2025-11-21, 15:28
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Ovanligt? Vad snackar du om? Det är det vanligaste som finns. Majoriteten, MED RÅGE, av kvinnor vill bli försörjda av sina män. Vissa tycker det hade varit skönare, enklare och bättre men finner sig i att arbeta, medan vissa jobbar hårt på att kunna parasitera på sina män.

Bara i en ny studie har man konstaterat att 1 av 3 kvinnor vill bli försörjda av sina män, se länk nedan:
https://tv.aftonbladet.se/video/392243/en-av-tre-vill-leva-pa-sin-partner-lite-trevligt

Dock man man nog vända på den siffran, dvs. att snarare åtminstone 2 av 3 vill det, eftersom kvinnor mycket väl vet att det är tabu att vilja göra det, varför många kvinnor ljuger och påstår att de inte vill det, fast de egentligen vill det.

Men 1 av 3, dvs. 5 av 15 kvinnor, är ändå betydligt mer än vad du tror, ...du skriver "ovanligt", ..nej, tvärt om, det är väldigt vanligt. Vanligare än de flesta tror.

orkar inte titta på din länk men det är fantastiskt att så många kvinnor vill bli försörjda av sina män. Kan vi sträcka det så långt till att det kanske är alla egentligen?

När jag skrev ovanligt så syftar jag givetvis på det som du kallar "tabu". Just "tabu" skulle jag inte kalla det. Men jag skulle kalla det att kvinnor blir märkligt påhoppade för att dom tycker män som vill försörja dom är mer sexuellt attraktiva. Men hur menar du med tabu, på vilket sätt tycker du det är så och varför?
Citera
2025-11-21, 19:38
Medlem
RitchieBlackmores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvMedTofflorna
Tror du att människor på Flashback generellt är friska?
Ja, det gör jag.
Visst finns det marginella användare men den stora massan tar bara ut svängarna då forumet är annonymt...
Citera
2025-11-21, 19:40
Medlem
RitchieBlackmores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Vad pratar du om?
Du nämnde att du dramatiserade när du nämnde om dessa 80% 'missanpassade själar'.
Dramatiserar man en sak är man kanske granne med 'dramatisera ofta'...
Citera
2025-11-21, 20:17
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RitchieBlackmore
Du nämnde att du dramatiserade när du nämnde om dessa 80% 'missanpassade själar'.
Dramatiserar man en sak är man kanske granne med 'dramatisera ofta'...

Missanpassade själar? Nej jag sa att folk är sinnessjuka på flashback. Vilken tråkig person du verkar vara.
Citera
2025-11-21, 20:28
Medlem
RitchieBlackmores avatar
Citat:
Missanpassade själar? Nej jag sa att folk är sinnessjuka på flashback. Vilken tråkig person du verkar vara.
Visst, jag är den gråa revisorn, trisst som det bara går.
I det konceptet ingår att se medmänniskor ur ett positivt perspektiv.
Den jargon du anför är lite utanför min vokabulär.
Du kanske baktalar dina vänner på samma sätt?
Citera
2025-11-21, 21:20
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Men hur menar du med tabu, på vilket sätt tycker du det är så och varför?

Det är väl ingen som vill framstå som en girig parasit som bara skall ha och ha?
Det är nog heller ingen kvinna som vill avslöja att hon hellre är en lyxhora åt en man, bara hon slipper jobba själv.

Det blir så att säga väldigt svårt för en ful och fet kvinna, kanske 70 år gammal, att bli försörjd av en 30-årig man, eller för den delen en 50- eller varför inte en 70-årig man?

En ung snygg kvinna kan däremot lätt bli försörjd av en man, men det där blir också svårt om hon är helt asexuell. Kvar blir så att säga faktumet att många män vill kunna knulla lite när de vill och ha en snygg partner att visa upp som en trofé. Så då "köper" de sig en sån kvinna, genom att ge kvinnan ett kreditkort som hon kan handla loss på. Ungefär definitionen av en lyxhora.

Sen låter det fantastiskt fint när dessa par säger att de är sååå kära i varandra, men det räcker att ta bort sexet så faller hela skiten som ett korthus. Eller lägg på 50kg på kvinnan så hon blir fet som en stor säl och knappt orkar gå, så sker samma sak... allt faller
Eller gör henne ful som stryk... då faller också allt.

Så löjligt att många vare sig vill erkänna detta eller ens prata om detta. Verkligheten smärtar väl för mycket
Citera
2025-11-21, 21:46
Medlem
Kleiners avatar
Du är väldigt manipulativ och bitter.

