2025-11-22, 16:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
ALLA vittnen i filmen (och utanför) talar om reverse engineering av "exotiska" farkoster.
INGEN säger att det rör sig om avancerad och proprietär US-tech utvecklad från scratch.

Din hypotes stöds alltså av exakt 0 personer med direkt insyn. Det existerar således ingen substans bakom dina påståenden.

Fast nu ljuger du lika hårt som SnakePlisssken tyvärr. Även fast ni har olika motiv. Passande i ämnet dock ho ho

Dylan Borland (US Air Force-veteran och UAP-vittne): Vittnade i en House hearing 2025 att UFO-sightings ofta är US gov psyops för att dölja black projects, inklusive fabricerade historier kring Area 51. Han kopplar det till AARO:s utredningar och säger det är "entirely possible" att observationer är hemlig US-tech, inte aliens.

George Knapp (investigativ journalist med militära källor): I samma hearing beskrev han det som "entirely possible" att UFO-rapporter är psyops för att maskera secret projects, och noterade att regeringen historiskt erkänt sådana taktik.

Officiella röster som Sean Kirkpatrick (tidigare AARO-chef): Nekar alien-program och pekar på black projects som förklaring till de flesta sightings, utan evidens för ET.
Historiskt: CIA erkände 1997 att de ljög om UFO-sightings för att dölja spy planes som U-2 och SR-71.

Så du har fel. Ja, dom som är i dokumentären har en annan "agenda" och därmed kanske dom ovanstående med annan teori inte blev inbjudna till dokumentären, vilket ännu mer tyder på att min teori kan vara intressant att studera närmare.
Senast redigerad av vetingeteller 2025-11-22 kl. 16:46.
Citera
2025-11-22, 16:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Men snälla nån - vad hon har justerat sina påståenden till så här i efterhand är förstås ointressant - jag talar om hennes ofiltrerade initiala uttalanden. Att hon åker på ufo-turné med Fravor flera år senare och helt plötsligt tycker sig minnas helt andra saker är minst sagt talande för UFO-sekten - och inte till deras fördel.. lite ”ja nu när jag får betalt så kommer jag ihåg att de hade antenner och sa blipblop när de körde upp en probe i röven på kapten Fravor”…

Men ditt måfå. Jag håller ju delvis med dig om att det är något lurt med det hela men skillnaden är att jag tror det är en stor coverup för något annat vilket även förklarar varför hon plötsligt "ändrar sig" och mer går i linje med övriga. Hon kanske fått det som order?

Förstå skillnaden i att vi båda ser oklarheter här men din förklaring om masshysteri bland högt uppsatta personer är lika logisk som aliens.
Coverup däremot är mycket mer logisk än båda med all fakta framför oss.
Citera
2025-11-22, 16:40
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Radaroperatören Kevin Day på USS Princeton spårade i flera dagar ett helt kluster av objekt som kom ner från 80 000 fot till havsytan på under en sekund (ca 25 000–30 000 km/h) – långt innan Fravor ens lyfte.

Data från Princeton (SPY-1 radarn) och CETARS-systemet (datalänk) är enligt flera källor fortfarande klassificerade – vilket är ovanligt om det bara var ett vanligt plan eller en ballong.

Citat:

Radarbilder orkar jag knappt ens kommentera - till och med Fravor har sagt att de pratar i nattmössan. Du kan inte både tro på Fravor och Kevin Day utan att framstå som helt bakom
flötet.

Fravor kommenterar detta i dokumentären:
"This thing was doing 32,000 miles an hour, so obviously, that technology is not the United States.
Bara SPY-1 Radardata kan ha gett honom den uppgiften.
Citera
2025-11-22, 16:47
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Dylan Borland (US Air Force-veteran och UAP-vittne): Vittnade i en House hearing 2025 att UFO-sightings ofta är US gov psyops för att dölja black projects, inklusive fabricerade historier kring Area 51. Han kopplar det till AARO:s utredningar och säger det är "entirely possible" att observationer är hemlig US-tech, inte aliens.

George Knapp (investigativ journalist med militära källor): I samma hearing beskrev han det som "entirely possible" att UFO-rapporter är psyops för att maskera secret projects, och noterade att regeringen historiskt erkänt sådana taktik.

Officiella röster som Sean Kirkpatrick (tidigare AARO-chef): Nekar alien-program och pekar på black projects som förklaring till de flesta sightings, utan evidens för ET.
Historiskt: CIA erkände 1997 att de ljög om UFO-sightings för att dölja spy planes som U-2 och SR-71.

Så du har fel. Ja, dom som är i dokumentären har en annan "agenda" och därmed kanske dom ovanstående med annan teori inte blev inbjudna till dokumentären, vilket ännu mer tyder på att min teori kan vara intressant att studera närmare.

