2025-11-22, 15:53
Medlem
Finns typ en enda intressant ufo-detalj från Usa.

Den kommer från Reagan och hans dagbok med raden: Today i learned we have spaceship that can house 300 people (Nått sånt)

Annars är Ryssland mer intressant när det gäller detta ämne.
Citera
2025-11-22, 15:58
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omnik
Du menar att någon som påstår att den har interagerat med farkosterna, kroppar i topphemliga baser, fått bevis etc bara tror på vad h*n säger men har fel… låter ganska långsökt och inte särskilt logiskt.

Nej jag menar att det finns ett spektrum - alla vittnen behöver inte ljuga som theUFOsummoner hela tiden felaktigt påstår - det kan förstås finnas rena lögnare men sen finns det även folk som är tokiga, folk som missuppfattat situationer, folk som gärna vill tro och folk som låtit sig övertygas av andra som påstår saker… Som t.ex Elizondo som sprang runt och påstod att Arts parts var utomjordiska material - såklart en del trodde på det (säkert Grusch t.ex) och sen sprider de vidare att ”staten har utomjordiska material från ufon”..
Citera
2025-11-22, 16:03
Avslutad
Nimitz-incidenten (och liknande militära rapporter) är del av en psyop för att dölja avancerad USA-teknologi, som hemliga drönare eller störningssystem. Vittnen som Fravor kan vara ovetande eller medvetet inblandade, och videon har ifrågasatts som potentiellt fabricerad eller missvisande. Pentagon har historiskt använt UFO-rykten för att maskera black budget-projekt vilket inte är svårt att googla sig till.

Tro mig, jag vill lika mycket som dom flesta andra här att vi inte är ensamma och det tror jag inte att vi är. Men jag tror inte detta är en disclosure, jag tror det är en coverup.

Viktigt att man ser ALLA detaljer ur ett coverup-perspektiv och inte hur vissa detaljer kan vara ologiska i teorin, om man inte tänker nästa steg att dom detaljerna är placerade där just för att coverup skall funka.

Funkar ju inte om ingen tror på det.
Citera
2025-11-22, 16:04
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Det ena utesluter inte det andra. Samtidigt som jag tror även exempelvis Nimitz-incidenten antingen är annan avancerad teknologi människan skapat eller bara är en total fejk-story och "fejk-video" som blivit hypad just av skälet att göra en psyop/coverup och där då logiskt nog dom går ut med "kan inte förklara".
Varför skulle videon vara fake - den visar ju inte ens något intressant - det är en ”blipp” som rör sig fullständigt normalt och ointressant och precis som t.ex ett helt vanligt flygplan..
Det enda intressanta kring Nimitz är Fravors påståenden - påståenden som initialt kraftigt ifrågasattes av de andra piloterna på plats.
Citera
2025-11-22, 16:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej jag menar att det finns ett spektrum - alla vittnen behöver inte ljuga som theUFOsummoner hela tiden felaktigt påstår - det kan förstås finnas rena lögnare men sen finns det även folk som är tokiga, folk som missuppfattat situationer, folk som gärna vill tro och folk som låtit sig övertygas av andra som påstår saker… Som t.ex Elizondo som sprang runt och påstod att Arts parts var utomjordiska material - såklart en del trodde på det (säkert Grusch t.ex) och sen sprider de vidare att ”staten har utomjordiska material från ufon”..

Du kan nog ta och släppa din teori nu om att folk är "galna" osv.
Det är antingen en coverup eller disclosure.

Ditt "galna" snack var aktuellt för tidigare när alla möjliga just galna människor utan någon insyn eller makt påstod saker, men nu är det en helt annan femma.
Nu är det precis dom som Borde veta dessa saker som "upplyser oss".

Så nej, det är ingen hysterisk gemensam galen dröm dom hamnat i, det är coverup eller disclosure. Återstår att se
Citera
2025-11-22, 16:11
Avslutad
Citat:
Varför skulle videon vara fake - den visar ju inte ens något intressant - det är en ”blipp” som rör sig fullständigt normalt och ointressant och precis som t.ex ett helt vanligt flygplan..
Det enda intressanta kring Nimitz är Fravors påståenden - påståenden som initialt kraftigt ifrågasattes av de andra piloterna på plats.

De andra piloterna ifrågasatte inte att de såg något, de ifrågasatte först Fravors beslut att flyga så nära (han bröt formationen). Senare har både Dietrich och Sling bekräftat att de såg samma sak.

Sluta ljuga nu. Det finns otroligt mycket som gör den händelsen intressant, men jag tror dom gjort det så medvetet som en del av en större plan.

E-2 Hawkeye (ett AWACS-plan) i luften samma dag bekräftade också objekt på sin radar.

Radaroperatören Kevin Day på USS Princeton spårade i flera dagar ett helt kluster av objekt som kom ner från 80 000 fot till havsytan på under en sekund (ca 25 000–30 000 km/h) – långt innan Fravor ens lyfte.

Fyra piloter i två plan (Fravor, Sling, Dietrich, ”Alex”) såg objektet samtidigt med blotta ögat – ett 12–14 meter långt vitt, avlångt objekt utan vingar eller synlig framdrivning som ”ping-pongade” under dem.

FLIR-videon visar visserligen bara en ”blipp”, men den är tidsstämplad och korrelerar exakt med piloternas berättelse om ett objekt som accelererar bort i extrem hastighet när F-18orna närmar sig (låser rotationen på poden och försvinner ur bild på bråkdelen av en sekund).

Data från Princeton (SPY-1 radarn) och CETARS-systemet (datalänk) är enligt flera källor fortfarande klassificerade – vilket är ovanligt om det bara var ett vanligt plan eller en ballong.

