2025-11-22, 13:44
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Mja, Däniken var från Schweiz. Sitchen var från Azerbaijan. Tror det var dom som sålde mest. Finns även en hel del från Storbritannien. (Above top secret sålde väldigt bra) Det finns pengar att tjäna på UFO absolut. Som med allt annat. Inte lika mycket mycket som deckare och tantlitteratur.
USA är en stor marknad med stor medial räckvidd. Inte konstigare än så

Jag pratar om ufovågen idag - sedan NYTimes-artikeln av ufofanatikern Leslie Kean.. sorry om jag var otydlig.
Citera
2025-11-22, 13:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Nu har jag sett dokumentären och den "bekräftar" i princip allt jag skrivit i tråden, ni som följt med håller nog med.

Jag är nu 99% säker på att detta är en coverup för teknologi USA har.
Vilken teknologi?

Jo, något som stör ut kärnvapen-anläggningar om är nära.
Det förklarar allt, för mig. Det stora klotet militären såg och nämner i dokumentären, som svävade ovanför ett kärnvapen-silo och slog ut funktionen, är precis det jag tror USA utvecklat i alla dessa år och mörklägger det med "UFO.

Hamnar USA i krig med främst Ryssland ( men numera även Kina) så är det ett krig ingen kan vinna om båda sidor kan avfyra sina kärnvapen.
Enda sättet att vinna ett sådant krig? Slå ut motståndarens möjligheter att avfyra sina.

Kom ihåg vart ni läste det, om det någon dag erkäns offentligt.

Det är USA som utvecklat det som slår ut kärnvapens kapacitet, med energi eller AI eller kombination eller gud vet vad. Men det är vad det är.
Och det militären har sett, är just tester av funktionen, vilket logiskt nog USA hade testat på sina egna kärnvapenbaser för att se om funkar....och även då logiskt nog inte förvarna dom som jobbar i silon (och pratat ut i dokumentären)....

Så. 99% psyop för USAs kapacitet att slå ut kärnvapensystem.

Ufon har alltid hållit sig till kärnvapen-anläggningar, det gör det för att varna nationer om riskerna. Kolla in Malmstroem i USA t.ex. Men även kärnkraft i Frankrike. Där har ufon varnat för terrorhot om de inte ökar särerhetsnivåerna på kärnkraftverken. Det finns antagligen både goda och onda ufon.
Citera
2025-11-22, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Det finns antagligen både goda och onda ufon.

Finns en tredje sort. De neutrala.
Citera
2025-11-22, 14:03
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag pratar om ufovågen idag - sedan NYTimes-artikeln av ufofanatikern Leslie Kean.. sorry om jag var otydlig.

Jag förstår. Poängen var som sagt att andra länder helt enkelt inte har lika medial medial räckvidd. Eller veto i frågan för den delen. Lyssnar på en spanska poddar och det finns absolut stort intresse i Spanien och andra länder som är spansktalande . Men, Stormakterna håller taktpinnen som brukligt.
Fanns mycket från Ryssland förr. inte så mycket längre efter det blev diktatur igen
Om nån har koll på Kina så kan dom gärna fylla i här
Citera
2025-11-22, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Måste och måste. Nu har jag visserligen Prime men den är inte tillgänglig i Sverige så jag gjorde med allting som jag faktiskt tittar på och laddade ner den. Finns på en piratbukt nära dig bland annat.

Men det är slöseri på tid om du redan är intresserad av ämnet. Den är mer att se som en introduktion eller vad man ska säga.
Det är naivt att tro att en Disclosur kan komma från usa. Det enda som kommer är små, små smulor, då ett bevis om att det finns ett utomjordiskt liv omkullkastar det religiösa fundamentalistiska usa. Skulle aldrig kunna hända. Så släpp den tanken och börja titta åt ett andra håll. Mörkläggningen handlar om pengar. Mycket pengar och ett statsskick. Kristendomen i usa är en stor pengamaskin som är oantastlig.
Senast redigerad av Han där borta 2025-11-22 kl. 14:11.
Citera
2025-11-22, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Såklart det finns utrymme - har du till exempel hört talas om Arts parts som bland annat Elizondo sprang runt med och hävdade att det var utomjordiska material?
Du menar att någon som påstår att den har interagerat med farkosterna, kroppar i topphemliga baser, fått bevis etc bara tror på vad h*n säger men har fel… låter ganska långsökt och inte särskilt logiskt.
Citera
2025-11-22, 14:43
Avstängd
Citat:
Nu har jag sett dokumentären och den "bekräftar" i princip allt jag skrivit i tråden, ni som följt med håller nog med.

