2025-11-22, 22:42
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
1. Sex

2. En livspartner och bästa vän att förlita sig på.

3. Ger bättre ekonomi.

4. Man har någon att göra saker med.

5. Man är två huvuden som lättare löser problem.

6. Någon att berätta känsliga saker för och prata om sakerna med

7. Känna närhet och beröring.

8. Dela på glädje och sorg med.

9. Någon man kan dela hushållssysslor och andra uppgifter med.

10. Någon som kan stötta en nör man har problem. Och motivera en.

Alla dina punkter är mig tillgodosedda med råge.
Så min fråga kvarstår.
Citera
2025-11-22, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Alla dina punkter är mig tillgodosedda med råge.
Så min fråga kvarstår.
Hur löser du närhet och beröring?? Mamma?

Hur löser du en bättre ekonomi om du bor själv?? Pappa betalar??

Vem har du sex med??? Pappa?

Vem är din livskamrat? Dina föräldrar?

Vem delar du på hushållssysslor och andra dagliga uppgifter med? Föräldrarna?
Citera
2025-11-22, 22:49
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Om du läser trådstarten så står alt där. Gör vad du vill.
Fast om man skall vara petig var det någon studie från Örebro universitet som sa att killarna tyckte tjejerna var för kräsna och tjejerna killar inte tillräckligt.
De drev med det på "Svenska nyheter" tom. SVT.
Jag förstår, någon undersökning visade vad massa killar tyckte om tjejer? Haha. Och exakt vad har det något alls med vad tjejer tycker i sakfrågan? Du har ju bevisligen hört damerna förklara helt själva.
Senast redigerad av Nospheratu 2025-11-22 kl. 22:53.
Citera
2025-11-22, 22:56
Medlem
Stod på nyheterna för någon månad sedan att nya trenden för kvinnor var att de ska skämmas över att ha sällskap med en pojkvän.
Var influencers från USA som drev det.
Vart är världen på väg?

Först ville tjejorna inte skaffa barn till världen, nu ska de också skämmas över att ha pojkvänner.

Igår stod på nyheterna att de tycker det är orättvist att tjejerna ska tvingas göra värnplikt och att de vill bli försörjda av mannen, inte ska behöva jobba utanför hemmet.

De vill vara hemma och föda barn istället stod det, hur får dom det att gå ihop, om de nu inte vill ha några barn eller pojvänner.
Senast redigerad av Cuttherope 2025-11-22 kl. 23:15.
Citera
2025-11-22, 23:00
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Självklart är det så.
Men ser jag en man som är typ modellsnygg. Mycket snyggare än mig. Har ett bra jobb. En god utbildning. Verkar vara laglydig och drogfri. Har rutor på magen. Har stadig ekonomi.
Arbetar med något konstruktivt. Ja, då anser jag det vara ett kap. Även dessa skiljer ju sig mycket åt så klart. Det är olika personer. Inte bilmodeller.
Är denna typ 35 och ser bra ut så känns det sorgligt om han skall stagda sig med någon av ovan nämnde tanter.
För mig är det klart som sjutton, men det är inte jag som skall välja.
Vi är inte intresserade av sådana män.

När allt är ”för rätt” blir det fel. Svårt att förklara men kvinnor söker i grunden efter något annat. Det är så svårt att beskriva vad det är vi suktar över och dras till.

En man i mitten. Något är toppen och något är defekt. Inte perfektion. Det är tråkigt och ointressant!
Citera
2025-11-22, 23:01
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Jag förstår, någon undersökning visade vad massa killar tyckte om tjejer? Haha. Och exakt vad har det något alls med vad tjejer tycker i sakfrågan? Du har ju bevisligen hört damerna förklara helt själva.

Nej alltså Sveriges radiogrejen var väl en studie med kvinnliga och manliga svarare.
Även det från Örebro. Sluta hålla på och tramsa.
Varför skall jag försvara studier som andra gjort.
Du är hopplös ju.
Citera
2025-11-22, 23:10
Medlem
Miffeds avatar
Jag gissar att vi ser en mänsklig variant på detta experiment med råttor: https://en.wikipedia.org/wiki/Behavioral_sink

Kortfattat: man testade att ge råttor obegränsat med mat, vatten och utrymmen att lägga kullar i. Man tänkte sig att råttorna skulle frodas, och det gjorde dom - fram till en viss gräns.
Därefter fick många (de flesta) av råttorna felaktiga sociala mönster. Dom glömde bort viktiga parningsritualer. Dom blev ointresserade av att föröka sig. De honor som blev dräktiga var dåliga på att ta hand om sina avkommor. Onormalt våld uppstod. Många råttor drog sig undan från normalt socialt beteende och blev isolerade.