Sluta ljuga nu.
Senast redigerad av vetingeteller 2025-11-22 kl. 16:14.
Citera
2025-11-22, 16:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du kan nog ta och släppa din teori nu om att folk är "galna" osv.
Det är antingen en coverup eller disclosure.
Snälla - läs vad jag skriver istället. Jag menar att det finns alla möjliga orsaker till att folk tror på utomjordiska besök - allt från galna människor som inbillar sig saker till de som blivit övertygade av andras berättelser till rena bedragare och charlataner och folk som helt enkelt missförstått vad de sett/upplevt. Sluta försöka förenkla och påstås att ”skeptiker säger alla är galna” eller att ”alla ljuger” som theUFOSummoner hela tiden påstår…
Citera
2025-11-22, 16:21
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
De andra piloterna ifrågasatte inte att de såg något, de ifrågasatte först Fravors beslut att flyga så nära (han bröt formationen). Senare har både Dietrich och Sling bekräftat att de såg samma sak.
Fel. dietrich sa att de såg det i Max 10 sekunder och att Fravors tidspåståenden var omöjliga samt att hon trodde på en naturlig förklaring till vad de sett. Kurth var också på plats och såg inte ett enda dugg utöver den upprörda vattenytan.

Radarbilder orkar jag knappt ens kommentera - till och med Fravor har sagt att de pratar i nattmössan. Du kan inte både tro på Fravor och Kevin Day utan att framstå som helt bakom
flötet.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2025-11-22 kl. 16:25.
Citera
2025-11-22, 16:27
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Det ena utesluter inte det andra. Samtidigt som jag tror även exempelvis Nimitz-incidenten antingen är annan avancerad teknologi människan skapat eller bara är en total fejk-story och "fejk-video" som blivit hypad just av skälet att göra en psyop/coverup och där då logiskt nog dom går ut med "kan inte förklara".

När man ser det hela ur det perspektivet och att allt kanske är en coverup för hemlig teknologi som utvecklas i det dolda i vem vet hur många år, då blir det genast lite mer logiskt hela bilden.

Jag har lagt oändligt med timmar på allt kring detta och nu kommit fram till denna teori.
Om den är rätt eller inte kommer tiden visa (eller inte), men allt pekar på det, för mig iaf.
Blev lite misstänksam om psyop/coverup direkt Rubio blandade sig i, och nu har missankarna bara stärkts.

"Helt orealistiskt, utan stegvis förbättring" Skriver du.
Hur vet du att dom inte utvecklat det i 50 års tid i hemliga program och du därmed inte sett den "stegvisa förbättringen"? Lite det som är poängen med hela teorin.

ALLA vittnen i filmen (och utanför) talar om reverse engineering av "exotiska" farkoster.
INGEN säger att det rör sig om avancerad och proprietär US-tech utvecklad från scratch.

Din hypotes stöds alltså av exakt 0 personer med direkt insyn. Det existerar således ingen substans bakom dina påståenden.
Citera
2025-11-22, 16:28
Avslutad
Citat:
Fel. dietrich sa att de såg det i Max 10 sekunder och att Fravors tidspåståenden var omöjliga samt att hon trodde på en naturlig förklaring till vad de sett. Kurth var också på plats och såg inte ett enda dugg utöver den upprörda vattenytan.

Radarbilder orkar jag knappt ens kommentera - till och med Fravor har sagt att de pratar i nattmössan. Du kan inte både tro på Fravor och Kevin Day utan att framstå som helt bakom
flötet.

Vad sade hon i dokumentären då? Du verkar inte ha sett den för annars hade du inte skrivit det.
Vi har redan gått igenom det i tråden.

Det var en chockerande händelse vilket kan förklara olika tidsperspektiv i stunden.
Samtidigt kan hennes "ändrade story" även vara ännu mer salt till min kvarn gällande en coverup, som hon med eller motvilligt blev del av.
Citera
2025-11-22, 16:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
ALLA vittnen i filmen (och utanför) talar om reverse engineering av "exotiska" farkoster.
INGEN säger att det rör sig om avancerad och proprietär US-tech utvecklad från scratch.

Din hypotes stöds alltså av exakt 0 personer med direkt insyn. Det existerar således ingen substans bakom dina påståenden.

Återigen missar du min poäng att alla dom är en del av den coverup och då spelar det ingen större roll vad dom säger mer än att försöka få dig att tro det du verkar tro nu, så det funkar ju, om det nu är en psyop.

Och det du säger är inte sant. Flera antyder att det kan i själva verket vara egen teknologi från hemliga program, i dokumentären.

Förstå det sen slipper du göra dom dumma inläggen
Citera
2025-11-22, 16:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vad sade hon i dokumentären då? Du verkar inte ha sett den för annars hade du inte skrivit det.
Vi har redan gått igenom det i tråden.

Det var en chockerande händelse vilket kan förklara olika tidsperspektiv i stunden.
Samtidigt kan hennes "ändrade story" även vara ännu mer salt till min kvarn gällande en coverup, som hon med eller motvilligt blev del av.

Men snälla nån - vad hon har justerat sina påståenden till så här i efterhand är förstås ointressant - jag talar om hennes ofiltrerade initiala uttalanden. Att hon åker på ufo-turné med Fravor flera år senare och helt plötsligt tycker sig minnas helt andra saker är minst sagt talande för UFO-sekten - och inte till deras fördel.. lite ”ja nu när jag får betalt så kommer jag ihåg att de hade antenner och sa blipblop när de körde upp en probe i röven på kapten Fravor”…
Senast redigerad av SnakePlisssken 2025-11-22 kl. 16:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in