2025-11-20, 11:52
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Osar Bajen om det här inlägget.

Haha.

Läste du det som mindervärdeskomplex?

Prata ekonomi med oss är nog det sämsta man kan göra när man ser utvecklingen av vårt kapital och potentiella försäljningar.

Om man inte vill ta rygg på Q då förstås.

Humorn eller ”glimten i ögat” är att ni borde vara etta där sedan länge med alla era fantastiska fönster.
Citera
2025-11-20, 12:15
Medlem
baggebo1s avatar
Mjällbys andra assisterande verkar följa med Högmo till Bulgarien (Ludogorets).

https://x.com/DKristoffersson/status/1991424091925148030
Citera
2025-11-20, 13:22
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Haha.

Läste du det som mindervärdeskomplex?

Prata ekonomi med oss är nog det sämsta man kan göra när man ser utvecklingen av vårt kapital och potentiella försäljningar.

Om man inte vill ta rygg på Q då förstås.

Humorn eller ”glimten i ögat” är att ni borde vara etta där sedan länge med alla era fantastiska fönster.
Det var skrivet med glimten i ögat Ja, ekonomin går bra men ni presterar sämre sportsligt än innan, tredje året i rad ni missar top3. Om jag inte minns fel hade ni högre poäng per match 17-20 än 21-24. Är det något som oroar? Samtidigt som ekonomin pekar rakt upp går det samtidigt sämre sportsligt.
Citera
2025-11-20, 14:52
Medlem
Londons avatar
Citat:
Det var skrivet med glimten i ögat Ja, ekonomin går bra men ni presterar sämre sportsligt än innan, tredje året i rad ni missar top3. Om jag inte minns fel hade ni högre poäng per match 17-20 än 21-24. Är det något som oroar? Samtidigt som ekonomin pekar rakt upp går det samtidigt sämre sportsligt.

Oroad är helt fel ord i presens. När vi tappade omklädningsrummet i närliggande dåtid var jag desto mer oroad. Förutsättningarna för framtid är bättre än någonsin.

Alla tänkbara anledningar till varför vi inte vunnit mer sportsligt dessa år kan vi diskutera.

Ekonomi är dock inte en av dem och så länge den växer är jag skolad till att det är något positivt.

Edit. Och - Ja. Fattar att du inte gillar snack om ekonomi. Men det har påverkan och svaret till Tonyo avsåg bajenmiljoner vs vanliga kronor mer än något annat.
Senast redigerad av London 2025-11-20 kl. 15:02.
Citera
2025-11-20, 18:24
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Oroad är helt fel ord i presens. När vi tappade omklädningsrummet i närliggande dåtid var jag desto mer oroad. Förutsättningarna för framtid är bättre än någonsin.

Alla tänkbara anledningar till varför vi inte vunnit mer sportsligt dessa år kan vi diskutera.

Ekonomi är dock inte en av dem och så länge den växer är jag skolad till att det är något positivt.

Edit. Och - Ja. Fattar att du inte gillar snack om ekonomi. Men det har påverkan och svaret till Tonyo avsåg bajenmiljoner vs vanliga kronor mer än något annat.
Tack för bra svar.

Senaste nytt i vår tränarjakt är att Hjelmberg precis sa att ”Hjelmberg blir det nog inte” på Blecktornskällaren.
Citera
2025-11-20, 19:50
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Är vi uppe i 45-50 nu? Säker på att det inte är 55-60?

Brilliant affär för 1.5 mkr skulle de flesta påstå. Både på plan utifrån vad som levererades och vad som kommer resulteras på saldot.

Midtjylland lär inte vara annat än lika glada. Spelaren själv verkar nöjd.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/priske-djurgarden-flytten-ar-det-basta-beslutet-jag-fattat-i-min-karriar/

Ganska bra affär allt summerar eller?

Förstår dock bitterheten när ni vinner försäljningsallsvenskan varje år men har typ femte mest pengar i serien.
Knappast bitter. Är en bra affär för alla parter men att jag skulle vara bitter är något du trollat fram i ditt huvud. Vi har kommit före er två år i rad och ni har inte vunnit mot oss sedan innan ert första Europaäventyr. Ni spelar dessutom i vårt område och blir gjorda till åtlöje när våra legendarer namnger torget bakom "er" läktare. Livet leker fan.
Citera
2025-11-21, 09:15
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Tack för bra svar.

Senaste nytt i vår tränarjakt är att Hjelmberg precis sa att ”Hjelmberg blir det nog inte” på Blecktornskällaren.

Tur, jag tror han är bättre sportchef än tränare
Citera
2025-11-21, 10:29
Medlem
trazkeis avatar
Är det verkligen en "chockövergång" att Al-Ahly vill värva Robbie Ure? Hade det varit Al-Ahli hade det kanske varit korrekt?
Citera
2025-11-21, 11:35
Medlem
Pancevs avatar
Vad gäller Kalle Karlsson har ju han sagt att han egentligen inte vill vara tränare om han får önska.

Ska bli intressant iaf.
Citera
2025-11-21, 11:57
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Vad gäller Kalle Karlsson har ju han sagt att han egentligen inte vill vara tränare om han får önska.

Ska bli intressant iaf.
Ja. Han var väl manager i Västerås? Han känns ju inte alls som en renodlad tränare då på denna nivå egentligen. Då borde han nog ha en liknande roll eller sportchef om han går till en annan klubb.
Citera
2025-11-22, 09:01
Medlem
cokehyenas avatar
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/honkavaara-90-110-miljoner-for-siltanen-ar-realistiskt/

1. 90-110 M för Siltanen
2. 120M för Priske
3. ca 100M för Kosugi

➡️ Avgå Bosse!!!
Citera
2025-11-22, 09:18
Medlem
cokehyenas avatar
Aftonbladets Daniel Kristoffersson säger i en intervju att Mikkjal Thomassen ombetts söka ny klubb. AIK-tränaren har ett år kvar på kontraktet men kommer inte få förlängt. AIK uppges inte vilja sparka färöingen, eftersom han har en sign off som kan kosta klubben. Man hoppas på att en annan klubb ska köpa loss Thomassen.

!!!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in