2025-11-22, 06:56
Medlem
Oxytorsks avatar
Är sugen på att prova men vet inte vad och framför allt vilka doser jag ska ta?
Skulle verkligen behöva en ”reset” i Hjärnkontoret, psyket är inte det bästa och har heller ingen som kan sitta med när/om jag ska prova.

Vore tacksam för inputs och framförallt vad och hur mycket jag ska prova första gången.
Citera
2025-11-22, 07:07
Medlem
Fantens avatar
1-3 gram svamp. Det finns så klart andra, mildare substanser men i och med att dom vettiga är klassade så är det lika stökigt att få tag på dom som "klassiker". Se till att ha benzo till hands bara. Det kanske inte helt och hållet dödar trippen men du kommer i alla fall att lugna ner dig.
Citera
2025-11-22, 07:41
Medlem
Oxytorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
1-3 gram svamp. Det finns så klart andra, mildare substanser men i och med att dom vettiga är klassade så är det lika stökigt att få tag på dom som "klassiker". Se till att ha benzo till hands bara. Det kanske inte helt och hållet dödar trippen men du kommer i alla fall att lugna ner dig.

Och med svamp menar du toppisar eller? Hur är det med tryfflar eller är det svårt att få tag i?
Hur känns trippen och går det att göra någon jämförelse med något annat? Fattar att det är svårt kanske att beskriva men får man ett rus typ eufori eller något liknande?
Citera
2025-11-22, 08:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oxytorsk
Skulle verkligen behöva en ”reset” i Hjärnkontoret, psyket är inte det bästa och har heller ingen som kan sitta med när/om jag ska prova.

Vore tacksam för inputs och framförallt vad och hur mycket jag ska prova första gången.
Sorry men att knarka hjälper inte dig att må bättre, sök reda på en medmänniska att prata med, nån i vården kanske om de har tid att hjälpa...

Hur som, prova inte på droger, du landar bara i en sämre sits i slutändan...
Så ta ett djupt andetag och leta upp nån som seriöst kan hjälpa dig...

Hoppas det löser sig för dig utan droger...
Citera
2025-11-22, 08:29
Avstängd
Melange5738s avatar
Svamp eller ayahausca. Svamp brukar vara lite enklare att få i sig om man inte är härdad.

Personligen tycker jag inte syra är en lämplig förstagångspsykedel.
Citera
2025-11-22, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Sorry men att knarka hjälper inte dig att må bättre, sök reda på en medmänniska att prata med, nån i vården kanske om de har tid att hjälpa...

Ja det är nog smart. Jag har tagit en del sådana här droger för länge sen och skulle säga att min erfarenhet är att det förstärker väldigt mycket din nuvarande sinnesstämning. Är man instabil och ledsen så kan det gå riktigt illa.

Mår man överlag bra så kan det vara trevligt förstås, men mår man dåligt är knark verkligen den sista saken man borde hålla på med.
Citera
2025-11-22, 08:58
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:

Tycker inte du ska skynda på och testa något du inte känner till.
Men om du måste skulle jag valt DMT.
Ett snabbt rus som är omvälvande och helt i ditt inre så sitter är meningslöst.
Citera
2025-11-22, 10:28
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:

Såklart TS inte ska ta psykadelika, själv, om hen mår dåligt. Det är ingen bra idé.

Däremot är det ju inte knark på det viset att hen skulle sjunka ned i ett drogträsk. Psykadelika är inte beroendeframkallande och man tar det inte för att fly verkligheten eller för att kunna hantera en situation eller för att stå ut.
Citera
2025-11-22, 10:31
Bannlyst
Citat:

Läs början av det Nya Testamentet, det är vägen till återhämtning, aldrig allmöjliga gifter.
Citera
2025-11-22, 13:39
Medlem
glockenreins avatar
Svamp tillsammans med nån polare som har koll men det bästa är om du löser ditt psykiska mående på annat sätt. Inte bra att behöva ta till substanser. Lycka till i alla fall!
Citera
2025-11-22, 15:56
Medlem
Oxytorsks avatar
Citat:

Detta är anledningen till varför vill ta psykedelia.
Kopierat från DN
30 patienter i Sverige har fått testa psilocybin, vilket är den aktiva substansen i toppslätskivling, för att ”bota” sin depression. Detta inom ramen för en fas 2-studie som leds av Karolinska institutet. En av dem är ”Erik”:

– Jag fick en inre frid som jag aldrig har upplevt i mitt liv. Det kändes som att jag accepterade mig själv, säger han.

Läs mer via länken: https://www.dn.se/sverige/eriks-depression-behandlades-med-psykedelisk-svamp/

Och nej, jag kommer aldrig få det från sjukvården då det står missbruk i journalen psykedelia är ju ”dödsknark”. Har provat all medicin som finns och jag blir bara trött eller får andra biverkningar.

Citat:
Ursprungligen postat av neftan
Läs början av det Nya Testamentet, det är vägen till återhämtning, aldrig allmöjliga gifter.
Äru helt jävla tappad eller? Kommer ihåg när det ringde på dörren början på 90 talet och så står jehovas vittnen utanför och predikade. Detta är samma sak.

Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Svamp tillsammans med nån polare som har koll men det bästa är om du löser ditt psykiska mående på annat sätt. Inte bra att behöva ta till substanser. Lycka till i alla fall!

Läs första svaret
Citera
2025-11-22, 16:51
Medlem
Citat:

Grotta ned dig lite i dom olika psykadeliska, kanske börja med psilocybin alternativt LSD beroende på vilken du fastnar för och tror på samt vad du kan få tillgång till. Beroende på hur nördig och seriös du är så kan du leta efter forskningsstudier och grotta ned dig lite i dom vad de försöker uppnå, hur, med vad samt vilka doser de använt sig av. ChatGPT kan hjälpa dig sammanställa fint så länge du framför att du vill veta teoretiskt och inte frågar om råd.

Ska du göra det själv så börja lågt och ta det försiktigt. Finns mycket att läsa på om set och setting så ta det seriöst och gör vad du kan för att få det rätt från början.

Ta det lugnt, ingen stress, börja enkelt, blanda inte med något annat och ha kul på resan till dosen och såklart under dosen!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in