Jag tror vi människor är i den fasen nu. Vi (många av oss) har glömt hur man uppvaktar en partner. Många är ointresserade av partnerskap. Man är inte längre intresserad av att få barn tillsammans.
Citera
2025-11-22, 23:14
Medlem
Apologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare
Fast du förstår inte riktigt hela bilden.
I Afrika till exempel, (där barnafödandet ligger på enorma nivåer) så skaffar man inte barn för att "bevara folkstammen" per se. Utan de är kåta på varandra och antagligen finns där en stor attraktion mellan dem.
Svenskar verkar inte känna den attraktionen tilll varandra. Och då blir det omöjligt att skapa barn hur mycket man än älskar sitt folk och sitt land på papper.
Apa! Svensken behöver hitta sin inre apa!
De tänker för mycket!!!
Citera
2025-11-22, 23:16
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Nej alltså Sveriges radiogrejen var väl en studie med kvinnliga och manliga svarare.
Även det från Örebro. Sluta hålla på och tramsa.
Varför skall jag försvara studier som andra gjort.
Du är hopplös ju.
Nja, det är ju snarare du som är hopplös. Du startade hela tråden med andemeningen att kvinnor är för kräsna. Vidare menar du att jomen det finns andra män som tycker som dig, det visar en studie nämligen. Det visste dock hela flashback redan att det finns frustrerade snubbar som tycker.

Det obegripliga är väl vad du m fl tänker sig att ni bör göra åt det. Jag fattar grejen, du tycker att det som man borde räcka med att ha ett jobb, några magrutor och ha egen lägenhet. Att kvinnor har lite högre förväntningar än att killen åtminstone verkar vara en vuxen karln tycker du är alldeles för höga krav.

Har du funderat på att motsvara kraven istället för att gå i tankar om att kvinnor borde sänka kraven?
Citera
2025-11-22, 23:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Nja, det är ju snarare du som är hopplös. Du startade hela tråden med andemeningen att kvinnor är för kräsna. Vidare menar du att jomen det finns andra män som tycker som dig, det visar en studie nämligen. Det visste dock hela flashback redan att det finns frustrerade snubbar som tycker.

Det obegripliga är väl vad du m fl tänker sig att ni bör göra åt det. Jag fattar grejen, du tycker att det som man borde räcka med att ha ett jobb, några magrutor och ha egen lägenhet. Att kvinnor har lite högre förväntningar än att killen åtminstone verkar vara en vuxen karln tycker du är alldeles för höga krav.

Har du funderat på att motsvara kraven istället för att gå i tankar om att kvinnor borde sänka kraven?

Fast nu pratar du ju bara hästskit igen.
Refererade till ett reportage på Sveriges Radio där kvinnor pratade om att kvinnliga akademiker gjort studier där de intervjuat bl.a kvinnor och kommit fram till att folk är singlar och de de det där om att de inte ville identifiera sig med att ha pojkvänner på sociala medier.

Så när kvinnor gör studier med kvinnor är det ändå männens fel...Ooooookej!

Själv hade jag en spekulation om något jag sett massor på facebook. Väl sammansatta män som bara får uppskattning av, ja du vet.

Får du aldrig ont i arslet av att sitta på den där vita hästen?

Har man limitless supply på halmgubbar bara för att man är mod?

Jag kan inte hjälpa vad vetenskapen kommer fram till.
De där i Örebro var säkert kvinnor också eftersom många är det inom de fälten.

Jag har faktiskt inte brytt mig så mycket om tråden. Sett en bra film medans ni käbblade här.
Så ha det bra på dig ponken. Du är inte kul när du håller på och ljuger hela tiden och snackar skit om alla männen när tjejer gör studier.
Citera
2025-11-22, 23:32
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Varför skulle ett riktigt kap behöva annonsera på Facebook att han är desperat efter en kvinna?
Svårare idag än förr att träffas. Mötesplatser flyttas online. Fler kvinnor vill vara självständiga. Har du ett 9-5 jobb, gör karriär, pendlar och kanske ska hinna med träning, tvätt, matinköp och besöka åldrade föräldrar blir det rätt lite tid över. Samtidigt krävs det betydligt större insats per tidsenhet idag för att hitta en kvinna. Folk nöjer sig inte när de borde nöja sig.

Du syns inte per automatik mer för att du är ett kap utan spelar i många fall enligt liknande regler som mer dödliga.
Senast redigerad av lakritc 2025-11-22 kl. 23:37.
Citera
2025-11-22, 23:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Vi är inte intresserade av sådana män.

När allt är ”för rätt” blir det fel. Svårt att förklara men kvinnor söker i grunden efter något annat. Det är så svårt att beskriva vad det är vi suktar över och dras till.

En man i mitten. Något är toppen och något är defekt. Inte perfektion. Det är tråkigt och ointressant!

Ja, det här är i alla fall ett relevant svar, men känner mig färdig med tråden. Ni kan käbbla vidare.
Sedan vet jag inte om det stämmer helt. De flesta försöker väl få det bästa de kan få och sedan intalar man sig själv att man ändå inte ville ha det där man inte fick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in