Citat:
Ursprungligen postat av
hektorstyle
Beslagta alla frysta ryska tillgångar och använd dem för att stötta Ukraina, detta handlar alltså om en diktator som i över 20 år skapat en maktelit som dränerat en större del av folket i Ryssland på livskvalité till förmån för att gå in i krigsekonomi för att invadera grannländer. Putin tror han lever på 1800-talet och spelar "age of empires" efter att ha spenderat för mycket tid isolerad nere i arkiven under covid-pandemin, detta handlar alltså inte om några oskyldiga ryssars sparpengar.
Det är inte svårare än så egentligen.
Exakt. Misstänker samma sak.Dessutom har han glömt bort hur han en gång såg ut, efter alla ansiktsoperationer. Det där breda, bulliga, asiatiska ansiktet hade han inte ens år 2000. Nu är han plötsligt superasiat, precis som alla som ansiktsopererat sig för mycket. Och så kör han sitt Rysslandsnarrativ som Ryssland som ej europa, mmem.
Du har mycket rätt i det du skriver, men jag tvivlar på effekten. Det är verkligen sjukt hur en enda person kan hålla en hel nation i schack. Men jag misstänker (eller rättare sagt har tänkt länge) att själva landets utspriddhet är till förmån för Putin. Folk i Voronezj, en ganska stor stad, tänker att det inte spelar någon roll vad vi gör här, för i Rostok skiter de i det, och Rostok är ändå miljonstad med metro. . Osv. Jag tror att det är många, många i Lettland, Ryssland överallt som tänker som jag och som bara väntar på den tändande gnistan.