Borland:
"2023 patriots provided this committee with undeniable proof of UAP activity"
https://x.com/JeremyCorbell/status/1970920068407308735?s=20
George Knapp:
“I have confirmed on the record that Robert Bigelow and a trusted colleague from AAWSAP met with and negotiated with senior executives at Lockheed Martin and hammered out a deal wherein Bigelow’s company BASS would receive a quantity of unusual material that had been stashed away and protected at a facility in California.

That material was not made here.
https://x.com/UAPJames/status/1965428012934901842?s=20
Sean Kirkpatrick har aldrig sagt att det är US TECH, utan han använder det som en ev. förklaring till fenomenet.

Nej, jag har inte fel i detta sammanhang.
Citera
2025-11-22, 16:55
Medlem
K.Blomkvists avatar
Se upp för alla dessa fejkade filmer på nätet!

Jag såg nyss en ny film och tyskarnas Hannedbu III och Vril experiment och med bilder på Maria Orsic.

Det är säkert fejkade allihopa.
Kolla bara på markskuggan i början, den är totalt svart och ingen skugga.

Jag blir så himla trött på sådan skit.

German flying saucer technology from World War II
https://www.youtube.com/watch?v=3Xw7FiXlGRg

Vad tror ni! Hade nassarna sådan teknik på den tiden.
Typ Foo fighters...

Eller som Elton John I've Seen The Saucers
https://www.youtube.com/watch?v=gIbkqGZtMT4

Låter som en saga för 30 år sedan....
Citera
2025-11-22, 16:55
Avslutad
Citat:
Borland:
"2023 patriots provided this committee with undeniable proof of UAP activity"
https://x.com/JeremyCorbell/status/1970920068407308735?s=20
George Knapp:
“I have confirmed on the record that Robert Bigelow and a trusted colleague from AAWSAP met with and negotiated with senior executives at Lockheed Martin and hammered out a deal wherein Bigelow’s company BASS would receive a quantity of unusual material that had been stashed away and protected at a facility in California.

That material was not made here.
https://x.com/UAPJames/status/1965428012934901842?s=20
Sean Kirkpatrick har aldrig sagt att det är US TECH, utan han använder det som en ev. förklaring till fenomenet.

Nej, jag har inte fel i detta sammanhang.

Jo, det har du då du gjorde bort dig med en enkel mening : "Din hypotes stöds alltså av exakt 0 personer med direkt insyn. ".

Jag kom just med flera personer som vittnat om att det är Mycket Möjligt att allt är en coverup för US-tech i själva verket. Eller är dom dåliga "personer med insyn" i detta fall? Kanske bara bra för dig att använda exempelvis Knapp som källa (vilket du ofta gör) enbart när han säger det du vill tro?

Knapp säger som det är, han tror att vi inte är ensamma men han utesluter inte möjligheten att allt är ett spel och psyop, och ser det som till och med troligt.
Särskilt då det inte vore första gången CIA eller andra ljög om UFO-sigthings för att mörklägga sina då nya spionplan.

Alltså har dom gjort detta innan, många gånger, men vi har aldrig sett UFOs.
Så du får välja vad du vill tro på, men jag tycker du är öförskämd som både ljuger och helt utesluter min teori som möjlig bara för den inte går hand i hand med det du hoppas på.
Citera
2025-11-22, 17:01
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Jo, det har du då du gjorde bort dig med en enkel mening : "Din hypotes stöds alltså av exakt 0 personer med direkt insyn. ".

Jag kom just med flera personer som vittnat om att det är Mycket Möjligt att allt är en coverup för US-tech i själva verket. Eller är dom dåliga "personer med insyn" i detta fall? Kanske bara bra för dig att använda exempelvis Knapp som källa (vilket du ofta gör) enbart när han säger det du vill tro?

Knapp säger som det är, han tror att vi inte är ensamma men han utesluter inte möjligheten att allt är ett spel och psyop, och ser det som till och med troligt.
Särskilt då det inte vore första gången CIA eller andra ljög om UFO-sigthings för att mörklägga sina då nya spionplan.

Alltså har dom gjort detta innan, många gånger, men vi har aldrig sett UFOs.
Så du får välja vad du vill tro på, men jag tycker du är öförskämd som både ljuger och helt utesluter min teori som möjlig bara för den inte går hand i hand med det du hoppas på.

Jag följer bara officiell information. Du nämnde tre personer och jag har redan korrigerat dig baserat på existerande och publik information.

Ge mig EN person med insyn som direkt hävdar att detta är US TECH och inte ALIEN TECH så hoppar jag på ditt tåg. Inte konstigare än så. Tills dess följer jag datan som säger att hundratals existerande vittnen säger den absoluta motsatsen.

Det är ledigt 100-0 till min fördel.
Senast redigerad av theUFOsummoner 2025-11-22 kl. 17:04.
Citera
2025-11-22, 17:08
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Men ditt måfå. Jag håller ju delvis med dig om att det är något lurt med det hela men skillnaden är att jag tror det är en stor coverup för något annat vilket även förklarar varför hon plötsligt "ändrar sig" och mer går i linje med övriga. Hon kanske fått det som order?
Fast jag tror ju inte ens att det finns en anledning till en sådan order.

