2025-11-21, 14:07
Medlem
Facades avatar
Det TS skriver är inget som jag känner igen.
Jag har aldrig varit snygg men ändå fått någon komplimang genom åren.
Nu för tiden ser jag väl ännu sämre ut med ölmage men frugan tycker jag är svin-het. Jag förstår inte varför hon tycker det men så är det väl.

TS kommer med ett påstående och anser att sitt påstående är fakta.
Men har inget annat än sin egen subjektivitet som grund till det.
Så det betyder verkligen ingenting.
Citera
2025-11-21, 14:59
Medlem
dirtysouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Det är alltid på pinsamt när det diskuteras varför kvinnor har en så svag attraktion till män jämfört med mäns attraktion till kvinnor. Alltid dessa trötta bortförklaringar, som t.ex att kvinnan är kräsen av biologiska skäl(hon bär barnet, färre ägg än spermier osv)...När den enkla, och mest uppenbara anledningen är att mansformen är inherent motbjudande.

Jag förstår att det aldrig talas om detta då hela samhället vilar på lögnen om ömsesidig attraktion mellan könen. Men på ett forum som flashback, där obekväma sanningar lyfts, kan vi väl hålla oss till sanningen om detta också?

Inser ni också att detta är sanningen? Om så, hur påverkar det er? Eller är ni i total förnekelse? Ni kan också skriva fler pinsamma bortförklaringar till kvinnans ytterst svaga attraktion till mannen.

Jag är man och får dagligen komplimanger från båda könen så kanske är du som bör sätta ribban lite högre om du bara går efter oattraktiva män, eller har du funderar på om du kanske är homosexuell?
Citera
2025-11-21, 16:00
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirtysouth
Jag är man och får dagligen komplimanger från båda könen så kanske är du som bör sätta ribban lite högre om du bara går efter oattraktiva män, eller har du funderar på om du kanske är homosexuell?

Nu har jag själv rört mig bland det så kallade vackra folket i Sthlms-natten, och där fanns det absolut snubbar som attraherade båda könen, men tror inte det är så förekommande bland vanligt folk, som i t.ex. TS vänkrets.

Senast redigerad av halaltarzan 2025-11-21 kl. 16:14.
Citera
2025-11-21, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imladris
Du hävdar saker som inte har någon motsvarighet i verkligheten, rent hittepå. Kvinnor har sex med män och vice versa, kvinnor blir attraherade av män och vice versa. Det är naturen och inget märkligt med det.

Jag kan rekommendera att du lämnar källaren din och går ut i det verkliga livet, hetero tjejerna trånar efter killarna och flirtar vilt som alltid.

Nej, inget som du har presenterat hittills stödjer dina påståenden. Endast subjektiva tolkningar och felslut.

63 % av unga män i USA är singlar:
https://www.theguardian.com/commentisfree/2023/feb/25/young-men-relationships-study-week-in-patriarchy

Vi har mindre sex:
https://www.scientificamerican.com/article/people-have-been-having-less-sex-whether-theyre-teenagers-or-40-somethings/

Rimmar dåligt med det du påstår, eller hur?

Intressant att notera är att mellan 2009 och 2018 har andelen unga kvinnor som rapporterar att de har inget sex alls, inte ens masturberar, ökat till hissnande 74%. Majoriteten av unga kvinnor verkar alltså inte vilja ha sex med män.
Senast redigerad av Nyepost 2025-11-21 kl. 16:46.
Citera
2025-11-21, 17:27
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Nej, verkligen inte. Att kyssa en kvinna som hetero tjej är äckligt om mågot. Kysser hellre Mr genomsnitt. Killar tror att tejer attraheras av kvinnor för att de själva gör det
Jag tror det för att nästan alla tjejer jag har dejtat har varit som spaghetti. All straight until they get wet.
Citera
2025-11-21, 21:10
Medlem
dirtysouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Nu har jag själv rört mig bland det så kallade vackra folket i Sthlms-natten, och där fanns det absolut snubbar som attraherade båda könen, men tror inte det är så förekommande bland vanligt folk, som i t.ex. TS vänkrets.

