2025-11-21, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RusskiFob
Ukraina har redan sagt sitt.
Har du hört att Ukraina sagt ja?

Vad som skett bakom kulisserna vet varken du eller jag men jag är helt hundra att han diskuterar detta med EU som har starkast tyngd i hans val av att skriva på eller inte.
Citera
2025-11-21, 11:30
Medlem
zergrushs avatar
För helsike, TS. Ni kan ju inte bränna av allt vranyo-krut ni har på en gång! Veckan är inte slut än, vad har ni kvar att spamma nu...?
https://theconversation.com/ukraine-war-vranyo-russian-for-when-you-lie-and-everyone-knows-it-but-you-dont-care-181100
‘Vranyo’ – Russian for when you lie and everyone knows it, but you don’t care
Nej, alla dessa ryska användarkonton (som utgör merparten av postandet här på Flдshbдck numera) ger faktiskt ett allt mer oblanserat och panikslaget intryck. Vi måste därav helt enkelt utgå från att deras "3-day SMO" inte riktigt går som de hade tänkt!
https://www.gov.uk/government/speeches/russias-narrative-of-inevitable-victory-is-contradicted-by-its-military-and-economic-failures-uk-sta tement-to-the-osce
Russia’s narrative of inevitable victory is contradicted by its military and economic failures
Citera
2025-11-21, 11:32
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Ryssland har fått hjälp från Korea, Kina, Iran osv.

Inte en enda man från NATO har varit med. Ukraina har 39M människor, Ryssland 146M. Att Ryssland vinner markområden är lika överraskande som om Ryssland vinner över Ukraina i ishockey.

Det är viktigt för Europas säkerhet, t.ex har Polen sin gräns mot Ukraina, att inte Ryssland bara kan ta mark som de känner för.
Ställer du ”hjälp från Korea” på samma våg som hjälp från EU och USA? Faktum är att Ryssland har ensamt besegrat det samlade Väst.

Inte en enda man från NATO har varit med på officiella papper men tiotusentals frivilliga soldater från Väst har strömmat in i Ukraina under de här fyra åren. Dessutom har NATO bidragit med personal, instruktörer och underrättelseorganisationer som gett Ukraina satellitbilder och rådgivning från start. För att inte tala om alla vapen och reda pengar som strömmat från Väst in i Ukraina. Flygplan, stridsvagnar, gevär, ammunition, radarsystem, drönare… Inte ens det hjälpte. Faktum är att Väst har burit Ukraina under armarna och använt landet som ett bollträ för att puckla på björnen i fyra år. Ändå förlorade Väst.

Detta är en förnedring för det stora fina demokratiska Europa och jag kan lova att det skrattas runt om i världen. Det skrattas även inom Europas gränser.
Citera
2025-11-21, 11:34
Medlem
Det här är väl bara ännu ett i raden av förslag som inte kommer att godkännas. Eller har jag missat något?
Citera
2025-11-21, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Vad som skett bakom kulisserna vet varken du eller jag men jag är helt hundra att han diskuterar detta med EU som har starkast tyngd i hans val av att skriva på eller inte.

Bakom din rygg kanske, men vi övriga som läser och följer nyheterna vet ju redan.

Kan ju bli lite jobbigt för dig, men titta på denna:
NO More RUMORS! Zelenskyy Drops Truth Bomb on U.S. Peace Deal & Putin

https://www.youtube.com/watch?v=MbrLIJ50WYc

Uttalande från Zelenzky från i natt i denna och du bör se hela streamen
Citera
2025-11-21, 11:36
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Om fredsplanen är sann och blir verklighet har ryssen vunnit. Urusel deal för Ukraina.

Ryssarna har troligen bilder/videos på pedofilen Trump.

Epstein var involverad med ryssen också.
Så jag blir inte alls förvånad om Epstein användes av RU som en bricka i spelet för att få tillgång (via provokationer - honungsfällor, bland annat minderåriga) till utpressningsmaterial.

Och om det är så, så har de ju bara följt sin egen tidigare strategi.
Presidenter, kongressmän, andra höjdare, Kungar och prinsar och diverse politiker...
USA och Europa...

Vid rätt tidpunkt plockar man fram de redan kopierade materialen som funnits i många år.
Spelar ut den ena efter den andra.

