Citat:
1. Är väl bara ett nytt komplicerat sätt för en kvinna att indirekt säga att man står över alla män. Typ ”jag finner alla män att vara så jäkla ick för att jag själv är en sån fantastiskt kvinna, och om någon lyckligt lottad man mot all förmodan får chansen att dejta mig så måste han vara en 10:a utan fel”. Fast om du bara säger att ”män är pinsamma” så kan du alltid ducka undan kritik genom att säga ”du är bara en pinsam incel/avsundsjuk kvinna”.
2. I princip allt postande på sociala medier är ju för att höja sitt eget värde och självkänsla. Många kvinnor går fullständigt all-in på det, de vill synas för topp männen och göra väninnorna avundsjuka. Vanliga män kan i regel inte göra samma sak, både för att det i naturen som är kvinnan som ska locka till sig män och inte tvärtom, men även för att det är betydligt mindre effektivt och lite av en ”ick” av singelkillar att posta för mycket på sociala medier.
Vi lever i en värld där kvinnor kan kritisera män för att det är kvinnan som anses vara den svagare samt att män alltid söker sig till kvinnan och inte tvärtom, vilket är naturligt, men den senaste tiden utnyttjas det till max av kvinnorna i egennytta. Som en man är det enda du kan göra är att bara nicka med och skoja. Om du tar de ”pinsamma männens” sida, så kommer du per automatik att själv kategoriseras som en pinsam man/incel.
Bara att ignorera och gå vidare, om du är en 9:a+ man så är det bara att välja och vraka, om du är 8:a- så väljer du en kvinna som inte håller på med sånt, samt fortsätta gymma, klä dig väl och fylla på portföljen. Engagera dig inte i feministisk rage bait.