2025-11-22, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Visst, vi gör alla våra val. Varför du då befinner dig i Sverige (förmodar jag) och skriver långa tråkiga inlägg där du romantiserar PIGS-länderna, likt någon nucka som besökte Italien när hon var tonåring på 70-talet förstår jag däremot inte. Hur går det med att hitta drömprinsen egentligen? Jag är den första att medge att svenskar och andra nordeuropéer suger på att bilda långvariga förhållanden. Dock är det missvisande att påstå att vi skulle ha mest singelmän i världen, någon sådan statistik existerar inte vad jag vet. Vi ligger i toppen av singelhushåll däremot men en stor del av förklaringen är att svenskar flyttar hemifrån drygt 10 år tidigare än gipskatterna i Sydeuropa:
https://ec.europa.eu/eurostat/web/products-eurostat-news/w/ddn-20230904-1

Nu tror jag förvisso att sydeuropéers "dejting"-kultur är något mer funktionell än vad den är i Nord- och Västeuropa på grund av mer konservativa strukturer som fortfarande lever kvar där nere. Skilsmässostatistiken är dock rent horribel i stora delar av även Sydeuropa. Portugal och Spanien är världsledande i skilsmässor, Italien ligger uselt till också och många andra länder i regionen är något bättre än exempelvis Sverige och Finland men långt ifrån några föredömen.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_divorce_rate

Vad babblet om utbildning tillför vet jag däremot inte. Svenskar har större andel med eftergymnasial utbildning än alla sydeuropeiska länder har.
https://worldpopulationreview.com/country-rankings/most-educated-countries

Jag bor på deltid i Sverige tills jag lämnar för gott och har inte ett intresse att stanna kvar men jag söker aktivt jobb i Italien men måste lära mig språket då olikt er är det ganska minimala krav för att vara där. Man måste ändå kunna språket för att få ett arbete.

Jag är bara här numera för att träffa vänner och familj.

Oavsett så var jag bara ärlig vilket man inte behöver bli kränkt av. Ingen utländska kvinna drömmer om att vara kvar här för att leta paddor på dejtingappar där svenska män ser henne som nästa sortering i sitt inventering.

Dessutom när han själv inte har mycket har att erbjuda. Jag vet flera utländska kvinnor som kommer flytta till Spanien eller Italien. Det kanske förklarar obalansen på dejtingapparna där män söker och söker numera efter en bra kvinna så har andra lyckats locka henne.

Jag har en vän som ser väldigt bra ut och hon dejtar en tysk man.

Jag har dock sett samma iakttagelser när jag har varit ute med vänner. En massa män i grupp oavsett om det är svenskar eller invandrare som suktar efter en kvinna i Sverige likt apor och tror sig kunna fråga fritt öppet om han får dejta en kvinna bara sådär på en utekväll.

När man varit bland riktiga män så ser man alla män i Sverige fjolliga som inte ens frågar om ett vinglas innan han forcerar sig på ett sällskap såsom man faktiskt gör i södra Europa.

Jag behöver inte någon historia, arbetsmiljö och arbetsmarknad föreläsning om södra Europa. Det är många som flyttat dit och trivs galet bra speciellt många utländska kvinnor
Citera
2025-11-22, 15:39
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Jag bor på deltid i Sverige tills jag lämnar för gott och har inte ett intresse att stanna kvar men jag söker aktivt jobb i Italien men måste lära mig språket då olikt er är det ganska minimala krav för att vara där. Man måste ändå kunna språket för att få ett arbete.

Jag är bara här numera för att träffa vänner och familj.

Oavsett så var jag bara ärlig vilket man inte behöver bli kränkt av. Ingen utländska kvinna drömmer om att vara kvar här för att leta paddor på dejtingappar där svenska män ser henne som nästa sortering i sitt inventering.

Dessutom när han själv inte har mycket har att erbjuda. Jag vet flera utländska kvinnor som kommer flytta till Spanien eller Italien. Det kanske förklarar obalansen på dejtingapparna där män söker och söker numera efter en bra kvinna så har andra lyckats locka henne.

Jag har en vän som ser väldigt bra ut och hon dejtar en tysk man.

Jag har dock sett samma iakttagelser när jag har varit ute med vänner. En massa män i grupp oavsett om det är svenskar eller invandrare som suktar efter en kvinna i Sverige likt apor och tror sig kunna fråga fritt öppet om han får dejta en kvinna bara sådär på en utekväll.