Citat:
Förstå skillnaden i att vi båda ser oklarheter här men din förklaring om masshysteri bland högt uppsatta personer är lika logisk som aliens.
Coverup däremot är mycket mer logisk än båda med all fakta framför oss.

Masshysteri bland högt uppsatta? Nej det har jag aldrig påstått. Coverup har jag extremt svårt att se eftersom jag inte sett några som helst bevis på att det finns något att dölja.
Citera
2025-11-22, 17:09
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag följer bara officiell information. Du nämnde tre personer och jag har redan korrigerat dig baserat på existerande och publik information.

Ge mig EN person med insyn som direkt hävdar att detta är US TECH och inte ALIEN TECH så hoppar jag på ditt tåg. Inte konstigare än så. Tills dess följer jag datan som säger att hundratals existerande vittnen säger den absoluta motsatsen.

Alex dietrich - innan hon blev indoktrinerad av ufo-kulten.
Citera
2025-11-22, 17:40
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Alex dietrich - innan hon blev indoktrinerad av ufo-kulten.

Nej, det har hon aldrig sagt. Faktum är att AD undviker att svara på frågan konsekvent med ursäkter som "I am not qualified to answer that", "I lack the technical expertise" osv.

Alex Dietrich, CNN:
https://www.youtube.com/watch?v=taqUPnWeLPI

Alex Dietrich, CBS 60 minutes
https://www.youtube.com/watch?v=ZBtMbBPzqHY

Alex Dietrich, When it Mattered Podcast:
https://www.youtube.com/watch?v=u6Z8OCKhxic
Citera
2025-11-22, 17:42
Avslutad
Citat:
Fast jag tror ju inte ens att det finns en anledning till en sådan order.

Masshysteri bland högt uppsatta? Nej det har jag aldrig påstått. Coverup har jag extremt svårt att se eftersom jag inte sett några som helst bevis på att det finns något att dölja.

Ok. Du får helt enkelt tro att Rubio är i någon gemensam hysteri och hypnos med övriga högt uppsatta människor som säger samma saker.
Du är dumt naiv om du inte förstår att detr är psyop eller faktisk disclosure (jag har inte uteslutit det helt).
Citera
2025-11-22, 17:45
Avslutad
Citat:

Du följer bara datan/uttalanden som går hand i hand med du hoppas. Jag har varit likadan i ämnet.

On topic:
Det är inte "100-0", det är officiell data vs. anekdoter från ET-visselblåsare. Om du ignorerar AARO:s analyser (baserat på tusentals rapporter), då snackar vi cherry-picking. Tåget är öppet, hoppa på när du vill.

Jag gav dig ju flera personer och ditt svar ändrar inte deras utlåtande.
Tidigare chef för Pentagons AARO säger ju rätt ut att det finns 0 bevis, av det han sett, som tyder på något utomjordligt men att det historiskt visat sig vara just coverups för exempelvis spionplanen man hade under uteckling, CIA gjorde även då en psyop och sa att det var UFO-sightings.

Du kan inte sudda bort den delen av historien. Att psyops för US-tech har myndigheter lurat i folk att det var UFOs. Då självklart för att vilseleda Ryssland.

Precis som jag tror är fallet nu, att dom har utvecklat teknologi som kan begränsa eller helt desarmera motståndares kärnvapenkapacitet, vilket förklarar otroligt mycket från både dokumentären, det vi sett i övrigt och vad samt framförallt VILKA som "upplyser oss".
Självklart vill dom inte Ryssland och Kina skall känna till detta, därav COVERUP på denna nivå.

Du har rätt i att dom flesta spekulerar i vad det kan vara och inte vara.
Men det gäller båda sidor, vilket dokumentären tydligt visar.

Så bara för du blint väljer att bara ha dom som källor när dom säger det som passar din önskebild av verkligheten så betyder det inte att det finns folk som påstår det jag påstår.

Skulle snarare säga ration är just nu 99-1, till min fördel.
Då min teori både har använts tidigare och är bevisat medans din "teori", som dock verkas ändras från dag till dag, är långt ifrån någonsin bevisad.

Coverup så det sjunger om det och jag är lika besviken som du är.

Anledningen till att jag som sagt tidigare direkt blev misstänksam när Rubio och nästan likvärdigt högt uppsatta blandar sig in i diskussionen ;

Hade man velat göra en psyop trovärdig, både för folket (tydligen går du på det) och framförallt Ryssland/Kina, så hade man använt en person som Rubio vars arbetsuppgift är just nationens säkerhet.

It all makes to much sense
Senast redigerad av vetingeteller 2025-11-22 kl. 18:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in