Citat:
Ursprungligen postat av
rotadent
Det finns ju definitivt ett attraktivt marknadssegment där, barnfamiljer där barnen får någonting de tycker är gott och lite roligt, mamma får ett glas vin, pappa får en bärs och en biff. Pinchos är skrattretande uselt. Maten på Jensens var ju aldrig top notch, men den var ändå helt okej periodvis och de var länge inte så dyra och det förlåter ju en del om man är en familj som vill gå ut och käka utan att bli ruinerade. Vart går de nu för att få liknande mat? O'Learys? Pinchos mat ju bara svindyrt småplock, du kan lätt lägga många hundralappar per vuxen och gå därifrån hungrig.
Jag tror inte det finns något ställe som är liknande Jensens när det gäller koncept. Tror absolut att de skulle kunna haft en plats på marknaden om de fått styr på logistiken som nästan alla i tråden är ense om var det som puttade dem över kanten. Nu vet jag inte hur prissättningen var sista tiden då jag inte varit där på flera år innan de stängde, men den borde väl ändå varit okej.
Jag tror absolut att den kedjan verkligen missat en bra plats på den svenska marknaden i stora och mellanstora städer. För det skulle verkligen kunnat haft bra snurr på sina ställen med:
- De har standardiserad mathantering, rätt likt McDonalds. Maten kostar inte skjortan och är ändå okej.
- De har rättigheter. De borde klara av att sälja öl och vin till bra pris.
- De hade ju mjukglassmaskin, perfekt för barnfamiljerna.
- Som jag tänkte tidigare så skulle de på lördag och söndag (dagtid) rikta sig mot barnfamiljer.
- När kvällen närmar sig så glider de över till att bli lite mer pub med okej mat.
De hade ju bra lokaler rent generellt för att kunna köra så, men de missade ju totalt med sin urusla service.
Vart folk går? Jag gissar att många av barnfamiljerna hamnar på Pinchos (riktigt skräpställe). O´learys är för dyra skulle jag säga. Vuxna utan barn som vill ha en öl eller lite vin landar på typ John Scott eller Tullen.
Jag kan bara inte fatta att Jensen lät detta glida dem ur händerna.