2025-11-21, 15:49
Medlem
Men muslimer får sända radio och hetsa mot judar och skriva vad de vill om svenskar utan represalier. Den här sortens "hat" straffas bara svensk för och oftast då pensionärer.
Citera
2025-11-21, 16:00
Medlem
AnabolicH2Os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Mycket bra inlägg om hur det faktiskt utvecklat sig inom det yrket.

Jo han har faktiskt rätt i princip i allt han skrev. Men det betyder inte att det du skriver om dina opplevelser är helt fel. Men du talar om den lilla sfär du jobbade i, och han beskriver det i sin helhet.

T ex så har just detta med nya helt idiotiska scheman och för många brukare att se till gjort att många lider av utmattning och sjukskriver sig.

De konflikter du beskriver finns inte överallt och är inte standard.

Jag har jobbat inom vård och omsorg i det kommunala i runt omkring 15 år.

5 av dem har varit "på golvet, 5 har varit i arbetsledande roll i kombination med vanligt jobb, och de 5 sista på chefsposition över verksamhet med några dussin anställda.

Det han säger beskriver min exakta upplevelse som jag hör av anställda, och chefskollegor vittnar om samma missnöje inom deras personalgrupper.

Det är helt sinnessjukt hur det blivit.

Det är mer eller mindre omöjligt att ta upp problematiken heller, om man är rädd om sitt jobb.

Runt 20% av cheferna säger upp sig PER ÅR för man blir mer eller mindre sjuk i huvudet av att vara upp i denna misär.

Har jag jobbat i alla kommuner? Nej.

Har jag en jävligt god bild av de utmaningar som kommunerna brottas med? JA.
Citera
2025-11-21, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Du kan inte skrika vad som helst utan att det
får konsekvenser, dessutom är det en arbetsplats, där anställda har rätt att känna sig trygga. Inget konstigt att han anmäls.
Med det sagt så tar jag inte ställning i migration eller islam

har han inte ett klappträ till advokat så är det väl bara att se till att han blir klassad som dement och slipper påföljd

groggen blir kanske avbokad, men han slipper nog ett saftigt skadestånd?
Citera
2025-11-21, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Men muslimer får sända radio och hetsa mot judar och skriva vad de vill om svenskar utan represalier. Den här sortens "hat" straffas bara svensk för och oftast då pensionärer.

Precis, det är sidenhandskar när det gäller muslimer
Citera
2025-11-21, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimner
Ytterst få svenskar vill/behöver ta dom jobben.
+ Får dom inte ändå
Citera
2025-11-21, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seolseol
+ Får dom inte ändå
Är det inte billigare för kommunen att anställa personal utan utbildning, än att välja någon med undersköterskeutbildning?
(Det läggs mycket medicinsk omvårdnad på kommunerna idag.
Har blivit vittne till såromläggningar i matsal osv, något som ingen med grundläggande kunskaper i hygien skulle få för sig att göra.)
Citera
2025-11-21, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnabolicH2O
Jag har jobbat inom vård och omsorg i det kommunala i runt omkring 15 år.

5 av dem har varit "på golvet, 5 har varit i arbetsledande roll i kombination med vanligt jobb, och de 5 sista på chefsposition över verksamhet med några dussin anställda.

Det han säger beskriver min exakta upplevelse som jag hör av anställda, och chefskollegor vittnar om samma missnöje inom deras personalgrupper.

Det är helt sinnessjukt hur det blivit.

Det är mer eller mindre omöjligt att ta upp problematiken heller, om man är rädd om sitt jobb.

Runt 20% av cheferna säger upp sig PER ÅR för man blir mer eller mindre sjuk i huvudet av att vara upp i denna misär.

Har jag jobbat i alla kommuner? Nej.

Har jag en jävligt god bild av de utmaningar som kommunerna brottas med? JA.

Vem av de jag citerade menar du har rätt?
Citera
2025-11-21, 18:38
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Straffa en gammal, multisjuk 90-åring för hans åsikter.

Vad fan sysslar Sverige med?

Lägg ner HMF-lagen!
Det som svenskarna gör allra bäst, hatar sig själva.
Citera
2025-11-21, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Whataboutism är vanligt på flashback men icke desto mindre korkat!
Så What about, att du inte förstår vad som diskuteras....?
Får ma inte påpeka det. För frågan är inte att folk tycker eller tänker.
Frågan är varför rättsväsendet ser olika på saken beroende på VEM som tycker tycker eller tänker.
DET är ämnet som diskuteras. Och det låter sig inte göras utan att man har TVÅ punkter att jämföra.
Så what about en jämförelse med bara EN enda punkt - det blir lite som det där skämtet ni femtonåringar aldrig hört för det dog på 80-talet.
"Vad skiljer en fågel - den kan varken simma... "
Så what about att du tar tag i ditt liv, växter upp och återkommer när du har något att säga?
Citera
2025-11-21, 19:34
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Vilken hjälte, honom vill jag gärna bjuda på en fin flaska med starkdryck som han med vänner kan njuta av när julen är på intåg.