Och av en slump begick Epstein även självmord i finkan. Eller möjligen "självmord".
Precis som många andra har gjort på olika vis, sådana som inte längre är behövliga eller som till och med kan utgöra en fara via vitnessmål etc.
Det finns till o med dom som tar livet av sig genom att skjuta sig själv i bakhuvudet 4 gånger.
Så pass, faktiskt.

Googla Epstein Russia och ni har fredagslektyren klar och redo att avnjutas.

Trevlig helg!
Citera
2025-11-21, 11:36
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Varför måste förslaget vara bra för Europa? Vad har Europa med den här gränskonflikten att göra? Ukraina är inte en del av EU. Räcker det inte med att det blir fred och människor slutar dö? Eller det är viktigare för dig att Europa tjänar på allt än att människoliv sparas?

Du glömde lägga till att NATO har vräkt in både vapen och manskap i Ukraina i fyra års tid. Ryssland har alltså stått ensamma mot stora delar av Väst. Och man vinner ändå.
”Vräkt in manskap” - tror du på det själv eller?

Däremot har Putin fjäskat för kommunistdiktaturerna Nordkorea och Laos. Dessa har skickat reguljära trupper. Säg mig vilka dina vänner är och jag kan säga dig vem du är….
Senast redigerad av Herostratos 2025-11-21 kl. 11:39.
Citera
2025-11-21, 11:37
Medlem
Comitiums avatar
Vann Ryssland? Jag vet bara att Putin är en avskyvärd krigsförbrytare. Han ger sken av att vara kristen men han kommer inte in i himlen, den saken är klar. Hans plats blir i helvetets sjunde krets bland andra vidriga förbrytare.

Här straffas mördare, tyranner, plundrare och de som deltagit i krig där de orsakat stor skada på andra människor. De är nedsänkta i Phlegethon, en flod av kokande blod. Kentaurer patrullerar längs floden och skjuter pilar mot alla syndare som försöker resa sig högre ur det kokande blodet än vad deras brott tillåter. Putin får inte ens sticka upp näsan.
Citera
2025-11-21, 11:38
Medlem
ReijoHervonens avatar
Kriget pågår som bäst, tråden är trams.
Citera
2025-11-21, 11:38
Medlem
Facades avatar
Fast vad firar du TS?
Ryssland vinner inte kriget, men de vinner land.
Land som de inte har rätt till politiskt, enbart genom krig vilket är det krig som de själva startat genom attack.
Om något så har Ryssland visat sin absoluta inkompetens i detta krig. Det är Mig-25 all over again, det är sämre än vad omvärlden trodde.

Ukraina finns kvar vilket absolut inte var Rysslands mål.
Finns ingenting att egentligen fira, Ryssland har fortfarande mördat en massa oskyldigt folk genom ett icke-rättigfärdat krig. Precis som de alltid gjort.
Citera
2025-11-21, 11:39
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyngbaggen2
Det står i löpet idag att USA och Ryssland har fixat en ny fredsplan som till och med Zelensky kommer gå med på, vilket innebär att självklart får Ukraina aldrig gå med i NATO och Ukraina måste lämna områden som rättmätligen tillhör Ryssland. Samtidigt ska Ukraina få ett artikel 5-liknande skydd och stridsflyg placerade i Polen. Man kan inte annat än gratulera Putin, att ha lyckats med allt detta utan att bryta mot lagen eller använda kärnvapen, trots att bl.a. svenskar har gjort sitt yttersta för att tvinga fram användandet av kärnvapen från Rysslands sida och starta tredje världskriget.

Vi var en tyst majoritet som visste att Ryssland skulle vinna och som vanligt så skrattar man bäst när man skrattar sist. FUCK YOU Ukraina, och alla ni landsförrädare här i Sverige kan också FUCKA ER.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Arzrdn/ukraina-trumps-fredsplan-alla-28-punkter

Citat ur artikeln behövs inte då tråden redan återberättar vad som står. Diskutera denna fredsplan! Ryssland kommer få ingå i G8 igen samt sanktionerna lyfts - ÄNTLIGEN!!! Ni krigsgalningar förlooooorade
Förvisso tvivlar jag inte på utgången av det hela, men det enda länkens ingress säger är att ett dokument ändrats, ingenting om handskakningar eller överenskommelser.
Citera
2025-11-21, 11:40
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
”Vräkt in manskap” - tror du på det själv eller?
Ukraina själva har hävdat mer än 20000 frivilliga från mer än 50 länder. Och eftersom du tror på Ukraina i alla andra frågor så borde du ta även detta som gospel, inte sant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in