Vilken teknologi?

Det förklarar allt, för mig. Det stora klotet militären såg och nämner i dokumentären, som svävade ovanför ett kärnvapen-silo och slog ut funktionen, är precis det jag tror USA utvecklat i alla dessa år och mörklägger det med "UFO.

Hamnar USA i krig med främst Ryssland ( men numera även Kina) så är det ett krig ingen kan vinna om båda sidor kan avfyra sina kärnvapen.
Enda sättet att vinna ett sådant krig? Slå ut motståndarens möjligheter att avfyra sina.

Det är USA som utvecklat det som slår ut kärnvapens kapacitet, med energi eller AI eller kombination eller gud vet vad. Men det är vad det är.
Och det militären har sett, är just tester av funktionen, vilket logiskt nog USA hade testat på sina egna kärnvapenbaser för att se om funkar....och även då logiskt nog inte förvarna dom som jobbar i silon (och pratat ut i dokumentären)....

Jag har inte sett Disclosure-dokumentären ännu, så jag vill inte säga emot något av det du skriver. Din teori är absolut möjlig USA har både motiv och säkert kapacitet. Men samtidigt finns det en annan vinkel också som jag tycker folk borde kolla in: The Sphere Network av Patrick Jackson.

Det är en helt annan typ av förklaring, mer om att fenomenen följer ett mönster eller en struktur som inte nödvändigtvis är kopplad till någon stat eller militärmakt utan jordens skydd skapat av något. Väldigt annorlunda take jämfört med ”USA-tech”-spåret.

Rekommenderar att se den podcasten också när du hinner den väver in i samma ämne , den väcker andra typer av frågor som inte riktigt passar in i psyop-modellen. Men helsike vad intressant!
Earth's Hidden War with Aliens - Patrick Jackson - DEBRIEFED ep. 53
https://www.youtube.com/watch?v=4DxEKqMoMI0
Citera
2025-11-22, 15:02
Medlem
Citat:

Problemet med den här teorin är att den tillskriver USA för mycket makt. Sedan vore det en bedrift i sig att USA kan hålla det hemligt under en sån lång tid med hänsyn till vilka otroliga egenskaper pilotvittnen etc har rapporterat. Det är ju sci-fi teknologi redan på 40- talet. Nja tillåt mig att tvivla.

Ufo fenomenet är också globalt och snart 100 år gammalt
(FB) Age of Disclosure ( Dokumentär November 21 ) – Största erkännandet någonsin av UFO?
Citera
2025-11-22, 15:07
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:

Vilken teknologi?

Din poäng om kärnvapen är logisk utifrån ett militärstrategiskt perspektiv – men bara om man förutsätter att teknologin som används är marginellt mer avancerad än dagens. Men det är den inte. Den är "ljusår" framför oss.

Vi pratar om farkoster som:
Accelererar från 0 till tiotusentals km/h utan chockvåg.
Utför 90-gradersvändningar i hypersonisk fart – något som skulle pulverisera alla kända material.
Rör sig obehindrat mellan luft, vatten och rymden.
Saknar synlig framdrivning, inga jetstrålar, inga värmesignaturer.
Det vore som om någon just nu sitter med ett batteri som är 100 gånger mer effektivt än dagens, men håller det hemligt tills det blir krig.

Helt orealistiskt, utan stegvis förbättring och utan någon form av infrastrukturell implementering i någon utsträckning, så glöm det.
Citera
2025-11-22, 15:40
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Han där borta
då ett bevis om att det finns ett utomjordiskt liv omkullkastar det religiösa fundamentalistiska usa.
Exakt hur skulle det omkullkasta religiösa fundamentalister?