Citat:
Citera
2025-11-21, 21:53
Medlem
Citat:
Troligen så var inte orsaken att denna karl låste fast dig och tungkyssde dig för att du tackade nej till drinkar. Utan pga andra faktorer med honom som person.
Nej nej, du har helt rätt. Mest att jag kom att tänka på eftersom det var så grafiskt och relativt nyligen.
Givetvis har det inget med varandra att göra egentligen. Bara i mitt undermedvetna.
Citera
2025-11-21, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Känner inte igen din morsa i min, men ändå det där med att ha ryggen fri. Har uttryckligen sagt till män som velat bjuda på en drink att jag tar inte emot drinkar från män. Så jävla efterblivet egentligen eftersom jag varit med om karlar jag sagt så till "låst" mig i en dörröppning och försökt tungkyssa och tafsa så jag fått ta till krafttag för att komma loss. Alltså höja rösten och använda kraft.

Uppenbarligen ett känsligt ämne då jag nästan får hjärtklappning av att dra mig till minnes. Och jag är ingen skör viol utan tvärtom betraktad som en rätt robust brud. Men faan vad jobbigt att tänka på såna minnen.

Ibland är det som att rötägg dras till starka personer. Får ofta kritik om att jag är “läskig” att ta kontakt och flörta med. Är lite bitsk ibland men men.. tror det blir som en utmaning för rötäggen då. Och dom är raka motsatsen till normalt folk, för dom bara skyfflar fram och kan inte ta ett nej.

Och känner igen det där med drinken. Tar inte emot drinkar av okända män, knappt av kända heller. Den mest otippade personen kan skifta ansikte så fort alkohol finns med i bilden, så man får vara på sin vakt.

Upplever du någon skillnad i hur män bemött dig genom livets olika faser/ålder?
Såg att du kommenterar innan att du tillhörde det äldre gardet
Citera
2025-11-21, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gfys
Ibland är det som att rötägg dras till starka personer. Får ofta kritik om att jag är “läskig” att ta kontakt och flörta med. Är lite bitsk ibland men men.. tror det blir som en utmaning för rötäggen då. Och dom är raka motsatsen till normalt folk, för dom bara skyfflar fram och kan inte ta ett nej.

Och känner igen det där med drinken. Tar inte emot drinkar av okända män, knappt av kända heller. Den mest otippade personen kan skifta ansikte så fort alkohol finns med i bilden, så man får vara på sin vakt.

Upplever du någon skillnad i hur män bemött dig genom livets olika faser/ålder?
Såg att du kommenterar innan att du tillhörde det äldre gardet

Jag var betydligt mer orädd som yngre. Egentligen helt dödsföraktande. Och en människa som inte ens skyr döden kan ingen ge sig på.

Delvis berodde det nog på bristande erfarenhet och konsekvenstänk så jag var en hård diamant som inte backade för någon. Idag är jag en vek fegis i jämförelse.

I dagliga livet märker jag ingen skillnad, vad jag kan komma på....
Men känner mig mer sårbar.
Förr var jag ju både osårbar och odödlig

Tänkte du på något speciellt?
Citera
2025-11-21, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Jag var betydligt mer orädd som yngre. Egentligen helt dödsföraktande. Och en människa som inte ens skyr döden kan ingen ge sig på.

Delvis berodde det nog på bristande erfarenhet och konsekvenstänk så jag var en hård diamant som inte backade för någon. Idag är jag en vek fegis i jämförelse.

I dagliga livet märker jag ingen skillnad, vad jag kan komma på....
Men känner mig mer sårbar.
Förr var jag ju både osårbar och odödlig

Tänkte du på något speciellt?

Du beskriver mig som ung hahahah
Totalt jävla orädd.. men jag klarade mig konstigt nog också alltid. Som om jag haft änglavakt.

Tänkte ifall liknande situationer med påträngande män följt med upp i ålder, eller om det tar stopp nånstans?
Citera
2025-11-21, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gfys
Du beskriver mig som ung hahahah
Totalt jävla orädd.. men jag klarade mig konstigt nog också alltid. Som om jag haft änglavakt.

Tänkte ifall liknande situationer med påträngande män följt med upp i ålder, eller om det tar stopp nånstans?
Nej, beskriver mig. Vilket stämmer.

Nej tror aldrig det tar stopp. Krävs bara en desperat/stollig karl så är det färdigt.
En dåre kan ge sig på massor med kvinnor, det har både du och jag sett. Att det stora flertalet sköter sig och är föredömen bleknar i minnet när en sådan ger sig på en just vid det tillfället. Tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in