Citat:
Ursprungligen postat av
Retardboy
Jag tycker det är hur lustigt som helst att du inte ens kan förstå att kvinnor kan bli kåta på män och tycka män är sexuellt attraktiva rent fysiskt.
Det är ju så enorm långt bort från verkligheten av vad en någorlunda attraktiv man har för erfarenheter och det säger väl mycket om dig lol
Att kvinnor blir "kåta" på män och t.om "kära" i män, det händer - fast i
långt mindre utsträckning än för bara 20-25 år sen. Det jag säger, vilket också vilken man som helst som
vågar vara ärlig mot sig själv kan se, är att mannens utseende är inherent och objektivt motbjudande. Hade kvinnan tyckt att mannens utseende varit tilltalande hade inte antalet män hon funnit attraktiva minskat med åren. En man som ansågs någorlunda snygg för 25 år sen,
anses medelmåttig eller t.om ful idag.
En kvinna däremot, som ansågs snygg för 25 år sen, 100 år sen, 1000 år sen eller mer, anses snygg idag med - för att kvinnoformen är inherent tilltalande vilket mansformen inte är. Därför har kvinnans utseende, till skillnad från mannens, ett
statiskt värde som inte ändras över tid.
Ovanstående visar på att kvinnan inte är attraherad av mansformen. Istället är hon "attraherad" av de män som
män som kollektiv tror är de attraktiva männen. Män rättar sig efter denna hierarki omedvetet. De som inte gör det är psykopater och i viss mån lågbegåvade individer - och dessa kan därmed få kvinnor ändå(framförallt förstnämnda gruppen).
Kvinnans sexualitet är helt knuten till det manliga medvetandet. Hon speglar mannens attraktion till henne så länge han själv tror på att kvinnor är attraherade av honom. Funderade på att lägga tråden i filosofiforumet för att gå in djupare på varför kvinnans medvetande är sekundärt och knutet till mannens medvetande. Men oavsett så kan den med hyfsad intelligens och ärlighet mot sig själv förstå logiken i min tes.