När man varit bland riktiga män så ser man alla män i Sverige fjolliga som inte ens frågar om ett vinglas innan han forcerar sig på ett sällskap såsom man faktiskt gör i södra Europa.

Jag behöver inte någon historia, arbetsmiljö och arbetsmarknad föreläsning om södra Europa. Det är många som flyttat dit och trivs galet bra speciellt många utländska kvinnor
Absolut flytta så fort som möjligt, det löser säkert dina problem som "en riktig kvinna som vill ha en man som kan erbjuda något" som säkert börjar bli desperat när hon fortfarande är singel vid 30+. Det enda jag begär är:

1. Skriv inte så mycket dynga, baserat på stereotyper, vilket du inte har några belägg för.
2. Vi fattar din poäng, korta ned ordbajseriet.
3. Skriv som en normal människa med sammanhängande stycken. Skippa de osammanhängande enradarna.
Citera
2025-11-22, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Absolut flytta så fort som möjligt, det löser säkert dina problem som "en riktig kvinna som vill ha en man som kan erbjuda något" som säkert börjar bli desperat när hon fortfarande är singel vid 30+. Det enda jag begär är:

1. Skriv inte så mycket dynga, baserat på stereotyper, vilket du inte har några belägg för.
2. Vi fattar din poäng, korta ned ordbajseriet.
3. Skriv som en normal människa med sammanhängande stycken. Skippa de osammanhängande enradarna.

Får man ingen kritik kommer man inte förstå obalansen på dejtingmarknaden eller varför det förekommer mer utländska män med svenska kvinnor.

En utländsk man har inte direkt samma val som en utländsk kvinna att flytta med en sydeuropeisk man eller andra alternativ som erbjuds annat än dejtingappar i Sverige
Citera
2025-11-22, 18:06
Medlem
Citat:
Får man ingen kritik kommer man inte förstå obalansen på dejtingmarknaden eller varför det förekommer mer utländska män med svenska kvinnor.

En utländsk man har inte direkt samma val som en utländsk kvinna att flytta med en sydeuropeisk man eller andra alternativ som erbjuds annat än dejtingappar i Sverige

Du skriver som en bitter människa. Varför ens spy ut såhär mycket galla? Vad är vitsen liksom. 😃
Citera
2025-11-22, 18:08
Medlem
Mikaelias avatar
Dessa tjejer som börjar dejta en muslim för att det kanske är lite spännande ångrar sig efter ett tag när de märker hur stor del islam har i sin partners liv. Har hänt flertalet bekanta som är naiva i sin grundpersonlighet.
Citera
2025-11-22, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Du skriver som en bitter människa. Varför ens spy ut såhär mycket galla? Vad är vitsen liksom. 😃

Jag bitter ..
Lätt att inte se sina egna brister när man spyr galla på oss utländska tjejer stup i ett i alla trådar så då fick man smaka på sin egna medicin. En fet fläskfilé ska inte uttala sig om vad man tittar på eller inte tittar på.

Jag tar inte skit olikt andra utlänningar men jag kan mitt värde också eftersom jag träffar på riktiga män än hycklare 👏

Samma skräpsnack om oss utländska kvinnor ifrån politikerna i Sverige också. Skönt att slippa detta
Citera
2025-11-22, 18:15
Medlem
Citat:
Jag bitter ..
Lätt att inte se sina egna brister när man spyr galla på oss utländska tjejer stup i ett i alla trådar så då fick man smaka på sin egna medicin. En fet fläskfilé ska inte uttala sig om vad man tittar på eller inte tittar på.