Jag har frågat flera kristna och muslimer om eventuella utomjordingar, och de alla har antingen varit öppna inför det eller inte brytt sig alls. Detta är alltså människor som gemene svensk skulle klassa som "bokstavstroende" eller "hardcore-kristna". När jag frågat om det skulle påverka deras religion på något sätt, har de svarat "Nej. Varför skulle det?"

Av de människor jag jag frågat i verkligheten, och alla videos jag sett på nätet, så verkar religiösa inte ha några som helst problem med att utomjordingar eventuellt skulle existera.

I min mening, tycks det vara en halmgubbe skapad av ateister, då jag enbart hör detta från deras sida. Men du får gärna berätta, om det är så att jag har missat något. Jag är genuint intresserad.
Citera
2025-11-22, 15:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
Din poäng om kärnvapen är logisk utifrån ett militärstrategiskt perspektiv – men bara om man förutsätter att teknologin som används är marginellt mer avancerad än dagens. Men det är den inte. Den är "ljusår" framför oss.

Vi pratar om farkoster som:
Accelererar från 0 till tiotusentals km/h utan chockvåg.
Utför 90-gradersvändningar i hypersonisk fart – något som skulle pulverisera alla kända material.
Rör sig obehindrat mellan luft, vatten och rymden.
Saknar synlig framdrivning, inga jetstrålar, inga värmesignaturer.
Det vore som om någon just nu sitter med ett batteri som är 100 gånger mer effektivt än dagens, men håller det hemligt tills det blir krig.

Helt orealistiskt, utan stegvis förbättring och utan någon form av infrastrukturell implementering i någon utsträckning, så glöm det.

Det ena utesluter inte det andra. Samtidigt som jag tror även exempelvis Nimitz-incidenten antingen är annan avancerad teknologi människan skapat eller bara är en total fejk-story och "fejk-video" som blivit hypad just av skälet att göra en psyop/coverup och där då logiskt nog dom går ut med "kan inte förklara".

När man ser det hela ur det perspektivet och att allt kanske är en coverup för hemlig teknologi som utvecklas i det dolda i vem vet hur många år, då blir det genast lite mer logiskt hela bilden.

Jag har lagt oändligt med timmar på allt kring detta och nu kommit fram till denna teori.
Om den är rätt eller inte kommer tiden visa (eller inte), men allt pekar på det, för mig iaf.
Blev lite misstänksam om psyop/coverup direkt Rubio blandade sig i, och nu har missankarna bara stärkts.

"Helt orealistiskt, utan stegvis förbättring" Skriver du.
Hur vet du att dom inte utvecklat det i 50 års tid i hemliga program och du därmed inte sett den "stegvisa förbättringen"? Lite det som är poängen med hela teorin.
Senast redigerad av vetingeteller 2025-11-22 kl. 15:53.
Citera
2025-11-22, 15:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Omnik
Problemet med den här teorin är att den tillskriver USA för mycket makt. Sedan vore det en bedrift i sig att USA kan hålla det hemligt under en sån lång tid med hänsyn till vilka otroliga egenskaper pilotvittnen etc har rapporterat. Det är ju sci-fi teknologi redan på 40- talet. Nja tillåt mig att tvivla.

Ufo fenomenet är också globalt och snart 100 år gammalt
(FB) Age of Disclosure ( Dokumentär November 21 ) – Största erkännandet någonsin av UFO?

Så det är mindre troligt att dom kan hemlighålla egen teknologi via hemliga program som få känner till än lyckas hemligålla UFO-besök som "tusentals människor har sett"?

Om min teori är orimlig med det argumentet så är det ännu orimiligare att något av det dom säger i dokumentären stämmer.

Dessutom ger jag inte alls USA "för mycket makt".
Om dom har försökt utveckla detta sedan andra världskriget och senare kalla kriget ,så har dom haft väldigt många år på sig.

Och ska man spekulera lite i vad "hemliga program" troligen hade prioriterat i sin forskning/utveckling så är möjligheten att slå ut Rysslands (tidigare Sovjet, när forskningen troligen började) kärnvapen av Största prio. Tror inte du det?
Senast redigerad av vetingeteller 2025-11-22 kl. 15:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in