2025-11-20, 16:45
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnFitzgerald99
Har inte det minsta med omanlighet att göra.

Många kvinnor idag gillar att vältra sig i all tänkbar lyx. Det är väldigt få män som klarar att fixa det som krävs på enbart en lön. Därför måste bägge jobba.

Visst, det finns en och annan miljardär. Men de räcker knappast till alla lyxälskande kvinnor.

Och i min fantasi betyder det att miljardären kan ha hur mycket kvinnor och flickor som helst som han kan nyttja på alla tänkbara sätt eftersom alla vill bli Mrs Miljardär. Men jag kanske tänker fel?
Citera
2025-11-20, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Och i min fantasi betyder det att miljardären kan ha hur mycket kvinnor och flickor som helst som han kan nyttja på alla tänkbara sätt eftersom alla vill bli Mrs Miljardär. Men jag kanske tänker fel?

Du tänker nog inte alls särskilt fel. Det är ju inte bara miljardärer som kvinnor är beredda att göra vad som helst för. Även kända män.

Sen blir man ju mörkrädd när man läser hur vissa kvinnor resonerar.
Citera
2025-11-20, 17:07
Avstängd
Citat:
Har inte det minsta med omanlighet att göra.

Många kvinnor idag gillar att vältra sig i all tänkbar lyx. Det är väldigt få män som klarar att fixa det som krävs på enbart en lön. Därför måste bägge jobba.

Visst, det finns en och annan miljardär. Men de räcker knappast till alla lyxälskande kvinnor.
Efterfrågan på kvinnor som inte gillar lyx är väldigt låg vilket innebär att även män fokuserar på lyx och därför vill ha kvinnor som gör det.
Citera
2025-11-20, 17:07
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Vill bli hemmafru/lyxfru

Tror att jag sagt det förut, men orkar inte gå igenom tråden. Men hur som helst tycker jag TS ska gräva där hon står, alltså söka partner här på Flashback. Jag menar, sitter nån här och mal hela dagarna så är den högst troligt ekonomiskt oberoende, dessutom bor väl många utomlands med tanke på att de sitter och skriver mitt i nätterna svensk tid. Nej, som sagt, gräv där du står Sofia.
Citera
2025-11-20, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvMedTofflorna
Efterfrågan på kvinnor som inte gillar lyx är väldigt låg vilket innebär att även män fokuserar på lyx och därför vill ha kvinnor som gör det.

Har nog aldrig nånsin hört om en man som längtar efter en kvinna som gillar lyx. Brukar vara helt andra egenskaper män dras till.

Men visst, om det är som du säger, då behöver ju bägge jobba också. Naivt att tro att man skall kunna leva ett sånt liv på bara en lön.
Citera
2025-11-20, 17:39
Avstängd
Citat:
Har nog aldrig nånsin hört om en man som längtar efter en kvinna som gillar lyx. Brukar vara helt andra egenskaper män dras till.

Men visst, om det är som du säger, då behöver ju bägge jobba också. Naivt att tro att man skall kunna leva ett sånt liv på bara en lön.
Det är ytterst få män som inte vill ha en massa statusprylar men du kanske har missat verkligheten lite.

Eller tror du män som vill ha en massa skitsaker såsom Rolex på armen, springer runt och letar efter någon som är intresserad av människans djup?

Ni kastar mycket skit på kvinnor för vad ni själva gör och vill ha.

Och ja, givetvis vill dessa män ha en kvinna som arbetar eftersom de inte har råd själva med livsstilen de eftersträvar. Finns knappast någon som vill hitta en ekonomisk börda och definitivt inte män som är ute efter en lyxtillvaro då 99.99% av dem aldrig kommer göra några större pengar för att få den livsstil de saknar
Citera
2025-11-20, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Ett 100%igt, istället för ett säg ett 30%igt, fokus på att uppfostra och forma deras barn till bra människor.

Sen vad jag tolkat det som, så verkar män tycka att kvinnor med dessa typ av drömmar, ger dom en trevligare upplevelse, så att säga.

Hur ska du uppfostra barnen lika bra som på förskolan? Vad har du för egen läroplan så de inte hamnar efter när de börjar skolan?
Citera
2025-11-20, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Ja, men varför ska kvinnor ställa upp på att föda dina barn gratis åt dig bara för att du är biologiskt "hindrad" att göra det på egen hand? Det är ingen som hindrar dig att bli pappa. Du får betala för ditt barn precis som kvinnor får göra, och inte försöka snylta till dig det gratis.

Tiden och energin jag lägger på att producera ett barn är ett biologiskt hinder till att jag samtidigt ska kunna vara på jobbet och tjäna pengar. Fattar du inte detta?

Varför ska just du bli förälder när du inte kan "kontra med att producera ett barn själv?" (enl din logik). Eller som en normal man tycker och känner, kontra med att försörja kvinnan och barnet?

Men jag skulle väl gissa att du ändå lägger allt detta åt sidan för att du anser att "andra män kommer ju undan med det". Visst, det är sant på ett sätt. Men vad tycker kvinnor om dig innerst inne då tror du .... Gissar på att ditt svar på det är "att du inte bryr dig".... haha

Varför ska män ställa upp på att befrukta dig med sin sperma när du är biologiskt hindrad att göra det på egen hand? Du är ju fan värre än en feminist. Du påstår dig vara en traditionell konservativ kvinna. Men här kommer feministtendenserna tydligt fram.

