Citat:
Ursprungligen postat av
Maria222
"Så kritik borde riktas mot produktionen som vill "göra TV" av så allvarliga problem."
Som sagt hon har rätt att få vara med i vilken produktion hon vill för hon har ju anmält sig frivilligt och inte ens tackat nej när hon gick till final. Jag tror Jannika och Dennis har en del psykiska störningar med men det fokuserade man inte på på det sättet.
Ebbas humörsvängningar var inte helt friska heller, vet dock inte vad hon led av men man sa inte så om henne heller.
Ja, självklart har Hanna rätt att delta, jag har inte riktat kritiken mot henne utan mot produktionen (och kunniga experter) som tagit med henne innan hon var läkt (användaren "Wwmi" som kände Hanna och försvarade henne väldigt hårt tidigt under säsongen skrev angående eventuell anorexi:
"Om hon har det så kanske hon får hjälp med det. Hur kul är det då att läsa dessa kommentarer?" så då lät det ju som att hon får vård nu idag, vilket såklart är jättebra men hon borde genomgått behandling och blivit frisk
innan deltagandet).
Jag tycker (som jag också skrivit tidigare) att det är oansvarigt av produktionen mot båda parter: både mot den ovetandes matchen och mot en uppenbart bräcklig person där hälsan kan äventyras (den sökande inser kanske inte till fullo vad den ger sig in på, men produktionen vet).
Och jo, även gällande Ebba så var många kritiska till att hon blev uttagen. Även kring Dennis impotens fanns åsikter om att det var oansvarigt att ta med honom. Men anorexi klassas som "livshotande", så det är ändå några resor värre än humörsvängningar och impotens.