2025-11-21, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Det är inte Trump det gäller. Problemet fanns långt innan honom. Helt korrekt.

"Problemet" förvärrades av Trump när lagen om immunitet utökades av HD i ett fall där han var part. Numera kan presidenten i alla fall i utgångsläget begå vilka kriminella handlingar han vill så länge han hävdar att han gör de i kapacitet av president.
Citera
2025-11-21, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
"Problemet" förvärrades av Trump när lagen om immunitet utökades av HD i ett fall där han var part. Numera kan presidenten i alla fall i utgångsläget begå vilka kriminella handlingar han vill så länge han hävdar att han gör de i kapacitet av president.
För dig är tydligen problemet en folkvald president. En fungerande demokrati är ett problem för dig. Vi tänker väldigt olika.
Citera
2025-11-21, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
För dig är tydligen problemet en folkvald president. En fungerande demokrati är ett problem för dig. Vi tänker väldigt olika.

Det är inte alls ett problem för mig - jag stödjer både presidentens makt och det faktum att han har immunitet för handlingar som han begår inom det maktutövande som Konstitutionen har gett honom. Jag stödjer inte immunitet för brottslighet som han begår utanför sin konstitutionella rätt. Något säger mig att du hade tyckt samma sak om presidenten som fick lagen utökad på detta sätt var demokrat...
Citera
2025-11-21, 14:05
Medlem
Citat:
Det är inte alls ett problem för mig - jag stödjer både presidentens makt och det faktum att han har immunitet för handlingar som han begår inom det maktutövande som Konstitutionen har gett honom. Jag stödjer inte immunitet för brottslighet som han begår utanför sin konstitutionella rätt. Något säger mig att du hade tyckt samma sak om presidenten som fick lagen utökad på detta sätt var demokrat...

Exakt hur mycket makt en president bör ha under sin tid som president kan diskuteras (i någon annan tråd), men det är bara avlänkning från det viktiga. Trump försöker rensa i träsket där Epstein hade många fingrar i spel. Mer makt till Trump = bättre, förutsatt att det stämmer med upprensningen. Det är vad folket tillsatt honom för att göra, så 4 år bör man respektera och ge honom (om man nu inte själv tillhör träsket likt de flesta demokrater plus en del republikaner då kanske...).
Citera
2025-11-21, 14:47
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Men herregud, Epstein var en affärsman som tog alla möjliga människor till sin ö. Bara ett fåtal av dessa män hade samlag med prostituerade tonåringar.

BG fick ju skilja sig till en kostnad av X miljarder för vad han gjort hos Epstein. Pengarna han fick betala är ett erkännande i sig.
Citera
2025-11-21, 14:51
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
BG fick ju skilja sig till en kostnad av X miljarder för vad han gjort hos Epstein. Pengarna han fick betala är ett erkännande i sig.

Frun kanske bara var less på gubben. Vi talar ju om saker som har hänt under ett långt tidsspann. För Bill Gates är 100 miljarder småpengar.
Citera
2025-11-21, 15:00
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Frun kanske bara var less på gubben. Vi talar ju om saker som har hänt under ett långt tidsspann. För Bill Gates är 100 miljarder småpengar.

Eller så gillade hon inte att han var otrogen med minderåriga prostituerade tillsammans med en massa andra äckelgubbar.
Citera
2025-11-21, 15:19
Medlem
Lite Epstien Liberal Hivemind

https://youtu.be/H16qS9mUTHc?si=rd0CSUEBsjGXm2Ts
Citera
2025-11-21, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
För att förtydliga, 57röstade för att fälla, 43 för att fria. Till och med 7 republikaner röstade för att fälla.
Det behövs dock 67röster, därför friades han.

Tack! Skrev lite för fort...
Citera
2025-11-21, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
1. Jag FAKTAGRANSKAR dig, ointresserad av politik i allmänhet.

3. De har 29 dagar på sig att leverera, så vi lär få svar i den frågan inom kort.

Punkt 3 är jag intresserad av. Om du nu är en objektiv faktagranskare som du säger kanske du kan få fram varför Trump såg till att få de 30 dagarna via omröstning istället för att beordra Bondi direkt.
Citera
2025-11-21, 16:38
Medlem
Citat:
Om det är så dåligt ska det inte vara något problem för dig att övervinna argumenten. Men istället viftar du med trollanklagelsernas vita flagga.

Tips till nästa gång: Ge dig inte in i en diskussion du inte har kunnande nog i.

Jag har bett om direkta citat eller bevis på att Trump uppmanar till att storma Kapitolium, uppror eller statskupp. Du är inte intresserad.

Bollen ligger hos dig. Det är ditt påstående.
Citera
2025-11-21, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Känsligt material? Men nu ska de ju släppas en gång för alla. Vad klagar du för? Nu får vi ju se om Trump är med i filerna eller om ni än en gång får fel.

Jag väntar med glädje. Frågan är ju snarare vilka demokrater som är involverade…

Nja.. det tar tydligen 30 dagar att sanera filerna från spår av vissa personer så man får väl anta att det är en rejäl Trump-tvätt som pågår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in