Kära Tarzan du verkar blanda ihop attraktion med komplimanger
Jag är inte det minsta attraherade av män men om jag ser en snubbe på gymmet exempelvis som är byggd som en tank med fina linjer, bra fästen och i form så passar jag ofta på att berömma honom
Lika så när jag går på gatan så får jag dagligen några tummen upp från andra män, det betyder inte att de är attraherade av mig

Händer dock nästan dagligen att homosexuella skriver till mig på sociala medier
Citera
2025-11-22, 15:05
Medlem
Vad ska diskuteras? Ett löst, subjektivt påstående om att "män är fulare"?

Manshatande rage bait-tråd som TS startade för att visa att personen behärskade ordet "inherent", vilket idioten lärt sig via engelskan, där ordet används mer frekvent.
Citera
2025-11-22, 21:49
Medlem
Jag tycker det är hur lustigt som helst att du inte ens kan förstå att kvinnor kan bli kåta på män och tycka män är sexuellt attraktiva rent fysiskt.

Det är ju så enorm långt bort från verkligheten av vad en någorlunda attraktiv man har för erfarenheter och det säger väl mycket om dig lol
Citera
2025-11-22, 23:01
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retardboy
Jag tycker det är hur lustigt som helst att du inte ens kan förstå att kvinnor kan bli kåta på män och tycka män är sexuellt attraktiva rent fysiskt.

Det är ju så enorm långt bort från verkligheten av vad en någorlunda attraktiv man har för erfarenheter och det säger väl mycket om dig lol

Att kvinnor blir "kåta" på män och t.om "kära" i män, det händer - fast i långt mindre utsträckning än för bara 20-25 år sen. Det jag säger, vilket också vilken man som helst som vågar vara ärlig mot sig själv kan se, är att mannens utseende är inherent och objektivt motbjudande. Hade kvinnan tyckt att mannens utseende varit tilltalande hade inte antalet män hon funnit attraktiva minskat med åren. En man som ansågs någorlunda snygg för 25 år sen, anses medelmåttig eller t.om ful idag.
En kvinna däremot, som ansågs snygg för 25 år sen, 100 år sen, 1000 år sen eller mer, anses snygg idag med - för att kvinnoformen är inherent tilltalande vilket mansformen inte är. Därför har kvinnans utseende, till skillnad från mannens, ett statiskt värde som inte ändras över tid.

Ovanstående visar på att kvinnan inte är attraherad av mansformen. Istället är hon "attraherad" av de män som män som kollektiv tror är de attraktiva männen. Män rättar sig efter denna hierarki omedvetet. De som inte gör det är psykopater och i viss mån lågbegåvade individer - och dessa kan därmed få kvinnor ändå(framförallt förstnämnda gruppen).

Kvinnans sexualitet är helt knuten till det manliga medvetandet. Hon speglar mannens attraktion till henne så länge han själv tror på att kvinnor är attraherade av honom. Funderade på att lägga tråden i filosofiforumet för att gå in djupare på varför kvinnans medvetande är sekundärt och knutet till mannens medvetande. Men oavsett så kan den med hyfsad intelligens och ärlighet mot sig själv förstå logiken i min tes.
Citera
2025-11-22, 23:13
Medlem
acid_nations avatar
Citat:
Att kvinnor blir "kåta" på män och t.om "kära" i män, det händer - fast i långt mindre utsträckning än för bara 20-25 år sen. Det jag säger, vilket också vilken man som helst som vågar vara ärlig mot sig själv kan se, är att mannens utseende är inherent och objektivt motbjudande. Hade kvinnan tyckt att mannens utseende varit tilltalande hade inte antalet män hon funnit attraktiva minskat med åren. En man som ansågs någorlunda snygg för 25 år sen, anses medelmåttig eller t.om ful idag.
En kvinna däremot, som ansågs snygg för 25 år sen, 100 år sen, 1000 år sen eller mer, anses snygg idag med - för att kvinnoformen är inherent tilltalande vilket mansformen inte är. Därför har kvinnans utseende, till skillnad från mannens, ett statiskt värde som inte ändras över tid.