Det finns många sätt att bli rik på. Är du kreativ nog så klarar du bägge delarna.

Men hoppas ändå att du hittar det du söker. Om det nu finns någon man som är dum nog att gå med på detta. Men den biologiska klockan tickar. Så kanske du måste sänka din standard om du inte lyckas hitta det du söker söker. Tick tak Tick tak Tick tak.
Citera
2025-11-20, 17:48
Medlem
Citat:
Det är ytterst få män som inte vill ha en massa statusprylar men du kanske har missat verkligheten lite.

Eller tror du män som vill ha en massa skitsaker såsom Rolex på armen, springer runt och letar efter någon som är intresserad av människans djup?

Ni kastar mycket skit på kvinnor för vad ni själva gör och vill ha.

Och ja, givetvis vill dessa män ha en kvinna som arbetar eftersom de inte har råd själva med livsstilen de eftersträvar. Finns knappast någon som vill hitta en ekonomisk börda och definitivt inte män som är ute efter en lyxtillvaro då 99.99% av dem aldrig kommer göra några större pengar för att få den livsstil de saknar

Nu handlade ju den här trådstarten om en kvinna (eller omogen flicka) som vill leva lyxliv med hjälp av en man. Kanske inte en slump trots allt.

Jag gissar att inte jättemånga sådana trådar kommer att startas av män. De trånar inte efter rika kvinnor på samma sätt.
Citera
2025-11-20, 17:55
Avstängd
Citat:
Nu handlade ju den här trådstarten om en kvinna (eller omogen flicka) som vill leva lyxliv med hjälp av en man. Kanske inte en slump trots allt.

Jag gissar att inte jättemånga sådana trådar kommer att startas av män. De trånar inte efter rika kvinnor på samma sätt.
Män utnyttjar kvinnor för pengar i fler romansbedrägerier även om väldigt många sådana är kvinnor men män är överrepresenterade i all ekonomisk brottslighet så vi kan utan tvekan säga att män är mer benägna till att försöka parasitera på andra än vad kvinnor är.

Jag hade själv idag definitivt valt en man med god ekonomi om han var fräsch och attraktiv. Finns inget av värde att hä.ta av män generellt har jag märkt. Däremot så har jag aldrig varit intresserad av män för pengar och förr hadd jag aldrig ens kunnat tänka mig att ha en man som betalt en massa. Vilket jag sent i livet inser var en riktigt jävla stor blunder, för fattiga män är knappast snälla i retur mot att man väljer dem istället för att jaga efter män med en plånbok.

Jag tror nog dock att det är en viss illaluktande människosort som väljer partner efter ekonomi. Att vilja vara hemma med barn är däremot inte konstigt aom kvinna. Det konstiga är om du ser det som ditt livsprojekt och sätt att försörja dig.

Det är dyrt för kvinnor att förlora inkomstår!
Citera
2025-11-20, 17:58
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Varför ska män ställa upp på att befrukta dig med sin sperma när du är biologiskt hindrad att göra det på egen hand? Du är ju fan värre än en feminist. Du påstår dig vara en traditionell konservativ kvinna. Men här kommer feministtendenserna tydligt fram.

Det finns många sätt att bli rik på. Är du kreativ nog så klarar du bägge delarna.

Men hoppas ändå att du hittar det du söker. Om det nu finns någon man som är dum nog att gå med på detta. Men den biologiska klockan tickar. Så kanske du måste sänka din standard om du inte lyckas hitta det du söker söker. Tick tak Tick tak Tick tak.

Jag kan skaffa barn genom att göra konstgjord befruktning från någon random man som runkat i en kopp! Kan du? Nej just det, du är beroende av kvinnan annars får du gå faderslös.

Ja i värsta fall får jag sänka min standard.
Citera
2025-11-20, 17:58
Medlem
Citat:
Män utnyttjar kvinnor för pengar i fler romansbedrägerier även om väldigt många sådana är kvinnor men män är överrepresenterade i all ekonomisk brottslighet så vi kan utan tvekan säga att män är mer benägna till att försöka parasitera på andra än vad kvinnor är.

Jag hade själv idag definitivt valt en man med god ekonomi om han var fräsch och attraktiv. Finns inget av värde att hä.ta av män generellt har jag märkt. Däremot så har jag aldrig varit intresserad av män för pengar och förr hadd jag aldrig ens kunnat tänka mig att ha en man som betalt en massa. Vilket jag sent i livet inser var en riktigt jävla stor blunder, för fattiga män är knappast snälla i retur mot att man väljer dem istället för att jaga efter män med en plånbok.

Jag tror nog dock att det är en viss illaluktande människosort som väljer partner efter ekonomi. Att vilja vara hemma med barn är däremot inte konstigt aom kvinna. Det konstiga är om du ser det som ditt livsprojekt och sätt att försörja dig.

Det är dyrt för kvinnor att förlora inkomstår!

Tyckte om det du skrev om att det är en "viss illaluktande människosort" som väljer partner efter ekonomi. Där är vi verkligen överens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in