varit allt annat än roliga och oförutsägbara, däremot vore det ju dumt av mig att säga att kvinnor är så generellt.

När jag läser inlägg där man klagar på det andra könet kan jag inget annat än att tycka synd om personerna, att de inte lyckats träffat rätt nån gång och ger upp helt istället.
Citera
2025-11-23, 14:12
Medlem
Kvinnor söker män, som de kan ha roligt med
Därför uppfattas "perfekta" män som lite stela och tråkiga
Tror att man ska våga släppa loss lite, uppträda, spexa och göra bort sig
Så blir man mer intressant och mer unik
Citera
2025-11-23, 14:54
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Singelliv har ju sina fördelar. Varför nöja sig med en smörgås när det finns ett helt smörgåsbord 👍

Det har du ju iofs rätt i Link04, men hur många snubbar här har tillgång till det där smörgåsbordet då tror du? Ytterst få skulle jag vilja säga.
Citera
2025-11-23, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Att välja social ensamhet är ett sundhetstecken.
En variant på ensam är stark, möjligen.

Men man måste skilja på objektiv ensamhet och subjektiv. Gå ut ensam ut i skogen, sitt på en sten vid en tjärn. Då är du objektivt ensam. Men tänk dig en person som är ensam i en storstad, massor med folk men inte en käft att prata med eller någon som bryr sig om. Händer ju ibland i storstäder att en person dött och inte upptäcks förrän liklukten sprider sig i trapphuset. Sällan på landsbygden där den objektiva ensamheten kan synas vara värre.

Objektiv ensamhet kan väljas, men ingen väljer subjektiv ensamhet annat än högst tillfälligt. Ingen av kvinnorna i det trådstarten hänvisar till är subjektivt ensamna, troligen inte objektivt heller.
Citera
2025-11-23, 15:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Läser om många kvinnor som är frustrerade i sina relationer då de vill ha sex, men mannen inte vill.
Lösningen är att kvinnor träffar andra kvinnor. Kvinnor vet vad andra kvinnor vill ha. Sex är fantastiskt, jämfört med att ligga med en trött, tråkig äckelgris. Typiskt äckelgrisar att tro att hans trollstav skapar magi för henne.
Har främst hört om att kvinnor i relationer inte vill ha sex medan männen vill.
Sedan är sexuell läggning inte något man kan byta genom att bara välja något annat.
Citera
2025-11-23, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Patetiskt.

Man ska vara sig själv och gillar inte kvinnor mig så kan de dra åt helvete
Citera
2025-11-23, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Det har du ju iofs rätt i Link04, men hur många snubbar här har tillgång till det där smörgåsbordet då tror du? Ytterst få skulle jag vilja säga.

5 av 100 kanske 🙂 Det är höga krav för att äta smörgåsbord.
Citera
2025-11-23, 16:37
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494

Så tokigt!
Citera
2025-11-23, 16:37
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sails
Ni söker ett projekt av en man där ni ser en inre men outvecklad potential hos honom som ni själva kan vara med och skulptera och ta fram?

Nej, kvinnor ser genetik. Det är inte svårt att förstå varför.
Citera
2025-11-23, 16:42
Medlem
zombie-nations avatar
Man hittar inga svar om man ständigt kör med killar är si, tjejer är så.

Och tror att de flesta som vill leva i ett förhållande gör det.

Men för första gången är det inte skamligt att leva ensam, det är väldigt skönt. Men det finns fåtal idioter kvar som tror att ingen människa vill bo ensam och sedan vill matcha en med något psykoffer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in