Ovanstående visar på att kvinnan inte är attraherad av mansformen. Istället är hon "attraherad" av de män som män som kollektiv tror är de attraktiva männen. Män rättar sig efter denna hierarki omedvetet. De som inte gör det är psykopater och i viss mån lågbegåvade individer - och dessa kan därmed få kvinnor ändå(framförallt förstnämnda gruppen).

Kvinnans sexualitet är helt knuten till det manliga medvetandet. Hon speglar mannens attraktion till henne så länge han själv tror på att kvinnor är attraherade av honom. Funderade på att lägga tråden i filosofiforumet för att gå in djupare på varför kvinnans medvetande är sekundärt och knutet till mannens medvetande. Men oavsett så kan den med hyfsad intelligens och ärlighet mot sig själv förstå logiken i min tes.

finns ingen logik i ditt manshatande. Skäms. Så man måste vara ”smart” för att hålla med dig. Hahaha. Jo jag tackar ja.
Du borde filosofera varför du är så kuvad och hjärntvättad istället!
Citera
2025-11-22, 23:28
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acid_nation
finns ingen logik i ditt manshatande. Skäms. Så man måste vara ”smart” för att hålla med dig. Hahaha. Jo jag tackar ja.
Du borde filosofera varför du är så kuvad och hjärntvättad istället!

Ja, man bör vara någorlunda smart. Man behöver inte vara ett geni. Framförallt behöver man vara ärlig mot sig själv - vilket har mer att göra med nivån av medkänsla man besitter än nivån av intelligens.

Jag svarar dig trots att du saknar de kriterier jag nämner, eftersom du antyder att jag skulle hjärntvättats till att tro att mansformen är motbjudande. Det här är en vanlig copingstrategi för de som inte vågar erkänna sanningen för sig själva.
Jag har sett sanningen att mansformen är motbjudande sen jag var ett litet barn, d.v.s början av 90-talet(förmodligen redan innan fast jag tänkte inte medvetet på det då). Innan feministisk propaganda genomsyrade samhället. Och tror du att någon som "hjärntvättats" av feminism skulle prata om kvinnans medvetande som sekundärt mannens?

Fortsätt cope:a du.
Citera
2025-11-22, 23:42
Medlem
acid_nations avatar
Citat:
Ja, man bör vara någorlunda smart. Man behöver inte vara ett geni. Framförallt behöver man vara ärlig mot sig själv - vilket har mer att göra med nivån av medkänsla man besitter än nivån av intelligens.

Jag svarar dig trots att du saknar de kriterier jag nämner, eftersom du antyder att jag skulle hjärntvättats till att tro att mansformen är motbjudande. Det här är en vanlig copingstrategi för de som inte vågar erkänna sanningen för sig själva.
Jag har sett sanningen att mansformen är motbjudande sen jag var ett litet barn, d.v.s början av 90-talet(förmodligen redan innan fast jag tänkte inte medvetet på det då). Innan feministisk propaganda genomsyrade samhället. Och tror du att någon som "hjärntvättats" av feminism skulle prata om kvinnans medvetande som sekundärt mannens?

Fortsätt cope:a du.

Ja jag är helt o fullt ärlig i att jag tycker du har helt fel i allt och skulle råda dig att sluta sprida mansfientliga texter på nätet. Du personligen behöver inte tycka om manskroppar. Det är ju du som har en sån grandiost ego så du tror att din upplevelse är universums mittpunkt och du vandrar omkring som sanningen själv. Och du jag är fan skit snygg så de så.
Det tycker min mamma också !

Du kanske borde gå till en psykolog och tala ut om din barndom den kan ju inte ha varit lätt om den har fått dig att omfamna sådana groteska uppfattningar angående männens onekliga skönhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in