Det fullständigt befängt att anmäla en äldre herre som tröttnat på fjanteriet och den integrationspolitik som råder. För vem vill bli serverad mat på ålderns höst av en babian i burka?
Citera
2025-11-21, 19:42
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
har han inte ett klappträ till advokat så är det väl bara att se till att han blir klassad som dement och slipper påföljd

groggen blir kanske avbokad, men han slipper nog ett saftigt skadestånd?

I hans ålder och position är det nog värre och bli av med suparna...
Citera
2025-11-21, 19:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JanFyhrholdt
Gissade på kvinnlig "åklagare" med 99% sannolikhet.
Sökte i tråden och "kvinnlig" hade redan nämnts.
Inblandade poliser var säkert kvinnliga också.
Jag kan inte annat än att berömma den 90-årige mannen, även om han överdrev en smula.

Sedan Jimmie Åkesson, för ca 16 år sedan pekade ut muslimerna som det "största hotet"
pga invandringspolitiken, har kvinnorna idag seglat upp som ett ännu större hot pga könskvotering.
Nästan alla är medvetna om detta, även muslimer och kvinnorna själva vågar jag påstå.

Förklaringen till den samhällsfarliga etnicitets- och genusrelaterade migrationen är att
majoritetens välgrundade pessimism har utmynnat i en kollektiv självdestruktivitet.

Samtidigt tjänar eliten och makthavarna stora pengar bl.a på att förstöra fastigheters värde
genom oönskad inflyttning, och då spekulera i värdeökning på invandrarfria delar av Sverige.
Samma princip som för fastighetsspekulation gäller alla övriga marknader inklusive arbetsmarknaden.
Även svart arbetskraft och svenskar som utnyttjar kriminella invandrares tjänster i övrigt.

Den kvinnliga åklagaren som väcker åtal mot en 90-årig man på ett ålderdomshem
är den "egentliga fienden" och inte "juden" som det påstås.

Åldringars rättigheter men även barns rättigheter hotas nu av matriarkatets kvinnliga åklagare
och övriga myndighetspersoner inklusive "den tredje statsmakten" som också består av könskvoterade
idioter.

Lägg dessutom till "arbetarklassen" i stort och dess moderna ("funktionsvarierade") motsvarigheter i form av en fördummad pöbel, företrädd av Y- och son-namnet Jimmie Åkesson, så ser man att idioti inte enbart förekommer bland kvinnor och islamistiska invandrare.

Den intellektuella ribban har sänkts under marknivå, så att varje form av tankeverksamhet betraktas
som "allvarlig psykisk störning" med tvångsvård i straffskalan.

Av ren självbevarelsedrift måste då personer som varken är kvinnor eller invandrare, som exv
den 90-årige mannen på ålderdomshemmet spela dumma i huvudet för att ens överleva.

Skulle Jimmie Åkesson trots sitt WT-namn ändå ha en begåvning, borde han fortsätta på samma sätt
som tidigare, men nu "hetsa" mot den genus-folkgrupp som den kvinnliga åklagaren tillhör.

De "svaga grupperna" som åldringar och barn har eftersatts i matriarkatet.
En historiskt dokumenterat svag grupp som kvinnor gör sig bättre som beskyddad än som
beskyddare i likhet med barn och åldringar vars naturliga funktionsnedsättningar också är lika uppenbara på gruppnivå.

Med facit i hand ser vi hur Sverige har blivit en nazistisk polisstat efter decennier av kvinnlig
politik.
Den kvinnliga åklagaren som sagt...

Kvinnors medfödda instinkt att vårda och beskydda gäller bara den egna biologiska familjen,
och är inte tillämplig utanför denna.

Tvärtom är det mer eller mindre förenat med livsfara för allmänheten om kvinnor tillåts röra sig utanför hemmets väggar.

Att naturen och dess biologi är en katastrof, och själva livet är en könssjukdom, är det väl ingen
som betvivlar.

Men att utnämna kvinnor till poliser är i bästa fall ett önsketänkande, som att i sagornas
värld ge djuren människoroller.

Men det avgörande skälet till att åklagarna är kvinnliga är kriminella intressen som tjänar
på att oskyldiga döms medan skyldiga inte ens åtalas.

Amen!

Men håller inte med dig om "tvärtom är det mer eller mindre förenat med livsfara för allmänheten om kvinnor tillåts röra sig utanför hemmets väggar. Nja, du måste nog skoja litet där.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in