Jag tar inte skit olikt andra utlänningar men jag kan mitt värde också eftersom jag träffar på riktiga män än hycklare 👏

Samma skräpsnack om oss utländska kvinnor ifrån politikerna i Sverige också. Skönt att slippa detta

Jag är själv kvinna ok men du kan väl bara slippa oss då 👍
Citera
2025-11-22, 18:21
Medlem
Citat:
Jag är själv kvinna ok men du kan väl bara slippa oss då 👍

Det har jag gjort också!
Du frågade och jag svarade men du hade inte heller gillat om du blev uthängd, anklagad och utpekad varje dag. Det är inte bara jag som lämnar men många utländska brudar som jag pratar med i Sverige så du kan få alla brända fläskfiler och paddor själv. Det är bara välja och vraka när alla försvinner

Jag svarade även varför det är obalans på dejtingapparna olikt innan pandemin. Folk har insett och kortspelen har rasat. Du kan faktiskt bo sämre men ändå vara lycklig 👏

Ingen snygg man behöver ha en dejtingapp speciellt om han är snygg och har det ekonomiskt välställt och ingen kvinna som ser bra ut behöver göra om sitt ansikte som kvinnor gör i Sverige.

Skräp söker skräp
Senast redigerad av Loraael-Beautyy 2025-11-22 kl. 18:36.
Citera
2025-11-22, 18:38
Medlem
Citat:
Det har jag gjort också!
Du frågade och jag svarade men du hade inte heller gillat om du blev uthängd, anklagad och utpekad varje dag. Det är inte bara jag som lämnar men många utländska brudar som jag pratar med i Sverige så du kan få alla brända fläskfiler och paddor själv. Det är bara välja och vraka när alla försvinner

Jag svarade även varför det är obalans på dejtingapparna olikt innan pandemin. Folk har insett och kortspelen har rasat. Du kan faktiskt bo sämre men ändå vara lycklig 👏

Ingen snygg man behöver ha en dejtingapp speciellt om han är snygg och har det ekonomiskt välställt och ingen kvinna som ser bra ut behöver göra om sitt ansikte som kvinnor gör i Sverige.

Skräp söker skräp

Vet många utländska tjejer som är så glada och nöjda med sin svenska kille 😊
Du kanske hittar din kille snart i något land i fjärran 👍
Citera
2025-11-22, 18:43
Medlem
Citat:
Vet många utländska tjejer som är så glada och nöjda med sin svenska kille 😊
Du kanske hittar din kille snart i något land i fjärran 👍

Vilka då?
Du menar MINDREVÄRDEKOMPLEX tjejerna som opererat sig så mycket att hon ser ut som labu labu dockan med blont hår?

Jag har hittat honom men jag har inte mindrevärde för mig själv. Jag dejtar någon i Italien med magiskt utseende och som inte ser som en padda.

Jag behöver inte se ut som labu labu dockan med peruk och tillsatt utseende där man liknar en clown,

Har du aldrig tänkt på det?
Dessa tjejer föraktar sig själva och sin familj så lika bra att hon dejtar samma skräp

Du ser inte en spanjorska göra om sig så hon ser ut som en labu labu docka
Citera
2025-11-22, 18:47
Medlem
Citat:
Vilka då?
Du menar MINDREVÄRDEKOMPLEX tjejerna som opererat sig så mycket att hon ser ut som labu labu dockan med blont hår?

Jag har hittat honom men jag har inte mindrevärde för mig själv. Jag dejtar någon i Italien med magiskt utseende och som inte ser som en padda.

Jag behöver inte se ut som labu labu dockan med peruk och tillsatt utseende där man liknar en clown,

Har du aldrig tänkt på det?
Dessa tjejer föraktar sig själva och sin familj så lika bra att hon dejtar samma skräp

Du ser inte en spanjorska göra om sig så hon ser ut som en labu labu docka

Oj vad hände med dig? Lite spänd kanske, har inte tid med detta längre. Vet faktiskt inte vad du snackar om.
Citera
2025-11-22, 18:51
Medlem
Citat:
Oj vad hände med dig? Lite spänd kanske, har inte tid med detta längre. Vet faktiskt inte vad du snackar om.

Blev det jobbigt när jag tryckte på en öm tå?
Kvinnorna är ännu mer sorgliga än männen i Sverige. Många är opererade så mycket innan 40 så jag undrar hur fula dessa kvinnor är egentligen för du ser inte samma operationer i södra Europa.

Att man dessutom har filter för att männen ska bli desperata är ännu värre. En kvinna med värdighet är sin sanna form mest vacker och den som inte accepterar kan dra åt helvete.

Jag ser så mycket operationer i Sverige på kvinnorna så det ser ut som alla fillers sticker ut genom näsan snart

Det är vad svenska männen får.
Skräp söker skräp
Senast redigerad av Loraael-Beautyy 2025-11-22 kl. 18:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in